درباره دانشگاه

دانشگاه سیچوان چین

(Sichuan University)

دانشگاه سیچوان چین

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس: 1896

شهر : چنگدو

رنکینگ QS : رتبه 451

درباره دانشگاه

دانشگاه سیچوان یکی از بالا رتبه ترین و با ثبات ترین دانشگاه های شهر چنگدو که مرکز فرهنگی و تاریخی در استان سیچوان کشور چین نیز میباشد. این مجموعه بزرگ دارای 470 هکتار زمین با چشم اندازی زیبا بهمراه موزه و کتابخانه ای مجلل میباشد. همچنین این دانشگاه تلفیقی از دو دانشگاه چنگدو و دانشگاه پزشکی غرب چین است.

این دانشگاه دارای 10 پروفسور چینی و آلمانی است. که به صورت مجزا در رشته های پزشکی و غیر پزشکی نیز فعالیت مینمایند.و همچنین دارای 33 کالج گوناگون بوده که در رشته های مختلف.از جمله : علوم انسانی ، علوم پایه ، مهندسی ، مدیریت ، پزشکی ، حقوق ، کشاورزی و هنر را در خود گنجانده این مرکز مجاز است.تا در 44 رشته مختلف مدرک دکترا.به دانشجویان اعطا نماید.لازم به ذکر است در بعضی از رشته ها به زبان چینی میباشد.

 

دانشگاه سیچوان چین

 

در آخرین رتبه بندی که در کشور چین برگزار شد دانشگاه سیچوان در جایگاه ممتاز و در رنکینگ جزو 10 دانشگاه برتر کشور چین نیز شناخته شد. در حال حاضر، دانشگاه سیچوان یک مرکز تحقیقاتی برتر در غرب چین است. دارای 30 دانشکده، یک دانشکده تحصیلات تکمیلی، یک مدرسه آموزش و پرورش خارج از کشور و دو کالج مستقل، جین چنگ و جین جیانگ میباشد .

این کالج شامل 11 رشته از جمله: علوم انسانی، علوم، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، حقوق، تاریخ، فلسفه، کشاورزی، و آموزش و پرورش. در دانشگاه سیچوان 46 رشته های کلیدی در سطح ملی، 66 رشته های کلیدی در سطح استان وجود دارد، 27 رشته دکتری و همچنین 229  دکترای حرفه ای ، 346 رشته کارشناسی ارشد مدرک، 813 رشته در مقطع کارشناسی،  6  پایگاه ملی آموزشی نوآورانه برای تحقیقات علمی و مطالعه برنامه درسی، و یک پایگاه ملی برای آموزش و پرورش دانشجویان دانشگاه ها .

دانشگاه سیچوان یکی از دانشگاه های برتر در چین است که تحت وزارت آموزش و پرورش است.

دانشکده های دانشگاه سیچوان چین

دانشکده های دانشگاه سیچوان چین شامل :

  • دانشکده فلسفه دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده اقتصاد دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده حقوق دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده هنر دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده تاریخ دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده علوم دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده مهندسی دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده کشاورزی دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده پزشکی دانشگاه سیچوان چین
  • دانشکده مدیریت دانشگاه سیچوان چین
رشته های تحصیلی دانشگاه سیچوان چین

دانشگاه سیچوان طیف گسترده ای از رشته‌ها را پوشش می‌دهد که شامل ۱۲ گروه است: علوم انسانی، علوم پایه، مهندسی، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، حقوق، تاریخ، فلسفه، کشاورزی، آموزش و پرورش و هنر. این رشته‌ها شامل ۳۴ کالج، از جمله یک کالج تحصیلات تکمیلی و کالج تحصیلات خارج از کشور است. در مجموع ۴۵ رشته از سوی دولت مجاز به اعطای مدرک دکترا شده اند.

دوره های اصلی پزشکی در دانشگاه سیچوان

دوره های اصلی پزشکی در سیچوان 

مقدمه ای در پزشکی بالینی،آسیب شناسی،رادیولوژی،روانشناسی پزشکی،جراحی داخلی زنان و مامایی،کودکان،چشم پزشکی،بیماری های عفونی،پوست،روانپزشکی،پزشکی هسته ای،پزشکی ژنتیک،طب سنتی چینی . … است.

دانشگاه سیچوان در چنگدو واقع شده است، یک شهر معروف تاریخی و فرهنگی استان سیچوان که به عنوان سرزمین فراوانی شناخته می‌شود. این دانشگاه شامل سه محوطه دانشگاهی: وانگجینگ، Huaxi و Jiang’an است و مساحت آن ۴۷۰ هکتار می‌باشد. دانشکده‌های دانشگاه، با محیط مناسب و چشم انداز زیبا و مکان شگفت انگیزی برای یادگیری و تحقیق می‌باشند.