دانشگاه جنوب شرقی چین

دانشگاه جنوب شرقی چین

(Southeast University)

دانشگاه جنوب شرقی چین

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس : ۱۹۰۲

شهر : نانجینگ

رنکینگ QS: رتبه 510-501

 

درباره دانشگاه

دانشگاه جنوب شرقی چین (Southeast University) یکی از دانشگاه‌های مهم ملی چین است که مستقیماً زیر نظارت دولت مرکزی و وزارت آموزش و پرورش چین اداره می‌شود. این دانشگاه یکی از دانشگاه های پروژۀ ۲۱۱ و برنامۀ ۹۸۵ است که دولت مرکزی به منظور ارتقای آن به سطح جهانی، بودجۀ آن را تأمین می کند و در لیست دانشگاه‌های تراز اول قرار دارد.

دانشگاه جنوب‌شرقی چین در پایتخت شهر باستانی نانجینگ واقع شده و ۳ پردیس به نام‌های سیپایلو (sipailou)، جیالونگو (Jiulonghu) و دینجیاگئو (Dingjiaqiao) دارد که مساحت کل آنها ۳۹۲ هکتار است. طی پیشرفت های ۱۱۵ سال اخیر، دانشگاه جنوب شرقی، تبدیل به دانشگاهی جامع و پژوهش محور شده که نمایانگر توسعۀ یکپارچۀ دروس میان‌رشته‌ای مثل فلسفه، اقتصاد، حقوق، آموزش، ادبیات، علوم پایه، مهندسی، پزشکی، مدیریت، هنر و دیگر رشته‌ها است که بین آنها به علوم مهندسی بیش از همه به آن توجه شده است.

در حال حاضر، ۱۴۶۲ دانشجوی بین‌المللی که علاقمند به تحصیل در چین  هستند در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. همچنین این دانشگاه ۳۱,۴۷۰ دانشجوی تمام وقت دارد که ۱۵,۶۱۴ نفر از آنها دانشجویان کارشناسی ارشد هستند. ۲,۸۳۲ نفر از استادان این دانشگاه مجرب هستند که شامل ۲,۳۱۴ استاد با مدرک دکتری است و ۸۰ درصد از کل استادان را تشکیل می‌دهند.

دانشگاه جنوب شرقی چین

این دانشگاه ۱۹۳۵ استادیار یا استاد تمام، ۹۲۵ استاد راهنمای دورۀ دکتری، ۲,۱۵۱ استاد راهنما برای دورۀ کارشناسی ارشد، ۱۲ عضو آکادمی دانشکدۀ علوم پایه و علوم مهندسی چین دارد.

۱ عضو آکادمی دانشکدۀ اروپا، ۱۳ عضو گروه شورای دولتی بازبینی رشته‌ای، ۱۶ کارشناس ملی «برنامۀ ده هزار استعداد درخشان»، ۲۶ کارشناس ملی برنامۀ «هزار استعداد درخشان» برای محققین جوان، ۴۵ استاد چئونگ کونگ اسکولار Cheung Kong Scholar)، ۱۰) کارشناس «برنامه استعدادهای درخشان جوانِ چئونگ کونگ اسکولار»، ۳ استاد برتر برنامۀ ده هزار استعداد درخشان و برندگان ۵ جایزۀ از مسابقات ملی استادان برتر از اعضای این دانشگاه هستند.

دانشگاه جنوب شرقی چین مجموعه ای از پایگاه های پژوهشی مهم علمی دارد که شامل ۳ آزمایشگاه ملی کلیدی، ۳ مرکز تحقیقاتی ملی مهندسی، ۲ مرکز تحقیقاتی برای پیشرفت‌های مهندسی همراه با ۱۱ آزمایشگاه کلیدی و ۵ مرکز تحقیقاتی مهندسی زیر نظارت وزارت آموزش پرورش چین است. در سال‌های اخیر دانشگاه جنوب شرقی با تلاش‌های بی‌وقفۀ خود در گسترش رشته‌های تحصیلی توانسته است به دستاورد های فراوانی دست یابد. در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ این دانشگاه در لیست دانشگاه های تراز اول قرار گرفت و ۱۱ رشتۀ تحصیلی آن در زمرۀ «رشته‌های برتر» قرار گرفت. این رشته‌ها از این قرار هستند: مهندسی و علم مواد، تکنولوژی و علم الکترونیک، مهندسی ارتباطات و اطلاعات، مهندسی ترافیک، مهندسی پزشکی، معماری منظر و نظریه‌های هنری .

این رشته‌های تحصیلی منتخب در جایگاه هشتم قرار دارند. در چهارمین ارزیابی رشته ای که مرکز توسعۀ مدارک تحصیلی و تحصیلات تکمیلی چین برگزار کرد، ۵ رشته از دانشگاه جنوب شرقی جایگاه A+ دارد که شامل رشته‌های معماری، مهندسی عمران، مهندسی ترافیک، مهندسی پزشکی و نظریه‌های هنری هستند. رشته‌های با رده‌بندی A+ در جایگاه هشتم قرار دارند. ۱۱ رشتۀ تحصیلی از جمله علوم مهندسی، علوم کامپیوتر، علم مواد، ریاضیات، فیزیک، شیمی، پزشکی بالینی و علوم اجتماعی در پایگاه اطلاعاتی جهانی ESI، مقام برتر را از آن خود کرده‌اند. در این میان، رشتۀ علوم مهندسی در جایگاه ۳۲ و علوم کامپیوتر در جایگاه ۳۵ قرار دارند، علاوه بر این، هر دو رشته جزو رشته های ممتاز هستند.

دانشگاه جنوب شرقی چین هرساله بیش از ۱۵۰۰ دوره آموزشی علمی-پژوهشی برای دانشجویان کارشناسی برگزار می‌کند که دانشجویان با شرکت در آن، مهارت های خود را در بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی به نمایش می گذارند. در سال ۲۰۱۷، دانشجویان این دانشگاه توانستند در مسابقات ابداعات و کارآفرینی اینترنت پلاس (Internet Plus) دانشجویان دانشکدۀ چین، برندۀ یک مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز شوند و در پروژۀ جایزۀ طلایی جایگاه سوم را کسب کنند.

همچنین این دانشگاه در پانزدهمین رقابت‌های ملی دستاوردهای علمی و تکنولوژی دانشجویی چلنج کاپ (Challenge Cup) توانست برندۀ دو جایزۀ ویژه، دو جایزۀ مقام اول و دو جایزۀ مقام دوم شود. در نتیجه این دانشگاه با مجموع امتیاز ۴۲۰، در مقام سوم دانشگاه‌های چین و در جایگاه اول دانشگاه‌های استان جیانگ سو قرار دارد و برندۀ رقابت‌های  Outstanding Cup شده است. این دانشگاه در مسابقه‌های ملی ـ‌ دانشجویی طراحی الکترونیک توانسته است ۹ جایزۀ اول و ۱۰ جایزۀ دوم را از آن خود کند. این دانشگاه با توجه به تعداد رتبه‌های برتر، در جایگاه اولِ دانشکده ها و دانشگاه های سراسر کشور قرار گرفته است و این دومین باری است که دانشگاه جنوب شرقی با کسب جوایز برتر، در رتبۀ نخست قرار می گیرد.

از دیگر دستاوردهای این دانشگاه می‌توان به کسب مقام اول مسابقه‌های بین المللی پُل فولادی دانشجویان مهندسی عمران آمریکا، مقام اول مسابقه‌های بین المللی ریاضی آمریکا در مدلسازی-۲۰۱۷، پنج جایزۀ اول در مسابقه‌های ریاضی دانشجوی چین در مدلسازی-۲۰۱۷، و تعدادی جوایز نخست دیگر اشاره کرد که دانشگاه را در رتبۀ نخستِ دانشکده‌ها و دانشگاه‌های چین قرار می دهد.

دانشگاه جنوب شرق چین

دانشگاه جنوب شرقی چین  همچنین موفق به دریافت جایزۀ ویژۀ ملی در مسابقه‌های آموزش ربات ۲۰۱۷ چین، جایزۀ نخست ملی در دوازدهمین مسابقه‌های ملی انتقال علم و فناوری ویژۀ دانشجویان و جوایزی دیگر شده است. در سال ۲۰۱۷ دانشگاه جنوب‌شرقی به عنوان یکی از ۹۹ دانشکده و دانشگاه خلبانی به دلیل اصلاحات آموزشی در ابداع و کارآفرینی، تحت پوشش مالی وزارت آموزش و پرورش چین قرار گرفت.

دانشگاه جنوب شرقی چین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ موفق به کسب ۲۲ جایزۀ ملی علم‌وفناوری شده است که شامل مقام اول مسابقه‌های ملی اختراعات در سال ۲۰۱۱، و جایزۀ اول ملی برای پیشرفت علم و فناوری در سال ۲۰۱۴ می‌شود. در سال ۲۰۱۷ بودجۀ تحقیقاتی این دانشگاه به مبلغ ۲۳۱۰ میلیون یوان رسید و همۀ ۲۵۵۶ اختراع به ثبت رسید که تعداد ۱۵۴۵ اختراع موفق به دریافت مجوز شده‌اند. علاوه بر این، برای دریافت حق امتیاز ۳۴ معاهدۀ همکاری ثبت اختراع (PCT) از این دانشگاه درخواست‌ شده است.

این دانشگاه با داشتن ۲۶۸۹ مقالۀ SCI و ۲۶۴۴ مقالۀ EI، به ترتیب در ردۀ نوزدهم و دوازدهم کشوری قرار دارد. در پنج‌سالۀ گذشته، دانشگاه جنوب شرقی موفق به کسب ۱۶ جایزۀ بزرگ‌ترین دستاورد های علوم انسانی و اجتماعی از جمله جایزۀ نخست شده است و توانسته ۵۰ جایزۀ بزرگ‌ترین دستاوردهای علوم فلسفی و اجتماعی از جمله هشت جایزۀ نخست را از آن خود کند، همچنین تعداد ۱۳۵ بودجۀ ملیِ علوم اجتماعی، شامل ۴ بودجه برای پروژه‌های عظیم و ۱۲ بودجه برای پروژه‌های کلیدی به این دانشگاه اختصاص داده شد.

پردیس دانشگاه جنوب شرقی چین

دانشگاه جنوب شرقی  ۳ پردیس اصلی به نام‌های سیپایلو (Sipailou)، جیالونگو (Jiulonghu) و دینجیاگئو  (Dingjiaqiao)  دارد. پردیس سیپایلو (منطقه Xuanwu) و پردیس دینجیاگئو (منطقه گُلو) در شهر نانجینگ قرار دارند و پردیس جیالونگو در حومۀ شهر نانجینگ (منطقه جیانگنینگ: Jiangning) واقع شده است.

پردیس سیپایلو دانشگاه جنوب شرقی مهم‌ترین پردیس این دانشگاه و به‌جا مانده از دانشگاه ملی مرکزی است. این پردیس در سیپایلو در نانجینگ چین واقع شده است. در سال ۱۹۸۸، دانشکده پوکو (Pukou) به عنوان مکانی برای تحصیل دانشجویان سال اول و دومی بازگشایی شد. پردیس پوکو در آن طرف رودخانۀ یانگتز (Yangtze River) قرار دارد. در سال ۲۰۰۸ هم دانشکدۀ پوکو از دانشگاه جنوب شرقی جدا و به مؤسسۀ چنگ ژیان (Cheng Xian) ملحق شد.

در سال ۲۰۰۱، دانشگاه جنوب شرقی تملک ۳ دانشکدۀ دیگر را در نانجینگ به دست گرفت که دانشکدۀ پزشکی راه آهن نانجینگ، دانشکدۀ حمل و نقل نانجینگ و دانشکدۀ زمین‌شناسی نانجینگ نام دارند. دانشکدۀ پزشکی راه آهن نانجینگ بعد از پیوستن به دانشگاه جنوب شرقی، تبدیل به دانشکدۀ پزشکی این دانشگاه شد. دانشکدۀ پزشکی در پردیس دینجیاگئو مستقر است.

پردیس جیالونگو دانشگاه جنوب شرقی در سال ۲۰۰۵، هنگامی که پردیس جیالونگو، واقع در منطقه جیانگنینگ (Jiangning) تأسیس شد، تمام مسئولین پردیس پوکو به دانشکده چنگ ژیان (Chengxian) دانشگاه جنوب شرقی منتقل شدند. درحال حاضر بیشتر دانشجویان دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند. پس از بازگشایی پردیس جیالونگو، مؤسسه‌های مهم تحقیقاتی و مدیریت دانشگاه در پردیس سیپایلو قرار گرفت. پردیس جیالونگو در جنوب بخش توسعۀ فناوری جیانگنینگ، در شرق خیابان سویوان (Suyuan)، غرب خیابان شوانگ لانگ (Shuanglong)، و در جنوب خیابان جی ین (Jiyin) واقع  است.

این دانشکده با داشتن مساحتی حدود۴۹۹ /۲ کیلومتر مربع، ۲۰ کیلومتر از پردیس سیپایلو فاصله دارد. معماری پردیس جیالونگو بر مبنای فرهنگ دانشگاه جنوب شرقی طراحی شده است، به گونه‌ای که در ترکیب آموزش و تحقیق عمومی، از ارزش‌های سبک چینی و غربی استفاده شده است و محیط دانشگاهی سرسبز و پرجنب و جوشی را شکل داده است. مساحت کل ساختمان پردیس جیالونگو، ۵۷۴ هزار متر مربع است که با سرمایه‌ای بالغ بر ۱.۶ میلیارد یوان ساخته شده است

دانشکده های دانشگاه جنوب شرقی چین

لیست دانشکده های دانشگاه جنوب شرقی چین

 

School of Architecture
School of Mechanical Engineering
School of Energy &Environment
School of Information Science and Engineering
School of Civil Engineering
School of Electronic Science and Engineering
School of Mathematics
School of Automation
School of Computer Science and Engineering
School of Physics
School of Biological Science & Medical Engineering
School of Materials Science & Engineering
School of Humanities
School of Economics & Management
School of Electrical Engineering
School of Foreign Languages
Department of Physical Education
School of Chemistry and Chemical Engineering
School of Transportation
School of Instrument Science & Engineering
School of Arts
School of Law
Medical School
School of Public Health
Chien-Shiung Wu College
College of International Students
College of Software Engineering
School of Integrated Circuits
School of Marxism

رشته های دانشگاه جنوب شرقی چین

لیست رشته های دانشگاه جنوب شرقی چین 

 

مقطع کارشناسی

(MBBS (in English  

 

مقطع کارشناسی ارشد

International Business  
(Public Health(Global Health  
Artistic Theory  
International Trade  
Power Engineering and Thermal Physics  
Computer Technology  
Civil Engineering  
Electrical Engineering  
Biology  
Industrial Design Engineering  
Instrument and Meter Engineering  
Transportation Engineering  
Translation and Interpreting  
Electronic Science and Technology  

 

مقطع دکترا

 

History & Theories of Architectur  
Mechanical Manufacture and Automation  
Technology of Electromagnetism & Microwaves  
Structural Engineering  
Detection Technology and Automatic Equipment  
Computer Applied Technology  
Biological & Medical Engineering  
Management Science & Engineering  
Electrical Engineering  
Traffic Engineering  
Genetics  

تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرقی

شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرقی چین

منشاء دانشکده ی پزشکی از دانشگاه ملی مرکزی در سال 1935 و پس از آن، از کالج پزشکی راه آهن نانجینگ پیش از پیوستن آن به SEU  بوده است. در حال حاضر، این مدرسه دارای 6 بخش پزشکی عمومی و همچنین 12 گروه پزشکی بالینی می باشد. همچنین دارای 14 موسسات تحقیقاتی که به تحقیق اختصاص داده شده ، یک مرکز آموزشی برای آزمایش های پزشکی، و 2 آزمایشگاه کلیدی با حمایت مالی استان جیانگ سو وMOE.  می باشد. 10 بیمارستان آموزشی که بیش از 10،000 تخت بستری را کاملا نگه می دارد، وجود دارد که متعلق به مرکز آموزش بالینی می باشد.

ثبت نام دانشجویان تمام وقت در دانشکده ی پزشکی بیش از 2400 نفر است، که شامل 1400 نامزد لیسانس، 622 نامزد کارشناسی ارشد، 143  نامزد دکترا و 390 نفر دانشجوی خارجی از بیش از 20 کشور می باشد.
بر اساس 70 سال تجربه، پزشکی بالینی در SEU دارای یک شهرت خوب است. این یک نظم کلیدی و ویژه مربوط به استان جیانگ سو است و دارای رتبه ی 20 در چین می باشد. برنامه ی MBBS از سال 2006 برای دانشجویان بین المللی باز بوده است و در سال 2007  توسط MOE تصویب شد و به عنوان دانشگاه واجد شرایط برای ارائه ی برنامه ی MBBS  به زبان انگلیسی تدریس شد. دانشجویان در این برنامه حدود 500 نفر هستند، به طور عمده از هند، پاکستان، اوگاندا، کنگو، آفریقای جنوبی و غیره. تحصیل پزشکی در چین  به دلیل مورد تایید واقع شدن تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور مثل دانشگاه شاندونگ، شانتو و غیره مورد استقبال واقع شده است.

شرایط پذیرش در دانشگاه جنوب شرقی (SEU)

شرایط پذیرش در دانشگاه جنوب شرقی (SEU)

شرایط پذیرش در هر دانشگاه متفاوت می‌باشد، شما می‌توانید برخی از شرایط عمومی‌را در اینجا مطالعه کنید.

سن پذیرش در دانشگاه جنوب شرقی

هر دانشگاهی شرایط خاصی برای سن پذیرش در مقاطع مختلف دارد. در کشور چین برای مقطع لیسانس سن شما باید کمتر از ۳۰ سال باشد و برای مقطع فوق لیسانس و دکتری نیز کمتر از ۴۰ سال

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه جنوب شرقی

الزامات زبان برای پذیرش تحصیلی 
اگر قصد شما اخذ یک مدرک انگلیسی است باید آزمون‌های تافل یا ایلتس را گذرانده باشید.

برای آموزش‌های چینی باید مدرک HSK را اخذ کرده باشید:
HSK ابتدایی برای علوم انسانی ، مهندسی ، پزشکی
HSK متوسط برای رشته‌های اقتصاد ، لیبرال ، مدیریت و …

مدارک مورد نیاز دیگر

  پاسپورت عکس دار
  فتوکپی گذرنامه
  شناسنامه
  گواهی سلامت
  گواهی عدم سوء پیشینه
  گواهی اجازه والدین برای اخذ پذیرش و زندگی در چین
  گواهی دیپلم از مدرسه
  گواهی آخرین مدرک تحصیلی

(بسته به درخواست هر دانشگاه ممکن است مدارک مورد نیاز بیشتر یا کمتر باشد)

شهریه دانشگاه جنوب شرقی (SEU)

شهریه دانشگاه جنوب شرقی (SEU)

هزینه تحصیل در چین نسبت به دانشگاه مورد نظر شما متفاوت می‌باشد. اما ما به شما به طور تقریبی برخی از قیمت‌های تحصیلی را ارائه می‌کنیم.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس :

به با توجه به دانشگاه سالیانه ۳ الی ۴ هزار دلار به نرخ دلار دولتی می‌باشد.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا :

با توجه به دانشگاه سالیانه ۴ الی ۵ هزار دلار به نرخ دلار دولتی می‌باشد.

هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی:

با توجه به دانشگاه سالیانه ۶ الی ۸ هزار دلار می‌باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه جنوب شرقی چین

بورسیه تحصیلی دانشگاه جنوب شرقی چین

نحوه درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه جنوب شرقی چین

  • ثبت نام آنلاین: (در تاریخ مشخص شده توسط موسسه رویای پارسیان)
  • برای این منظور باید فرم‌های مشخص شده توسط موسسه رویای پارسیان را  تکمیل نمایید.
  • کپی پاسپورت
  • بالاترین مدرک تحصیلی(فتوکپی دفتر اسناد رسمی)
  • رونوشت بالاترین مدرک تحصیلی(فتوکپی اسناد رسمی)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رونوشت HSK ۴ برای رشته‌های چینی آموزش داده شده

  • IELTS / TOFEL گواهی زبان

  • برنامه تحقیقی حداقل ۸۰۰ کلمه (فقط برای برنامه‌های کارشناسی ارشد) که توسط کارشناس موسسه رویای پارسیان بررسی و حمایت می‌شود.
  • دو توصیه نامه از استادان مختلف (فقط برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی)
  • مقالات منتشر شده یا سایر افراد حمایت کننده (فقط برای دانشجویان کارشناسی ارشد)

 

مقاطع دریافت بورس :

بورس تحصیلی برای مقاطع رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و زبان چینی در دسترس است.

رشته تحصیلی:

کمک هزینه تحصیلی برای یادگیری هر یک از رشته‌های ارائه شده توسط دانشگاه اعطا می‌شود.

مزایای بورس تحصیلی:

بورسیه تحصیلی مواردی چون تحصیلات تکمیلی، هزینه تحصیل، خوابگاه و هزینه‌های بیمه درمانی را پوشش می‌دهد و هزینه تحصیلی ماهانه ۲۰۰۰ دلار برای دانشجویان کارشناسی، ۲۵۰۰ دلار برای دانشجویان کارشناسی ارشد و ۳۰۰۰ دلار برای دانشجویان دکترا فراهم می‌کند. بورس تحصیلی معمولی هزینه‌های بیمه درمانی و درمانی را نیز پوشش می‌دهد.

ملیت دانشجو: شهروندان غیر چینی
تعداد بورس تحصیلی: برای این بخش اطلاعات دقیقی داده نشده است و دانشگاه های کشور چین برای گرفتن دانشجو آزادانه عمل می‌کند.

زمان پذیرش :

جهت بررسی مدارک و اقدام برای بورسیه های تحصیلی زمان هایی مشخص شده است که بر اساس دانشگاه متفاوت می‌باشد.

شما می‌توانید برای اطلاع از دقیق ترین زمان برای تحصیل در چین با کارشناسان ما تماس بگیرید.

افتخارات دانشگاه علوم پزشکی چین

افتخارات دانشگاه علوم پزشکی چین

از جمله مواردی که دانشجویان را راغب به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرقی چین می‌نماید، افتخاراتی که این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جهان به دست آورده است. برای مثال در بازه زمانی 2011 الی 2017 میلادی موفق گردید 22 جایزه ملی علم و فناوری را کسب نماید. سایر افتخارات به شرح زیر است:

• مقام مسابقات ملی اختراعات در سال 2011 میلادی

• برنده جایزه اول ملی جهت پیشرفت علم و فناوری در سال 2014 میلادی

• ثبت تعداد 1545 اختراع و دریافت مجوز برای آنها در سال 2017 میلادی

• پیشنهاد 34 معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) برای این دانشگاه

• دریافت جایزه ویژه ملی مسابقات آموزش ربات 2017 چین

• جایزه نخست ملی در دوازدهمین مسابقات ملی انتقال علم و فناوری ویژه دانشجویان

• کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی پل فولادی دانشجویان مهندسی عمران آمریکا

• کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی ریاضی آمریکا در مدلسازی در سال 2017 میلادی

• کسب 2 جایزه ویژه، 2 مقام اول و 2 مقام دوم در پانزدهمین رقابت های ملی دستاوردهای علمی و تکنولوژی چلنچ کاپ (Challenge Cup)

• کسب 420 امتیاز و مقام سوم دانشگاه‌های چین

لازم به ذکر است بودجه تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرقی چین در سال 2017 میلادی برابر با  2310 میلیون CNY بوده است.