درباره دانشگاه

دانشگاه برمن آلمان

(Universitat Berman)

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس: 1971

شهر: برمن

رنکینگ QS: رتبه 450-440

 

درباره دانشگاه

دانشگاه برمن آلمان (Universitat Berman) در شمال کشور آلمان در شهر برمن واقع شده است که این شهر به نام شهر علم در آلمان شناخته شده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های جوان کشور آلمان محسوب می شود و در سال 1971 تاسیس شده است. 23000 نفر در این دانشگاه به عنوان دانشجو، استاد، پژوهشگر و کارمند فعالیت می کنند که از این تعداد 2000 نفر آنها دانشجویان بین المللی از 120 کشور جهان هستند. این دانشگاه در رشته های مهندسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی و علوم طبیعی مشهور است. همچنین  این دانشگاه با بیش از 600 دانشگاه جهانی و 400 شرکت، مشارکت می کند.

این دانشگاه در 80 رشته تحصیلی فعال می باشد و بیشتر دربر گیرنده رشته های علوم پایه و مهندسی ها می باشد و همچنین بیش از 1500 محقق در آلمان از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند

دانشگاه برمن آلمان (Universität Bremen) صد رشته تحصیلی را در بیش از ۳۰ گرایش متفاوت علمی به علاقه‌مندان ارائه می‌کند. این دانشگاه که در سال ۱۹۷۱ میلادی تاسیس شده، در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار دانشجو را در خود جای داده است.

دانشگاه برمن در ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ از سوی کمیسیونی متشکل از نمایندگان دولت و ایالت‌ها در بخش آموزش در آلمان، به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور انتخاب شد.پ

دانشگاه برمن آلمان

دانشگاهی نسبتا تازه‌تاسیس در جمع دانشگاه‌های برتر

انتخاب دانشگاه برمن به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان با توجه به این نکته که تنها نزدیک به ۴۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد، حائز اهمیت است.

این انتخاب، بودجه‌ی دانشگاه برمن را تا سقف حدود ۹۰ میلیون یورو برای پیشبرد اهداف علمی‌و پژوهشی افزایش خواهد داد؛ بودجه‌ای که از طریق دولت آلمان، اتحادیه اروپا، بنیاد پژوهش آلمان و بخش خصوصی در اختیار دانشگاه برمن قرار خواهد گرفت.

دانشکده های دانشگاه برمن آلمان
  •   دانشکده فیزیک و مهندسی برق
  •   دانشکده زیست شناسی و شیمی
  •   دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
  •   دانشکده مهندسی تولید و مهندسی مکانیک
  •   دانشکده زمین شناسی
  •   دانشکده حقوق
  •   دانشکده اقتصاد و بازرگانی
  •   دانشکده علوم اجتماعی
  •   دانشکده مطالعات فرهنگی
  •   دانشکده زبان و مطالعات ادبی
  •   دانشکده علوم انسانی و سلامت
  •   دانشکده علوم تربیتی
شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه برمن

مدارکی که شما باید ارائه دهید بسته به شرایط و رشته تحصیلی شما متفاوت است ولی به صورت کلی مدارکی را که باید ارائه دهید شامل مدارک دوره متوسطه، مدرک ابیتور Abitur آلمان و یا مدارک آموزش عالی خارجی معادل با آن می باشد. دانشجویانی که مدارک دوره متوسطه آنها معادل مدرک مورد پذیرش کشور آلمان نباشد باید در آزمون Feststellungsprüfung دوره یک ساله Studienkolleg شرکت نمایند.

دوره های آموزشی این دانشگاه در مقطع کارشناسی عمدتا به زبان آلمانی می باشد. دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید یکی از مدارک TestDaf با نمره 44 یا 16 امتیاز، آزمون DSH (سطح 2 یا 3)، آزمون سنجش (Studienkolleg)، آزمون ZOP، KDS، GDS از موسسه گوته، گواهینامه telc Deutsch C1 Hochschule، گواهی Zertifikat C1 , C2 از موسسه گوته، گواهی Sprachdiplom KMK – را ارائه دهند.

هزینه های دانشجویان بین المللی دانشگاه برمن

دانشگاه برمن هزینه ای بابت شهریه دریافت نمی کند و تحصیل در این دانشگاه رایگان است . فقط یک هزینه 282.76 یورو  قبل از شروع هر ترم برای خدمات دانشجویی، حمل و نقل و… باید پرداخت شود. هزینه غذا در هر ماه حدود 200 یورو  و اجاره مسکن حدود 300 یورو در هر ماه است. این داشگاه برنامه های خاص بورس تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی به منظور کمک به دانشجویان با استعداد بالا، ارائه می کند. بورس تحصیلی PROMOS که  این کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 300 یورو در ماه و یا حد اکثر 500  یورو  به دانشجویان تعلق می گیرد، برای دانشجویان معلول این مبلغ تا 10000یورو  افزایش می یابد.

بورسیه DAAD که این کمک هزینه تحصیلی به مدت 4 ماه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در یکی از دانشگاه های ایالت متحده امریکا هستند تعلق می گیرد. مهلت این بورسیه از یکم ژانویه هر سال تا 31 دسامبر است. علاوه براین 4 ماه، یک کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 500 یورو به دانشجویان تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی فولبرایت که کمیسیون فولبرایت سالانه سفر و بورس های محدود برای مطالعات خارج از کشور به دانشجویان به مدت حداقل یکسال تحصیلی در یکی از دانشگاه ایالت متحده امریکا ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی شامل هزینه های تحصیلی شهریه کالج آمریکا است و به دانشجویانی که عملکرد عالی دارند تعلق می گیرد. کمک هزینه سفر برای یک یا دو ترم نیز پرداخت خواهد شد.

ددلاین اپلای در دانشگاه برمن آلمان
  • آخرین مهلت اپلای در ترم زمستان دانشگاه برمن: جولای
  • آخرین مهلت اپلای در ترم تابستان دانشگاه برمن: ژانویه
بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه برمن آلمان

دانشگاه برمن برنامه های خاص بورس تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی به منظور کمک به دانشجویان با استعداد بالا، ارائه می کند.

  • بورس تحصیلی PROMOS :  این کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 300 یورو در ماه و یا حد اکثر 500 یورو به دانشجویان تعلق می گیرد. برای دانشجویان معلول این مبلغ تا 10000 یورو افزایش می یابد.
  • بورسیه DAAD : این کمک هزینه تحصیلی به مدت 4 ماه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در یکی از دانشگاه های ایالت متحده امریکا هستند تعلق می گیرد. مهلت این بورسیه از یکم ژانویه هر سال تا 31 دسامبراست. علاوه براین 4ماه،یک کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 500 یورو به دانشجویان تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی فولبرایت: کمیسیون فولبرایت سالانه سفر و بورس های محدود برای مطالعات خارج از کشور به دانشجویان به مدت حد اقل یک سال تحصیلی در یکی از دانشگاه ایالت متحده امریکا ارائه می دهد.این بورسیه تحصیلی شامل هزینه های تحصیلی شهریه کالج آمریکا است و به دانشجویانی که عملکرد عالی دارند تعلق می گیرد.کمک هزینه سفر برای یک یا دو ترم نیز پرداخت خواهد شد.
  • وام دانشجویی: به مقدار 4600 یورو در سال به دانشجویان، برای کمک هزینه های زندگی در آلمان و یا دانشجویانی که در خارج از این کشور مطالعه می کنند وام دانشجویی ارائه می گردد.