قوانین
تغییر قوانین ویزای دانمارک با تسهیلات جدید برای متخصصان خارجی
فوریه 13, 2018
دانشگاه فنی
اعلام دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال ۲۰۱۸
فوریه 13, 2018

افزایش نرخ اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در ایرلند

نرخ اشتغال برای تازه فارغ التحصیلان در ایرلند به اوج رسید. دوران اوجی که مشابه آن فقط در زمان رونق اقتصادی دهه ۱۹۲۰ میلادی در این کشور مشاهده می شد.

نتایج یک نظرسنجی سازمان آموزش عالی ایرلند (Higher Education Authority) از ۱۸ هزار فارغ التحصیلان سال ۲۰۱۶ دانشگاه های ایرلند نشان می دهد که ۷۰ درصد تمام آن فارغ التحصیلان اکنون مشغول به کارند. ۶۰ درصد از این فارغ التحصیلان در ایرلند و ۱۰ درصد دیگر در خارج از این کشور استخدام شده اند. از میان سایر فارغ التحصیلان دانشگاه های ایرلند در سال ۲۰۱۶ نیز ۳۱ درصد ادامه تحصیل داده اند و تنها ۵ درصد هنوز شغلی نیافته اند.
در مجموع، این گزارش روندی صعودی و رو به رشد را در چشم انداز اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه های ایرلند را پیش بینی می کند. این گزارش دریافت که فارغ التحصیلان حوزه آموزش- مانند معلمان- از بالاترین سطوح اشتغال (۸۵ درصد) برخوردار بودند. حوزه ICT نیز بالاترین متوسط حقوق را به خود اختصاص داده است، به طوری که ۳۸ درصد فارغ التحصیلان حقوق سالانه ۳۳ هزار یورو یا بالاتر دارند.
مدرک تحصیلی نیز در میزان حقوق فارغ التحصیلان تاثیرگذار بوده است؛ به طوری که ۴۰ درصد از دارندگان مدارک کارشناسی حقوقی کمتر از ۲۵ هزار یورو در سال داشتند, اما در سطح دکترا, حقوق حدود ۲۵ درصد فارغ التحصیلان بالاتر از ۴۵ هزار یورو در سال بود. شهرهای کورک و دوبلین نیز بیشترین میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ایرلند را در خود جای می دهند.
این گزارش بر مبنای داده های جمع آوری شده در ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی می باشد و اثباتی دیگر از وضعیت رو به رشد اشتغال و افت نرخ بیکاری در ایرلند محسوب می شود.
نگارنده: سمانه سیدی

نرخ اشتغال برای تازه فارغ التحصیلان در ایرلند به اوج رسید. دوران اوجی که مشابه آن فقط در زمان رونق اقتصادی دهه 1920 میلادی در این کشور مشاهده می شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *