دانشگاه های کشور اسپانیا
تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا
مارس 4, 2018
دانشگاه LMU Munich
بهترین دانشگاه آلمان
می 22, 2018

مهاجرت تحصیلی به دومینیکا

مهاجرت تحصیلی به دومینیکا در سال ۲۰۱۸ چه شرایطی دارد ؟ آیا با کشور دومینیکا آشنا هستید؟ زبان تحصیل در دانشگاه های کشور دومینیکا چیست؟ زبان تحصیل در دانشگاه های دومینیکا چیست؟ آیا تحصیل در مقطع phd در کشور دومینیکا امکان پذیر است؟ آیا مهاجرت تحصیلی به دومینیکا برای ایرانیان امکان پذیر است؟ مهاجرت تحصیلی به دومینیکا و تحصیل در مقطع لیسانس در دومینیکا چه شرایطی دارد ؟ شرایط تحصیل در دومینیکا ۲۰۱۸ چیست ؟ مهاجرت تحصیلی به دومینیکا و تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دومینیکا چه شرایطی دارد ؟ در این نوشتار سعی بر این شده است که با کمک وکیل مهاجرت به دومینیکا به سوالاتی از این دست در مورد شرایط مهاجرت تحصیلی به دومینیکا پاسخ داده شود و اطلاعاتی مفید در مورد شرایط مهاجرت به دومینیکا و تحصیل در دومینیکا در اختیار شما قرار داده شود.

آشنایی با کشور دومینیکا:

جمهوری دومینیکا جزو کشور های حوزه ی کاراییب است. یکی از همسایه های معروف این کشور هاییتی است. کشور دومینیکا و یا همان طور که اغلب کشور ها می نامند دومنیکانا به خاطر داشتن سواحل بسیار زیبا و طبیعت بسیار زیبا و بکر آن معروف است. آب و هوای این کشور مرطوب و گرم است و مورد پسند بسیاری از اروپاییان برای مسافرت است. دقت شود این کشور با کشور دومنیکا که یکی دیگر از کشور های حوزه ی کاراییب است متفاوت است . پایتخت این کشور شهر سینت دومینگو است که یک میلیون از جمعیت کل این کشور را در خود جای داده است. زبان رسمی مردم این کشور زبان اسپانیایی است و واحد پول رایج در این کشور پزو است. این کشور از لحاظ وسعت ۱۳۲ مین کشور بزرگ جهان است که وسعت آن در حدود ۴۸۴۲۲ کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور نیز در آخرین سرشماری در حدود ۱۰ میلیون نفر اعلام شده است. این کشور از حیث جمعیت و مساحت بعد از کوبا دومین کشور بزرگ حوزه ی کاراییب به حساب می آید.
این کشور زمان طولانی جزو مستعمرات کشور اسپانیا و فرانسه بود و در نهایت در سال ۱۸۲۱ استقلال خود را اعلام کرد.

دانشگاه های کشور دومینیکا:

در کل میتوان گفت ۱۱ دانشگاه در کشور جمهوری دومینیکا وجود دارد که سرشناس ترین آنها دانشگاه Universidad Iberoamericana – UNIBE است. این دانشگاه در جدیدترین رده بندی برترین دانشگاه های لاتین زبان در رتبه ی ۱۲۳ قرار گرفته است. نکته مهم در مورد دانشگاه های کشور دومینیکا این است که دانشگاه های این کشور بسیار جوان هستند و معمولا در اواخر قرن بیستم تاسیس شده اند. بسیاری از دانشگاه های این کشور تعداد بسیار زیادی از کورس ها را از فیلد های انسانی و مهندسی تا پزشکی و پیرا پزشکی ارایه میکنند. به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور ارزان بوده و هزینه ی تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خصوصی بسیار متفاوت است.

معروف ترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور دومینیکا:

Universidad Tecnológica de Santiago
Universidad del Caribe (RD)
Universidad APEC
Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra
Universidad Intec
Universidad Iberoamericana
Universidad Nacional Pedro Henríquez Ureña
Universidad Organización y Método
Universidad Católica Santo Domingo
Instituto Cultural Dominico-Americano
Universidad Central del Este
Universidad Católica Tecnológica del Cibao
Instituto Tecnológico de las Americas
Dominican Adventist University
Barna Business School
Universidad Nacional Evangélica
Universidad Católica Nordestana

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور دومینیکا :

مانند دیگر کشور های حوزه ی کاراییب تحصیل در مقطع لیسانس در کشور دومینیکا نیز در اکثر قریب به اتفاق دانشگاه ها به زبان رسمی این کشور یعنی اسپانیایی ارایه می شود.البته تحصیل در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی نیز در این کشور امکان پذیر است که در این مقطع رشته های ارایه شده در دانشگاه های دولتی بسیار محدود است و اکثر رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی این کشور ارایه می شوند.
برخی از رشته های تحصیلی در این مقطع نیز در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان فرانسه ارائه می شوند.
مورد مهم در این زمینه این است که کشور دومینیکا به دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس اجازه نمی دهد که زبان اسپانیایی را در دانشگاه های دولتی این کشور و ارزان فرا بگیرند و در اکثر مواقع فرد متقاضی میبایست در همان ابتدا با تسلط به زبان اسپانیایی و ارایه مدارک دال بر داشتن دانش زبانی کافی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام نماید. اجازه ی کار در این مقطع در حدود ۱۰ ساعت در هفته برای دانشجویان است.
برای ورود به این مقطع در اکثر دانشگاه های خصوصی و یا دولتی مدرک زبان اسپانیایی در سطح b2 و یا زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶ مورد نیاز است.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور جمهوری دومینیکا :

تحصیل در این مقطع نیز به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی به متقاضیان ارایه می شود که البته برای ورود به مقطع فوق لیسانس متقاضی باید مدرک آیلتس ۶.۵ را در کشور خود اخذ نماید.اجازه کار در این مقطع در حدود ۲۰ ساعت در هفته است که پوشش دهنده ی بخش زیادی از هزینه های زندگی فرد است.متقاضی میبایست در رشته ای مرتبط به رشته ی تحصیلی لیسانس خود ادامه تحصیل دهد. تغییر رشته تنها در مورد رشته های شغل محور مانند MBA و مدیریت امکان پذیر است.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور دومینیکا:

شاید کشور دومینیکا برای افرادی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور خود هستند انتخاب مناسبی نباشد.اولین دلیل این است که تعداد دانشگاه هایی که در این کشور مقطع دکتری را ارائه میکنند محدود است. بنا بر این کورس هایی که در مقطع دکتری نیز در این کشور ارایه میشوند تعداد کمی دارند. و همچنین از آنجایی که اکثر افرادی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند به دنبال دریافت فاند و بورسیه های تحصیلی و حقوق هستند این کشور به دلیل اینکه دارای دانشگاه های ثروتمندی نیست نمیتواند این نیاز دانشجویان بین المللی را تا حد زیادی مرتفع نماید .
اما در کل تحصیل در مقطع دکتری در این کشور بین ۳ تا ۵ سال بسته به کورس انتخابی به طول خواهد انجامید و بسیاری از رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی نیز ارایه میشوند. اما قبل از هر اقدامی شما نیاز به داشتن یک استاد راهنما برای اخذ پذیرش در این مقطع دارید که پس از موافقت استاد راهنمای شما پروسه برای صدور پذیرش آغاز خواهد شد.
در انتها خاطر نشان می شود قبل از هرگونه اقدام و صرف هزینه برای مهاجرت و به طور اخص مهاجرت تحصیلی به دومینیکا حتما با وکیل مهاجرت به دومینیکا و موسسات حقوقی معتبر در سراسر کشور تماس گرفته و از مشاوره وکلای حقوقی و همینطور کارشناسان مجرب در این موسسات بهرهمند شوید تا بهترین امن ترین و سریع ترین راه را با توجه به مشخصات و رزومه شخصی تان به شما معرفی کنند. شما میتوانید با تلفن های موجود در وب سایت موسسه با دفتر مرکزی ما در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران با مشاوران ما مشاوره ی تلفنی رایگان داشته باشید.

دسترسی سریع

مهاجرت تحصیلی به دومینیکا در سال ۲۰۱۸ چه شرایطی دارد ؟ آیا با کشور دومینیکا آشنا هستید؟ زبان تحصیل در دانشگاه های کشور دومینیکا چیست؟ زبان تحصیل در دانشگاه های دومینیکا چیست؟ آیا تحصیل در مقطع phd در کشور دومینیکا امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *