درباره دانشگاه

دانشگاه گوتینگن آلمان

(Georg-August- Universität Göttingen)

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس: 1737

شهر: گوتینگن

رنکینگ QS: رتبه 197

 

درباره دانشگاه

دانشگاه گوتینگن آلمان (Georg-August- Universität Göttingen) شناخته شده با نام دانشگاه گئورگ آگوست، واقع در شهر گوتینگن آلمان است. این دانشگاه در سال ۱۷۳۷ بنا نهاده شده و تا کنون ۴۴ نفر از اساتید آن موفق به کسب جایزه نوبل در رشته‌های مختلف شده‌اند. دانشگاه گوتینگن یکی از ده دانشگاه برتر کشور آلمان است و در زمینه های علوم پایه و پزشکی و شاخه‌های آن دارای اعتبار و شهرتی جهانی است.

دانشگاه گوتینگن

برخی از مشهورترین ریاضی‌دانان تاریخ مانند کارل فردریش گاوس، برنهارد ریمان و داوید هیلبرت  از اساتید دانشگاه گوتینگن بوده‌اند. امروزه این دانشگاه شامل 13 دانشکده و حدود 26000 دانشجو می باشد که تقریبا 12 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های دانشگاه گوتینگن می‌توان به کتابخانه ی آن اشاره کرد که با بیش از چهار میلیون جلد کتاب و مجله، از جمله مجهزترین کتابخانه‌های آلمان به حساب می‌آید و در سال ۲۰۰۲ میلادی نیز به عنوان کتابخانه ی سال آلمان برگزیده شد.

دانشگاه گوتینگن المان ، تنها دانشگاه در ایالت نیدرزاکسن آلمان است که در سال ۲۰۰۷ میلادی، به عنوان دانشگاه برتر در آلمان انتخاب شد. این ویژگی به‌همراه رشته‌های مطرح‌، دانشجویان خارجی بسیاری را به دانشگاه گوتینگن جذب کرده است.

دانشگاه گوتینگن المان که در سال ۲۰۰۸ میلادی، پذیرای بیش از ۲۴ هزار دانشجو بوده است، تنوع در رشته‌های علوم انسانی‌ و امکانات ویژه پژوهشی در رشته‌های علوم طبیعی از جمله شاخص‌های علمی محسوب می‌شود.
تا پیش از جنگ جهانی دوم، دانشگاه گوتینگن در رشته ریاضی، جایگاه یکی از برترین مراکز علمی جهان را به خود اختصاص داده بود. جایگاهی که در سال ۱۹۳۳ میلادی و با اخراج بیش از ۵۰ استاد دانشگاه، در پی حکومت نازی‌ها از میان رفت. بیشترین تعداد از ۴۴ برنده جایزه نوبل در دانشگاه گوتینگن، جزو استادان اخراجی آن دوران بودند.

دانشکده های دانشگاه گوتینگن آلمان (GAU)
  •   دانشکده پزشکی
  •   دانشکده علوم کشاورزی
  •   دانشکده زیست شناسی و روانشناسی
  •   دانشکده شیمی
  •   دانشکده علوم جنگل و اکولوژی جنگل
  •   دانشکده علوم و جغرافیا
  •   دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر
  •   دانشکده فیزیک
  •   دانشکده حقوق
  •   دانشکده علوم اجتماعی
  •   دانشکده علوم اقتصادی
  •   دانشکده علوم انسانی
  •   دانشکده الهیات
شرایط دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه گوتینگن آلمان

دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان برای پذیرش تحصیلی دانشجویان متقاضی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. در واقع دانشجویان متقاضی بایستی برای تحصیل در این دانشگاه در هر رشته تحصیلی واجد شرایط باشند و اسناد و مدارکی را برای این منظور تسلیم دانشگاه نمایند. برخی از مدارکی که در این خصوص لازم است، عبارتند از:

  • ارائه اخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • ارائه رزومه تحصیلی و فردی (CV)
  • دارا بودن دانش کافی در زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی ( اکثر دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی می باشد.)
انواع بورسیه در دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان

اکثریت دانشگاه های مختلف در اقصی نقاط جهان، برای دانشجویان بین المللی بورسیه هایی را در نظر می گیرند تا دانشجو بتواند با خیالی آسوده و بدون دغدغه های مالی به تحصیلات خود در دانشگاه مربوطه ادامه دهد. دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان نیز در فهرست این دانشگاه ها قرار دارد. بورسیه ها و کمک هزینه هایی که از سوی این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد به شر زیر می باشد .

بورس تحصیلی آکادمیک آلمان (DAAD)

این نوع بورسیه تحصیلی کلیه برنامه های ارائه شده از سوی DAAD را شامل می گردد. همچنین شامل برنامه های مربوط به سازمان های حمایت از دانشجویان بین المللی و دانشجویانی که در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی قصد تحصیل در این دانشگاه دارند نیز می شود.

بورس‌ تحصیلی نیدرزاکسن (Lower Saxony) آلمان

شرایط بورس تحصیلی نیدرزاکسن برای دانشجویان بدین صورت است که دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان در سال تحصیلی 2017 الی 2016 میلادی (ترم زمستانه)، مبلغی تقریبا معادل 500 یورو را برای دانشجویان خارجی که تمکن مالی ضعیفی داشتند، در نظر گرفت. تمدید این نوع بورسیه نیز در شرایطی انجام می گیرد که فرد دانشجو، شرایط استفاده از این بورسیه را دارا باشد.

ددلاین دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان نیز معین شده است. مدت زمان تحصیل در هر سال به صورت ترمی بوده و در دو بخش تابستانه و زمستانه ارائه می گردد. دانشجویان متقاضی تحصیل در ترم تابستانه بایستی بین تاریخ 1 آوریل تا 30 سپتامبر درخواست پذیرش خود را ارائه نمایند، همچنین دانشجویان متقاضی تحصیلی در ترم زمستانه نیز بایستی درخواست خود را در بازه زمانی 1 اکتبر تا 31 مارس به دانشگاه ارائه نمایند. هزینه تحصیل در ترم تابستانه در سال 2017 میلادی معادل 320.85 یورو و در ترم زمستانه نیز به مبلغ 305.78 یورو  بوده است. لازم به ذکر است دانشجویانی که مدت زمان تحصیل آنها در این دانشگاه بیش از 6 ترم گردد، بایستی مبلغ 500 یورو  بپردازند.

ددلاین اپلای در دانشگاه گوتینگن آلمان (GAU)
  • مهلت درخواست برای ترم تابستان: 1 آوریل تا 30 سپتامبر
  • مهلت درخواست برای ترم زمستان: 1 اکتبر تا 31 مارس