درباره ی دانشگاه

دانشگاه فرایبورگ آلمان

(University of Freiburg)

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس: 1457

شهر: فرایبورگ

رنکینگ QS: رتبه 500-301

 

درباره دانشگاه

دانشگاه فرایبورگ آلمان یک دانشگاه جامع و پویا است که بیش از ۵۵۰ سال سابقه دارد و پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان است. بیش از ۲۴٫۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

حدود ۳٫۵۰۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند(۱۶ %). این دانشگاه دارای ۱۸۰ رشته ی تحصیلی و ۱۱ دانشکده می باشد همچنین ۱۹ برنده ی جایزه ی نوبل جزو افتخارات دانشگاه می باشد.

شهر فرایبورگ با جمعیتی بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ نفر در ایالت بادن—وورتمبرگ و در جنوب غرب آلمان واقع شده است.
شهرسر سبز فرایبورگ به دوچرخه سواری در تابستان و اسنو بردینگ در زمستان معروف است. این شهر با کشورهای سوئیس و فرانسه کمتر از یک ساعت با قطار فاصله دارد.

 

دانشگاه فرایبورگ آلمان

شهر فرایبورگ برای داشتن کیفیت بسیار بالای زندگی مشهور است. پیرامون شهر را تاکستان های انگور و تپه های سر سبز فرا گرفته است.

شهر فرایبورگ در دامنه ی غربی شوارتس والد، جنگل معروف آلمان قرار گرفته است. در شهر فرایبورگ یک کلیسای جامع بزرگی متعلق به قرن ۱۲ وجود دارد. فرایبورگ تنها شهر در آلمان است که با شهر اصفهان پیمان خواهر خواندگی فعالی دارد به همین دلیل در این شهر خیابانی به نام خیابان اصفهان نام گذاری شده است.
یکی از نشان های شهر اصفهان (نقش برج قوس—نشان فلکی ماه اذر ) روی سنگفرش مقابل ساختمان شهرداری نقش بسته است. این شهر بیشترین روز های آفتابی را نسبت به هر شهر دیگر آلمان دارا می باشد.

فیلسوف معروف معاصر آلمانی به نام ( مارتین هایدگر ) (Martin Heidegger ) در این دانشگاه تحصیل و تدریس کرده است.

 

دانشکده های دانشگاه فرایبورگ آلمان
  •   دانشکده الهیات
  •   دانشکده حقوق
  •   دانشکده اقتصاد و رفتار شناسی
  •   دانشکده پزشکی
  •   دانشکده زبان شناسی
  •   دانشکده علوم انسانی
  •   دانشکده ریاضی و فیزیک
  •   دانشکده شیمی و داروسازی
  •   دانشکده زیست شناسی
  •   دانشکده محیط زیست و منابع طبیعی
  •   دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده ی پزشکی جایگاه بین المللی بالایی برای تحقیقات کلینیکی و تجربی دارد. مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ یک بیمارستان آموزشی دانشگاه است و شامل ۳ پردیس در شهر فرایبورگ است. این مرکز در خصوص مراقبت بهداشتی بیماران، تحقیق و آموزش فعالیت می کند.
این مرکز پزشکی بیش از ۱۰٫۰۰۰ پرسنل دارد ( دکتر، پرستار و دیگر پرسنل) و بزرگترین کارفرما در این منطقه ( جنوب ایالت بادن ( به حساب می آید. این مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ ۱٫۶۰۰ تخت در بیش از ۱۱۰ بخش دارد. در این مرکز پزشکی سالانه تقریبا ۶۰٫۰۰۰ بیمار برای بستری پذیرش می شوند و بیش از ۳۵۰٫۰۰۰ بیمار سالانه به صورت سر پایی معالجه می شوند.

در این مرکز حدود ۵۵۰ موقعیت تربیت دوره ی کارآموزی در دانشکده های زیر وجود دارد :

پرستاری پرستاری کودکان فیزیو تراپی دستیاری فنی پزشکی مامایی و اصلاح نقص بینایی

هزینه ها و شهریه ی دانشجویان بین المللی دانشگاه فرایبورگ آلمان

دانشگاه فرایبورگ هزینه ای بابت شهریه دریافت نمی کند و تحصیل در این دانشگاه رایگان است ، فقط یک هزینه به مبلغ حدودا 130 یورو قبل از شروع هر ترم برای خدمات دانشجویی باید پرداخت شود.

هزینه ی زندگی ماهانه

حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو است ( شامل : مسکن دانشجویی، بیمه سلامت و دوره ی آموزشی زبان آلمانی )

 

شرایط لازم برای پذیرش از دانشگاه فرایبورگ آلمان

شرایط لازم برای پذیرش از دانشگاه فرایبورگ آلمان

مدرک ابیتور Abitur آلمان و یا مدرک بین المللی Diplôme du Baccalauréat برای اخذ پذیرش از این دانشگاه و تحصیل در آلمان مورد نیاز است، همچنین افراد می بایست مدارک دوره متوسطه را ارائه نمایند. (دانشجویانی که مدارک دوره متوسطه آنها معادل مدرک مورد پذیرش کشور آلمان نباشد باید در آزمون Feststellungsprüfung دوره 1 ساله Studienkolleg شرکت نمایند و یا مدارک تحقیقاتی در یکی از کشورهای معتبر آلمان ارائه دهند). ارائه مدرک زبان آلمانی نیز برای اخذ پذیرش مورد نیاز است.

تمام رشته های کارشناسی این دانشگاه به جز هنر لیبرال و علوم به زبان آلمانی تدریس می شود. دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید یکی از مدارک زیر را ارائه نمایند TestDaf با نمره 4 یا 5، آزمون DSH (سطح 2 یا 3)، DSD با سطح 2، آزمون GDS با سطح C2 از موسسه گوته، گواهینامه telc Deutsch C1 Hochschule و یا مدرک Abitur را ارائه دهند.

ددلاین اپلای در دانشگاه فرایبورگ آلمان
  • آخرین مهلت اپلای در ترم زمستان دانشگاه فرایبورگ : 15 جولای
  • آخرین مهلت اپلای در ترم تابستان دانشگاه فرایبورگ : 15 ژانویه