دانشگاه آزاد
اعطای بورس به نخبگان علوم پزشکی در رشته‌های تخصصی دانشگاه آزاد
دسامبر 20, 2017
آیلتس
در مورد آیلتس و نمرات آن بیشتر بدانید
دسامبر 21, 2017

بررسی وضعیت دانشجویان بورسیه برای جذب در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع خبرنگاران

گفت: مشکل دانشجویان بورسیه در بررسی پرونده‌ها کاملاً حل شده است و وضعیت افراد معلوم است، تعدادی از این افراد بعد از فارغ التحصیلی جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، برخی نیز به دلیل گذشت زمان و محدودیت‌هایی که در استخدام هیات علمی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، در انتظار بررسی هستند.
وی افزود:بررسی‌ها زمان می‌برد ولی وزارت علوم در حال انجام این بررسی‌ها است. این دانشجویان به وزارت علوم مراجعه کرده‌ و با همکاران ما نیز صحبت کرده‌اند. در حال تلاش هستیم جذب و ورود فارغ التحصیلان بورسیه به دانشگاه‌ها به تدریج انجام گیرد.
غلامی درباره بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه ۹۷ نیز گفت: لایحه بودجه تقدیم مجلس شده و در حال بررسی و نهایی شدن است. آنچه در توان دولت بوده برای دانشگاه‌ها، پیش بینی کرده است هرچند نیاز دانشگاه ها بیشتر از این است.
وی درباره بودجه نیز گفت: بودجه‌ای برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها اختصاص داده شده است که ما تلاش می‌کنیم این بودجه افزایش یابد و به شکلی به عنوان کمک خارج از بودجه دانشگاه ها لحاظ شود.
وزیر علوم درباره حذف جدول ۱۴ از لایحه بودجه ۹۷ و وضعیت بودجه های پژوهشی گفت: ما سال گذشته نیز نتوانستیم از این جدول ۱۴ استفاده کنیم. بحث پژوهشی کشور و دانشگاه ها همیشه مورد بحث بوده است. ما اعتقاد داریم آنچه که در قانون پیش بینی شده محقق شود و ما تقاضا داریم نگاه مسئولان به بودجه پژوهشی و یک درصد GDP برای پژوهش را محقق کنند.
وزیر علوم گفت: امیدواریم با نگاه مثبت دولت و مجلس بتوانیم این مقدار بودجه پژوهشی را به صورت جهشی به یک درصد برسانیم. البته فکر نمی‌کنم امسال محقق شود ولی امیدوارم در سال‌های آتی این امر تحقق یابد. برنامه‌ریزی‌ها باید طوری باشد که به این سمت حرکت کنیم و البته از طرفی این را نیز می‌دانیم منابع مالی تعیین می کند چقدر درصد تخصیص‌ها تأمین می‌شود و باید دعا کنیم. البته ناامید نیز نیستیم و امیدواریم سال‌های آینده به این رقم دست یابیم، اگرچه کار سختی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع خبرنگاران، گفت: مشکل دانشجویان بورسیه در بررسی پرونده‌ها کاملاً حل شده است و وضعیت افراد معلوم است، تعدادی از این افراد بعد از فارغ التحصیلی جذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *