درباره دانشگاه

دانشگاه علم و فناوری چین

(China University of Science and Technology)

دانشگاه علم و فناوری چین

نوع دانشگاه : دولتی

سال تاسیس : ۱۹۵۸

شهر : هفئی

رنکینگ QS: رتبه 89

 

درباره دانشگاه

دانشگاه علم و فناوری چین (USTC) یکی دیگر از دانشگاه های کشور چین  است که علاقمندان به تحصیل در چین می توانند در آن مشغول به تحصیل شوند. این دانشگاه در سال ۱۹۵۸ به منظور پیشرفت علم و تکنولوژی و رقابت در سطح بین المللی تاسیس شد. این دانشگاه در شهر هفئی (Hefei)، پایتخت استان آن هوئی (Anhui) چین قرار دارد. این دانشگاه دارای ۱۵,۰۰۰ دانشجو و ۳,۵۰۰ عضو هیئت علمی است که در ۱۵ دانشکده فعالیت می کنند و رشته های علوم فیزیکی، علوم زیستی، مهندسی نرم افزار، تکنولوژی الکترواپتیک و دیگر رشته های علم و فناوری را تحت پوشش قرار می دهد.

هدف این دانشگاه ” تمرکز بر روی آخرین کشفیات علم و تکنولوژی و آموزش رهبران برتر علم و فناوری در چین و جهان” می باشد و موفق به ارائه ی تکنولوژی های پیشرفته و تربیت افراد با استعداد شده است. همچنین توانایی پژوهشی این دانشگاه در رشته های دستکاری کوانتوم (Quantum Manipulation)، فناوری نانو و ابررسانایی دمای بالا می باشد.

در سال ۲۰۱۳، به منظور ایجاد همکاری بین دانشگاه های تحقیقاتی برتر جهان، یک توافق نامه بین انجمن C9، گروه “۹ دانشگاه برتر پژوهشی چین”، انجمن دانشگاه های آمریکا، گروه ۸ استرالیا (Go8)، انجمن دانشگاه های پژوهشی اروپا (LERU) و دانشگاه علم فناوری چین امضا شد. همچنین این دانشگاه ارتباطات استراتژیک خود را با سازمان های بین المللی از جمله رآکتور گرما هسته ای آزمایشی بین المللی (ITER)، سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای یا سرن (CERN)، دانشگاه آکسفورد، استنفورد و پرینستون حفظ کرده است.

دانشگاه علم و فناوری چین

 

این دانشگاه یکی از مهم ترین مراکز نوآوری چین و تنها دانشگاهی است که دو آزمایشگاه ملی به نام های: آزمایشگاه ملی تابش سنکروتون و آزمایشگاه ملی هفئی برای علوم فیزیکی در مقیاس کوچک را اداره می کند؛ و با همکاری موسسات CAS به طور مشترک آزمایش های پیشرفته ابررسانایی توکامک (Experimental Advanced Superconducting Tokamak) و میدان ثابت مغناطیسی بالای آزمایشگاه میدان مغناطیسی بالا (Steady High Magnetic Field of the High Magnetic Field Laboratory) را انجام داده اند.

این دانشگاه به یک پیشتاز جهانی در حوزه های دستکاری کوانتوم، فناوری نانوتکنولوژی، ابررسانایی دمای بالا، پردازش گفتار، علم آتش و علوم زیستی تبدیل شده است و یکی از دانشگاه های ممتاز در سطح کشوری است. برای مثال این دانشگاه از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ توسط نیچر پابلیشینگ ایندکس چین (Nature Publishing Index China) در جایگاه دانشگاه های برتر قرار گرفت.

به علاوه، تبادل فناوری برای این دانشگاه از جایگاه خاصی برخوردار است و با شرکت های پیشرفته متعددی همکاری دارد. از این گذشته، دانشگاه علم و فناوری در سال ۲۰۱۲، با هدف ترویج هرچه بهتر تلفیقی از آموزش، تحقیق و صنعت، به طور مشترک موسسه فناوری پیشرفته (IAT) را با همکاری شهر هفئی احداث کرده است. تمرکز موسسه USTC-IAT بر ترویج نوآوری تکنولوژیکی و انتقال آن در صنعت IT، ریزالکترونیک، مراقبت سلامت، انرژی جدید، مواد جدید و اطلاعات کوانتوم می باشد.

پردیس دانشگاه علم و فناوری چین

این دانشگاه دارای پنج پردیس شرقی، جنوبی، غربی، شمالی و مرکزی است و مساحت کل آنها ۱.۴۶ میلیون متر مربع (۳۶۰ جریب) می باشد که مساحت ساختمان آن ۸۹۰,۰۰۰ متر مربع است. پردیس اصلی به تازگی ساخته شده و کتابخانه دانشگاه دارای ۱.۷۳ میلیون کتاب، ۳۰۰۰ مجله به زبان چینی، ۴۰۰۰ مجله به زبان انگلیسی، ۶۰۰,۰۰۰ کتاب الکترونیکی و ۲۰.۰۰۰ مجله الکترونیکی به زبان انگلیسی و چینی می باشد.

این دانشکده مجهز به شبکه کامپیوتری است و پنج مرکز آزمایشی دولتی برای اهداف آموزشی و تحقیقاتی در دست احداث است که این مراکز شامل مرکز علوم فیزیکی، علوم زیستی، دانش اطلاعات، مهندسی و علم مواد، و مراکز استفاده از تابش سنکترون می باشند.

دانشکده های دانشگاه علم و فناوری چین

دانشکده های دانشگاه علم و فناوری چین

School of Mathematical Sciences
School of Physical Sciences
School of Chemistry and Materials Science
School of Nuclear Science and Technology
School of Life Science
School of Engineering Science
School of Information Science and Technology
School of Computer Science and Technology
School of Earth and Space Science
School of Software Engineering

School of Business
School of Environment Science and Electrooptical Technology
School of Material Science and Engineering

رشته های دانشگاه علم و فناوری چین

رشته های دانشگاه علم و فناوری چین

مقطع کارشناسی 

(Clinical Medicine(MBBS) (English Medium •
Software Engineering •
Electronic Commerce •
Finance •
Business Administration •
Finance Engineering •
Public Finance •
Insurance •
International Economy and Trade •
Marketing •
Financial Management •
Accounting •
Economics •
Human Resources Management •

مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

(Business Administration (Specializing in International Trade •
Chemical Engineering and Technology •
Mechanical Manufacture and Automation •
Computer Software and Theory •
Business Economics •

حوزه های تحقیقاتی دانشگاه علم و فناوری چین

حوزه های تحقیقاتی دانشگاه علم و فناوری چین

دانشگاه علم و فناوری چین (USTC) به عنوان منبع ابداعات علمی و فناورانه و گنجینه ای از ایده های جدید، قصد دارد تحقیقات خود را بر روی پیشرفت های علمی جهان متمرکز کند تا نیازهای استراتژیک ملی را رفع کرده و در راستای پیشرفت های اقتصادی منطقه و جامعه موثر واقع شود.

همچنین دانش لازم را برای بهبود شرایط زندگی همه فراهم سازد. در میان دانشگاه های کشور چین، این دانشگاه دارای بیشترین تعداد دستاوردهای تحقیقاتی می باشد که توسط مقامات برجسته علمی مورد تایید قرار گرفته است.

دانشگاه علم و فناوری همیشه برروی برنامه های گسترش ملی علم و فناوری تمرکز می کند و با هدف ارتقای دانشگاه به سطح جهانی، از علم و فناوری پیشین و اکثر  نیازهای استراتژیک ملی پشتیبانی می کند و در جست وجوی انواع پروژه های تحقیقاتی بزرگ، به نتایج چشم گیری دست یافته است.

اختراعات و رقابت این دانشگاه در زمینه فناوری همواره رو به فزونی است. در طی پنج سال گذشته، دانشگاه علم و فناوری بیش از ۳۱۰۰ پروژه تحقیقاتی برعهده گرفته است که اکثر آنها پروژه های بزرگی بوده اند. بودجه ی کل این تحقیقات به بیش از ۳ میلیارد یوان رسیده است.

دانشگاه علم و فناوری چین (USTC) یک دانشگاه برجسته در چین است و شهرت خوبی در سراسر جهان دارد. این موسسه توسط آکادمی‌علوم چین (CAS) در سال ۱۹۵۸ در پکن تاسیس شد و به عنوان یک اقدام استراتژیک از سوی دولت چین، برای دیدار با نیازهای علمی‌و فن آوری چین و افزایش رقابت بین المللی کشور،. CAS منابع خود را با دانشگاه علم و فناوری چین، با هدف آموزش استعدادهای برتر در زمینه علم و تکنولوژی بین رشته ای و پیشرفته، مجتمع کرد.

تاسیس USTC به عنوان یک رویداد بزرگ در تاریخ آموزش و پرورش و علم چین مورد ستایش قرار گرفت. در سال ۱۹۷۰، USTC به محل فعلی خود در Hefei، پایتخت استان آنهویی منتقل شد.

از آغاز، ماموریت تمرکز ” USTC  ” بر پرچم داران علم و فناوری و آموزش رهبران برتر در علم و فناوری برای چین و جهان بوده است. بنیاد استراتژی آن ترکیبی از آموزش و تحقیق و همچنین تاکید بر کیفیت و نه کمیت بوده است. به رهبری دانشمندان مشهور چینی زمان، دانشگاه علم و فناوری چین مجموعه ای از برنامه‌هایی را به صورت خلاقانه شامل تحقیقات نوین و توسعه تکنولوژی جدید ایجاد کرد. در نتیجه، دانشگاه در زمینه آموزش عالی در چین حرف اول را می‌زند.

 

دانشگاه علم و فناوری چین  یکی از مهمترین مراکز نوآوری و اختراع در چین است. دانشگاه علم و صنعت چین تنها دانشگاهی است که دو مرکز آزمایشگاهی ملی  Laboratory of Radiation National Synchrotron and Laboratory of National  و Hefei National Laboratory for Physical Sciences at the Microscale را اداره می‌کند

دانشگاه علم و فناوری چین   USTC رهبر جهان در زمینه‌هایی مانند دستکاری کوانتومی، فناوری نانو، ابررسانایی درجه حرارت بالا، پردازش گفتار، علم آتش و علم زندگی است. این دانشگاه همواره یکی از بهترین دانشگاه‌های چین بوده است. به عنوان مثال، دانشگاه علم و فناوری چین در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ توسط انتشارات طبیعت چین رتبه اول را در میان دانشگاه‌های چینی بدست آورد. علاوه بر این، USTC اهمیت زیادی برای انتقال فناوری دارد و ده‌ها شرکت با تکنولوژی پیشرفته را بوجود آورده است.

شهریه دانشگاه علم و فناوری چین

شهریه دانشگاه علم و فناوری چین

نرخ شهریه 

برای مقطع کارشناسی: 26000 یوآن

برای مقطع کارشناسی ارشد :30000 یوآن

برای مقطع دکترا : 35000 یوآن

بورسیه تحصیلی در دانشگاه علم و فناوری چین

اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه علم و فناوری چین

بورسیه تحصیلی مواردی چون تحصیلات تکمیلی، هزینه تحصیل، خوابگاه و هزینه‌های بیمه درمانی را پوشش می‌دهد و هزینه تحصیلی ماهانه ۲۰۰۰ دلار برای دانشجویان کارشناسی، ۲۵۰۰ دلار برای دانشجویان کارشناسی ارشد و ۳۰۰۰ دلار برای دانشجویان دکترا فراهم می‌کند. بورس تحصیلی معمولی هزینه‌های بیمه درمانی و درمانی را نیز پوشش می‌دهد.

ملیت دانشجو: شهروندان غیر چینی

تعداد بورس تحصیلی: برای این بخش اطلاعات دقیقی داده نشده است و دانشگاه های کشور چین برای گرفتن دانشجو آزادانه عمل می‌کند.

زمان پذیرش :

برای درخواست بورسیه تحصیلی زمان‌هایی مشخص شده است که بر اساس دانشگاه متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از دقیق ترین زمان برای تحصیل در چین با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقاطع دریافت بورس :

بورس تحصیلی برای مقاطع رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و زبان چینی در دسترس است.

رشته تحصیلی:

کمک هزینه تحصیلی برای یادگیری هر یک از رشته‌های ارائه شده توسط دانشگاه اعطا می‌شود.

روش درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه علم و فناوری چین 

نحوه درخواست

  • ثبت نام آنلاین: (در تاریخ مشخص شده توسط موسسه رویای پارسیان )
  • برای این منظور فرم‌های مشخص شده موسسه را باید تکمیل نمایید.
  • کپی پاسپورت  
  • بالاترین مدرک تحصیلی(فتوکپی دفتر اسناد رسمی)
  • رونوشت بالاترین مدرک تحصیلی(فتوکپی اسناد رسمی)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رونوشت HSK۴ برای رشته‌های چینی آموزش داده شده

  • IELTS / TOFEL گواهی زبان
  • برنامه تحقیقی حداقل ۸۰۰ کلمه (فقط برای برنامه‌های کارشناسی ارشد) که توسط کارشناس موسسه بررسی و حمایت می‌شود.
  • دو توصیه نامه از استادان مختلف (فقط برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی)
  • مقالات منتشر شده یا سایر افراد حمایت کننده (فقط برای دانشجویان کارشناسی ارشد)