درباره دانشگاه

دانشگاه فنی مونیخ

(Technische Universität München)

دانشگاه مونیخ

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس: 1868

شهر: مونیخ

رنکینگ QS: رتبه 49

 

درباره دانشگاه:

دانشگاه TMU مونیخ (به آلمانی: Technische Universität München) یک دانشگاه تحقیقاتی است که دارای پردیس هایی در مونیخ، گارچینگ و فریزینگ-واینستفان است. دانشگاهی که شامل بزرگترین و برجسته ترین موسسات فناوری آلمان است. TUM یکی از بهترین دانشگاههای اروپا در زمینه تحقیق و تدریس و متد آموزشی بینظیر برای یادگیری است. همکاری قوی در میان شرکت های مختلف و چندین موسسه دانشگاهی دیگر در سراسر جهان، فضای بین المللی بهینه را ایجاد می کند. TUM یکی از سه دانشگاه برتر در آلمان است.

دانشگاه فنی مونیخ

تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ آلمان ، (TUM University) دارای موقعیت خوبی در خلق دانشهای نوین است. با اینکه، آغاز پیدایش دانشگاه فنی مونیخ ، سال ۱۸۶۸ است اما اعتبار خود را به عنوان بهترین موسسه علمی، همراه با داشتن ۶ جایزه نوبل و همینطور بسیاری جوایز دیگر، حفظ نموده است و همین موضوع دانشگاه فنی مونیخ را، در رده بندی های مختلف، مکرراً به بهترین دانشگاه فنی آلمان تبدیل نموده است.

دانشکده های دانشگاه فنی مونیخ

دانشکده فناوری مهندسی

دانشکده علوم فیزیکی

دانشکده تجارت و اقتصاد

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده علوم زیستی

دانشکده علوم کامپیوتر

رشته های دانشگاه فنی مونیخ

دانشکده فناوری مهندسی

مهندسی عمومی

مهندسی مکانیک و هوافضا

مهندسی برق و الکترونیک

مهندسی عمران

مهندسی شیمی

دانشکده علوم فیزیکی

علم شیمی

ریاضیات و آمار

فیزیک و نجوم

علوم زمین شناسی

محیط زیست

زمین و علوم دریایی

دانشکده تجارت و اقتصاد

اقتصاد و اقتصاد سنجی

مدیریت کسب و کار

حسابداری و مالی

دانشکده علوم اجتماعی

سیاست و مطالعات بین المللی

دانشکده علوم زیستی

علوم بیولوژیکی

کشاورزی و جنگلداری

علوم ورزشی

دانشکده علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر

ددلاین و آخرین مهلت ثبت نام

یکی دیگر از مهم ترین موارد برای پذیرش دانشگاه ها توجه به ددلاین و مهلت ثبت نام دانشگاه ها می باشد. شما می توانید در تابستان و زمستان برای دانشگاه فنی مونیخ اقدام به ثبت نام نمایید.

مهلت اقدام برای ترم تابستان: از 1 نوامبر تا 31 دسامبر

مهلت اقدام برای ترم زمستان: از 1 آپریل تا 31 می

مدرک زبان موزد نیاز

در راستای بحث تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ آلمان لازم به ذکر است که با اینکه امکان تحصیل در دانشگاههای آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد اما همواره برای اینکه در ضمن تحصیل و یا پس از فارغ التحصیلی شانس بیشتری برای دانشجویان و فارغ التحصیلان وجود داشته باشد توصیه می شود زبان آلمانی را برای تحصیل خود انتخاب کنید. طبق شرایط آزمون مهارت زبان، دانشجویان مقطع کارشناسی باید نمره لازم را در هر دو آزمون مهارت آلمانی و همچنین آزمون مهارت انگلیسی داشته باشند. دانشجویان باید اسناد جایگزین مختلف و همچنین اثبات مهارت زبان خود را ارائه دهند.

مهارت زبان انگلیسی:

آزمون مهارت انگلیسی

حداقل امتیاز مورد نیاز (UG & PG)

(TOFEL (IBT

88

تافل  (PBT)

605

آیلتس

6.5

زبان انگلیسی دانشگاهی کانادایی (CAEL)

نمرات A ، B ، C

مهارت زبان آلمانی:

آزمون مهارت آلمانی

حداقل امتیاز

DSH

گواهی لازم است

DSD II

حداقل B II در تمام بخشها

TESTDAF

سطح 2 در همه بخشها

هزینه ها و شرایط بورسیه های تحصیلی

نظام آموزشی آلمان رایگان است و شما برای تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ آلمان نیازی به پرداخت شهریه ندارید. فقط لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی برای ثبت نام فقط کافی است که هزینه ای حدود بین 120 تا 140 یورو در هر ترم را پرداخت نمایند. در واقع این هزینه خیلی کم برای دانشجویان بسیار ناچیز می باشد و دانشجویان بین المللی می توانند دانشگاه مونیخ را یکی از بهترین گزینه ها بر شمارند.

 

برای کمک به دانشجویان بین المللی، TUM بورسیه های تحصیلی بسیاری ایجاد کرده است، که هم بر اساس شایستگی علمی و هم نیاز مالی است. اگر نیاز مالی شما نشان داده شده و سوابق تحصیلی عالی داشته باشید، واجد شرایط بورس تحصیلی یکبار مصرف هستید که فقط برای دانشجویان بین المللی تعیین شده است. شما می توانید برای فرصت های مالی که توسط شرکت های خصوصی و صنایع محلی به عنوان گزینه پشتیبان اضافی ارائه می شود، درخواست دهید. برای این بورس تحصیلی، شما باید بیش از یک سال در TUM ثبت نام کنید تا بتوانید برای این بورس تحصیلی اقدام کنید. لازم به ذکر است که TUM این گزینه بورس تحصیلی را برای دانشجویان تازه وارد قرار نداده است، زیرا بسیاری از دانشجویان بین المللی در سال اول خود TUM را ترک می کنند. برای اعطای جایزه به دانشجویانی که از طریق مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد خود با برنامه های دانشگاهی TUM پایبند هستند، TUM بورس تحصیلی با ارزش بالا را فقط برای دانشجویان برگشتی اجرا کرده است.

شرایط اخذ بورسیه:

  1. دانشجوی بین المللی باشید.(شهروند آلمان نباشید)
  2. در ترم سوم لیسانس خود ثبت نام کردید.
  3. در ترم دوم ارشد خود ثبت نام کردید.
  4. پایان نامه کارشناسی یا پایان نامه کارشناسی ارشد خود را قبل از مهلت ارسال کرده اید.
  5. سوابق علمی خوبی داشته باشید.
  6. نیاز مالی خود را نشان داده اند.