درباره دانشگاه

دانشگاه گرایفسوالد آلمان

(Universität Greifswald)

دانشگاه گرایفسوالد

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس:1456

شهر:گرایفسوالد

رنکینگ QS: رتبه 400-350

 

درباره دانشگاه:

دانشگاه گرایفسوالد آلمان (Universität Greifswald) در شمال شرقی این کشور و در ایالت مکلنبورگ ـ فورپومرن واقع شده است. این دانشگاه قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد و تاسیس آن به سال ۱۴۵۶ میلادی بازمی‌گردد. امکان تحصیل در ۵۰ رشته تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد. علاوه بر این امکان تحصیل در مقطع فوق لیسانس، به زبان انگلیسی در دو رشته تحصیلی در زمینه‌های منابع طبیعی و زمین‌شناسی نیز ایجاد شده است.بیش از ۱2 هزار دانشجو در دانشگاه گرایفسوالد مشغول به تحصیل هستند که حدود 650 نفر آنها دانشجویان بین المللی و از 90 کشور جهان می باشند.

دانشگاه گرایفسوالد المان

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه Greifswald آلمان این است که می توان همزمان دو رشته تحصیل نمود البته این امکان در مقطع فوق لیسانس و در رشته منابع طبیعی و زمین شناسی وجود دارد و زبان آموزش نیز انگلیسی است. 12000 دانشجو در این دانشگاه معتبر مشغول به تحصیل می باشند که 690 نفر از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. این دانشگاه برای پذیرش دارای شرایطی می باشد که علاقه مندان به ورود و تحصیل در دانشگاه گرایفسوالد، باید به آن توجه و دقت نمایند تا در اخذ پذیرش دانشگاه، موفق شوند.

دانشکده های دانشگاه گرایفسوالد

دانشگاه گرایفسوالد المان دارای 6 دانشکده میباشد

  • دانشکده الهیات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
هزینه ها و شهریه ی دانشجویان بین المللی

دانشگاه گرایفسوالد از جمله دانشگاه‌هایی است که در آن، دانشجویان تنها موظف به پرداخت هزینه خدمات دانشجویی هستند. این هزینه در مقایسه با سایر دانشگاه‌های بدون شهریه آلمان بسیار مناسب است. دانشجویان برای یک نیم سال تحصیلی تنها ملبغ 71 یورو پرداخت می‌کنند.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی

دانشگاه گرایفسوالد به منظور کمک به دانشجویانی که نیاز مالی دارند و یا مشغول کارهای تحقیقاتی می باشند، بورسیه اعطا می کند. این دانشگاه برای تامین بودجه بورسیه با سازمان های مختلفی مانند برنامه DFG همکاری میکند و بخشی از کمک هزینه های تحصیلی توسط بنیادهای خصوصی و گروه های سیاسی و مذهبی ارائه می شوند.

بورس های تحصیلی دانشگاه:

  • بورس تحصیلی دکترا:
    کمک هزینه ی تحصیلی دکترا ،کمک های مالی به ارزش 18000یورو در سال است که به مدت 2 سال پرداخت میگردد. در صورتی که دانشجو، واجد شرایط تشخیص داده شود ،این مبلغ به مدت 1 سال دیگر تمدید می گردد.

 

  • کمک هزینه های دانشجویان پزشکی:
    این بورس برای حمایت از دانشجویان پزشکی دانشگاه گرایفسوالد با کمک هزینه ای به ارزش 1500 یورو در ماه در نظر گرفته شده است.

بورس های تحصیلی سازمان ها :

  • انجمن مبانی آلمان
  • بنیاد بودجهآلمان (SDW)
  • بنیاد علمی بورسآلمان
  • بنیاد اتحادیه های کارگری(Hans Böckler)
  • بنیاد الکساندر فون هومبولت
  • پورتال بورس تحصیلی اتحادیه اروپا
شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه گرایفسوالد

پذیرش در دانشگاه Greifswald آلمان با انجام اقداماتی همراه است که از آن با عنوان شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه Greifswald آلمان، یاد می شود. اولین شرط مهم که به نوعی پیش نیاز ورود به دانشگاه به شمار می رود، برخورداری از مهارت زبان آلمانی می باشد. بعد از این مرحله است که افرادی واجد شرایط اخذ پذیرش دانشگاه مذکور می شوند که درخواست خود را از طریق پورتال uni-assist ثبت نمایند.

پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا، ارائه رزومه تحصیلی، مدرک تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی، قبولی در آزمون ورودی برای رشته های هنر و موسیقی، پاسپورت، گواهی TestAS مختص رشته پزشکی و دندانپزشکی مدارک تحصیلی و درخواست پذیرش، از مهم ترین شرایط لازم الاجرا برای اخذ پذیرش دانشگاه گرایفسوالد آلمان می باشد.

ددلاین اپلای دانشگاه گرایفسوالد

ددلاین اپلای دانشگاه گرایفسوالد آلمان معطوف به تاریخ های مشخصی می شود که به ترم زمستان و تابستان تقسیم می گردد. تاریخ ددلاین ترم زمستان از ماه اکتبر آغاز شده و تا ماه مارس ادامه دارد و ترم تابستان نیز منحصر به ماه آوریل تا سپتامبر می شود.

شروع سال تحصیلی در ترم زمستان از اواسط ماه آکتبر آغاز و تا پایان ماه ژانویه ادامه می یابد و آموزش در ترم تابستان نیز از اواسط آوریل شروع می شود و پایان آن نیز اوسط ژوئیه می باشد. هر متقاضی به هردلیل که از تاریخ های گفته شده عقب بماند برای ترم تابستان، 15 ژوئیه را آخرین فرصت برای وی و در ترم زمستان 31 جولای را به عنوان ددلاین دانشگاه های آلمان در گرایسفوالد قرار داده اند.