ماکرون
بودجه 1.7 دلاری دولت فرانسه
جولای 5, 2017
دانشجویان بین المللی در چین
پنج دلیل برای ادامه تحصیل در چین
سپتامبر 3, 2017

اعمال شرایط سختگیرانه تر برای متقاضیان ورود به امریکا

دولت ترامپ شرایط سختگیرانه‌تری را برای متقاضیان ورود به امریکا اعمال می‌کند.

امریکا اتباع خارجی را به تکمیل پرسشنامه‌هایی در خصوص شخصی‌ترین اطلاعات خود وادار می کند.
دولت ترامپ پنج شنبه ۲ آگوست استفاده از پرسشنامه جدیدی را به‌طور دائمی اجباری کرد که از متقاضیان ویزای امریکا – از جمله ایرانیان- سوالاتی درباره فعالیت‌هایشان در شبکه های اجتماعی، اطلاعات مشروح شناسنامه‌ای، سوابق سفر در کل جهان و بسیاری اطلاعات شخصی دیگر می پرسد.
این پرسشنامه در ماه می سال میلادی جاری به عنوان بخشی از یک تلاش معرفی شد که شرایط ورود به امریکا را برای متقاضیان سخت‌تر می‌کرد و اطلاعاتی درباره پاسپورت‌ های قبلی، فعالیت های متقاضیان در شبکه های اجتماعی در۵ سال اخیر، آدرس های ایمیل و شماره تلفن های آنها در ۱۵ سال اخیر و اطلاعاتی همون سوابق استخدامی و سفر را مطرح می کرد.
بنا به گفته مقامات امریکایی، این سوالات با هدف سختگیرانه‌تر کردن ارزیابی متقاضیان از نظر تروریسم، مسايل مرتبط به امنیت ملی یا سایر امتیازات منفی در فرآیند بررسی ویزا ایجاد شده است.
در حالی که پاسخ به سوالات این پرسشنامه ظاهرا اختیاری است، اما سهل انگاری در ارائه اطلاعات کافی می تواند باعث تأخیر یا حتی رد درخواست ویزا شود.
البته به گفته برخی مشاوران مهاجرتی امریکا، تقریباً تمامی متقاضیان ایرانی، عراقی و لیبایی که برای دریافت انواع مختلف ویزاهای امریکا درخواست داده اند، از اواخر ژوئن امسال ملزم به تکمیل این پرسشنامه جدید شده اند.

دولت ترامپ شرایط سختگیرانه‌تری را برای متقاضیان ورود به امریکا اعمال می‌کند. امریکا اتباع خارجی را به تکمیل پرسشنامه‌هایی در خصوص شخصی‌ترین اطلاعات خود وادار می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *