درباره دانشگاه

دانشگاه تکنولوژی پاریس

(École des Ponts ParisTech)

دانشگاه تکنولوژی پاریس

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس: 1775

شهر: پاریس

رنکینگ QS: رتبه 174

 

درباره دانشگاه:

دانشگاه تکنولوژی پاریس به عنوان یک مرکز پیشرفته در سال 1775 راه اندازی شد. از زمانی كه دولت تصمیم به آموزش مهندسین عمران جهت ایجاد كنترل پیشرفته و كارآمد در ساخت جاده ها، پل ها و كانال ها گرفت، آموزش نظری با آموزش عملی نسبتاً گسترده از طریق مبارزات سالانه در سایت های استانی با همکاری با دانشمندان و اربابان تکمیل می شد. گواهینامه آموزش با توجه به زمان حضور، تحصیلات قبلی، دوره های خارجی، مبارزات سالانه، دوره های تدریس شده و نتایج در مسابقات در نظر گرفته می شود. مدت زمان تحصیل از 4 تا 12 سال طول می کشید. کم کم آموزش و پرورش شکل گرفت و مهندسان Ponts et Chaussées با دادن انحصار مجازی در برنامه ریزی کاربری اراضی، به تدریج امتیازات خود را افزایش دادند.

دانشگاه تکنولوژی پاریس

این دانشگاه که به دلیل نوآوری و اختراعاتش مشهور می باشد، رشته هایی را در زمینه مهندسی، مدیریت، اقتصاد، حمل و نقل، برنامه ریزی شهری ومحیط  زیست ارائه می دهد. محوطه اصلی دانشگاه با قطار ۲۰ دقیقه با مرکز شهر پاریس فاصله دارد که باعث شده دانشجویانی که تمایل دارند در مرکز شهر زندگی کنند، مشکلی از بابت رفت و آمد نداشته باشند. این دانشگاه برای دانشجویان امکانات اقامتی در خود دانشگاه و دیگر نقاط شهر پاریس فراهم می کند.

دانشکده های دانشگاه تکنولوژی پاریس

دانشکده های دانشگاه تکنولوژی پاریس :

  • مهندسی عمران و ساخت و ساز
  • حمل و نقل، برنامه ریزی، محیط زیست
  • مهندسی مکانیک و علوم مواد
  • ریاضیات کاربردی و علوم کامپیوتر
  • اقتصاد، مدیریت، امور مالی
  • مهندسی صنایع و مدیریت
هزینه و شهریه تحصیل

هزینه زندگی سالانه در این کشور تقریبا 12600 یورو است.

الف) شهریه برای دانشجویان جدیدالورود پذیرفته شده از سال تحصیلی 2016 به بعد در صورتی که هیچ یک از شرایط زیر را نداشته باشند حدود 2765 یورو تا 5530 یورو می باشد:

  • شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور دیگر تحت پوشش قرارداد اقتصادی اروپا یا کنفدراسیون سوئیس.
  • فرزند، همسر یا شریک زندگی یکی از شهروندان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا.
  • فردی که هم خودش و هم پدر، مادر و یا سرپرست قانونی اش دارای اقامت طولانی مدت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
  • شخصی که اجازه اقامت موقت را در اختیار دارد و عضوی از خانوارهایی است که حداقل دو سال برای اهداف مالیاتی در فرانسه اقامت داشته است.

ب) برای دانشجویان پذیرفته شده در انیستیتوی علم و فناوری پاریس در ابتدای سال های تحصیلی 2014 یا 2015: 2765 یورو و برای دانشجویان پذیرفته شده قبل از آغاز سال تحصیلی 2014: 1510 یورو می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه تکنولوژی پاریس

در دانشگاه École des Ponts ParisTech  بورسیه های مختلفی به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد. پوشش بورسیه ها به شرح زیر است:

  • 6500 یورو برای یک سال تحصیل (اولین سال برنامه مهندسی آنها در فرانسه، یعنی سال دوم آموزش مهندسی)
  • 13000 یورو برای دو سال برنامه مهندسی
  • دانشجویان مهندسی دو درجه و دانشجویان پیرو برنامه Masters یا Mastères spécialisés کارشناسی ارشد پیشرفته و 50٪ دانشجوی زن – 50٪ دانشجوی مرد می توانند در این بورسیه ها شرکت کنند.

بورسیه های اراسموس

این بورس های تحصیلی، که توسط اتحادیه اروپا تأمین می شود، برای دانشجویان در حال گذراندن دوره کارآموزی علمی و یا سال سوم خود در یکی از دانشگاه های شریک اروپایی دانشکده تحت برنامه اراسموس ارائه می گردد. همچنین به دانشجویانی که PFE خود را در یک کشور اروپایی انجام می دهند می توان بورسیه کارآموزی داد. از سال 2014، در چارچوب برنامه جدید اراسموس، کمک هزینه ماهانه براساس کشور مقصد تعیین شده است.

ددلاین و آخرین مهلت ثبت نام

سلسسله مراتب اپلای به École nationale des ponts et chausses اینگونه است که از زمان اپلای که معمولا مارس و آپریل است تا وقتی که شما پاسخ مثبت پیشنهاد خود را از طریق ایمیل دریافت می کنید نیاز به اقدام خاصی نیست. پس از اینکه مشخص شد که پذیرفته شده اید آنگاه با توجه به زمانبندی ها بقیه مراحل را می توانید دنبال کنید. ثبت نام در دانشگاه مقارن می باشند اما برای هریک باید اسناد و درخواست جدا ارسال شود. بورسیه هم در صورت پذیرفته شدن به شما اطلاع داده می شود.