درباره دانشگاه

دانشگاه روئن نرماندی

(Université de Rouen Normandie)

دانشگاه روئن نورماندی

نوع دانشگاه: غیرانتفاعی

سال تاسیس: 1966

شهر: مو سنتنیان

رنکینگ QS: رتبه 924

 

درباره دانشگاه:

دانشگاه روئن نرماندی یکی از اعضای دانشگاه نورماندی است که مجموعه‌ای از مراکز آموزش عالی در مناطق نورماندی شمالی و جنوبی به‌شمار می‌رود. دانشگاه روئن کارش را از سال ۱۹۶۶ آغاز کرد و هفت پردیس و دوازده دانشکده و مؤسسه و مدرسه دارد. هم‌اکنون، بیش از ۳۲هزار نفر دانشجو در چهارصد رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. دانشگاه روئن چهل واحد پژوهشی در خود جای داده ‌و صد پروژۀ پژوهشی بین‌المللی در آن در حال انجام است و از بیش از هشتصد نفر دانشجوی دکتری میزبانی می‌کند.

 

دانشگاه روئن فرانسه

این موسسه آموزش عالی ۵۴ ساله فرانسه دارای یک سیاست پذیرش انتخابی بر اساس آزمون های ورودی است.

URN همچنین چندین امکان و خدمات دانشگاهی و غیرآکادمیک از جمله کتابخانه ، امکانات ورزشی ، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشکده های دانشگاه روئن نرماندی

دانشگاه روئن نرماندی شش دانشکده دارد:

  • دانشکدۀ علوم سلامت
  • دانشکدۀ حقوق و اقتصاد و مدیریت
  • دانشکدۀ علوم و فناوری
  • دانشکدۀ هنر و علوم انسانی
  • دانشکدۀ علوم اجتماعی
  • دانشکدۀ علوم ورزشی و تربیت‌بدنی
شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه روئن

شهریۀ سالانۀ تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه روئن نورماندی به‌ترتیب ۱۷۰ و ۲۴۳ یورو اعلام شده است. شایان ذکر است امکان اسکان در دانشگاه برای دانشجویان وجود ندارد و آنان در منازل اطراف دانشگاه می‌توانند ساکن شوند. افزون‌ براین، دانشجویان بین‌المللی برای پوشش هزینه‌های تحصیل از بورسیه‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند استفاده کنند که سالانه اعطا می‌شوند.

هزینۀ زندگی در روئن

هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر روئن ۵۰۰ یورو و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر به ۳۵۰ یورو در ماه می‌رسد. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۹۸۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۳۵ یورو تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری ۱۷۰ یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۲۸ یورو در ماه است. همچنین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۱.۷ و ۵۳ یورو باید پرداخت کرد.