درباره دانشگاه

دانشگاه ووهان 

(Wuhan University)

دانشگاه ووهان

نوع دانشگاه:دولتی

سال تاسیس:1893

شهر:ووهان

رنکینگ QS:رتبه 225

 

درباره دانشگاه:

دانشگاه ووهان چین در شهر ووهان ، مرکز ایالت هوبئی ، چین، واقع شده است وتوسط اداره وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین اداره می شود. دانشگاه ووهان (WHU) یک دانشگاه جامع و کلیدی ملی است که مستقیما تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. همچنین یکی از پروژه های “211 Project” و “985 Project” است که با حمایت کامل در ساخت و توسعه از دولت مرکزی و محلی چین است.

تاریخچه دانشگاه ووهان بر میگردد به موسسه Ziqiang که در سال 1893 توسط فرماندار ژانگ Zhidong، در استان هوبئی تاسیس شد. در روند توسعه و تکامل، این موسسه چندین بار نام خود را تغییر داد تا آن که در سال 1928 به عنوان دانشگاه ملی ووهان نامگذاری شد. منطقه ووهان نزدیک به سه هزار سال پیش مسکونی شد. ووهان بعد از شانگهای، مسکو، پکن و لندن، پنجمین شهر بزرگ دنیاست. این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه های جامع ملی در چین مدرن است.

ووهان یک کلان شهر مدرن با امکانات عالی در قلب چین واقع شده است. ووهان شهر پر انرژی، مرکز تجاری و مالی ، مرکز علوم و شرکت های بین المللی چین میباشد، ووهان با داشتن موسسات آموزشی و علمی و تکنولوژیکی مانند شهرهای لیزری، دانشگاه بزرگ ووهان ، مراکز تحقیقاتی  یک شهر تحقیقاتی در چین است.

دانشگاه ووهان چین

ووهان بین منطقه مرکزی چین و مرکز حمل و نقل هوایی ، راه آهن و ترافیک کشتی هاست. ووهان بین نه استان مهم چین نقش مهمی ایفا میکند. دولت چین شهر ووهان را به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی، مالی، فرهنگی و آموزشی ، حمل و نقل مرکزی چین به رسمیت می شناسد. جمعیت این شهر بزرگ حدود ۱۱ میلیون نفر است که نزدیک ۷۷ میلیون نفر از آنها در مناطق شهری زندگی می کنند. شهر ووهان با ۲۳ شهر بزرگ دنیا عقد خواهر خواندگی دارد و در سال هیئت های علمی و فرهنگی هر دو شهر با هم تبادل اطلاعات و رفت و آمد می کنند. شهر ووهان چین در سال ۲۰۰۹۹ با شهر تبریز ایران قرارداد خواهرخواندگی امضا کرده است. در سال 2000، ادغام دانشگاه سابق دانشگاه ووهان، دانشگاه فنی و مهندسی هیدرولیک و برق دانشگاه ووهان، دانشگاه فنی و مهندسی دانشگاه ووهان و دانشگاه هوبئی اعلام شد که عصر جدیدی در سالهای توسعه رقم زده است.

دانشکده های دانشگاه ووهان چین

دانشگاه ووهان چین شامل 6 دانشکده به شرح زیر میباشد.

  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم اطلاعات
  • دانشکده علوم پزشکی

 

شهریه های دانشگاه ووهان چین

مفطع کارشناسی: سالانه از 23000 یوان تا 28000 یوان

مقطع کارشناسی ارشد:سالانه از 33000 یوان تا 38000 یوان

مقطع دکتری: سالانه از 35000 یوان تا 55000 یوان

خوابگاه های دانشگاه ووهان چین

دانشگاه ووهان به دانشجویان بین‌المللی، محل اقامت در محوطه دانشگاه ارائه می‌دهد. ساختمان‌های دانشجویان بین المللی در پردیس دانشگاه ووهان قرار گرفته است.

۴ نوع محل اقامت برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد

ساختمان شماره ۱ : (چهار اتاق خواب با یک اتاق نشیمن)

ساختمان شماره ۲ : (اتاق یک نفره)

ساختمان شماره ۳ : (اتاق یک نفره بدون بالکن)

ساختمان شماره ۴ : (اتاق یک نفره با بالکن)

بورسیه تحصیلی دانشگاه ووهان چین

دانشگاه ووهان هر ساله برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های تحصیلی قابل توجهی ارائه می‌دهد. این بورسیه به ۱۲۰ الی ۱۶۰ دانشجو در سال تعلق می‌گیرد. دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، می‌توانند از مزایا و کمک‌های مالی دانشگاه در صورت داشتن شرایط لازم بهره ببرند. بهترین بورسیه که دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه ووهان می‌توانند از آن استفاده کنند، بورسیه دولتی چین است.

این بورسیه به دانشجویان بین‌المللی که به زبان چینی یا انگلیسی تحصیل می‌کنند ارائه می‌شود و تمام هزینه‌های تحصیلی و اقامت را پوشش می‌دهد.