شرایط گرفتن وقت سفارت آلمان

جمهوری فدرال آلمان یکی از کشور های اروپایی است که محبوبیت بسیار زیادی برای مهاجران دارد. سالانه عده زیادی از مردم جهان برای اخذ وقت سفارت آلمان اقدام می‎کنند. علت اصلی این محبوبیت را باید آسان‎گیری این کشور به کسانی که قصد ورود به خاکش را دارند؛ دانست. اما جدا از آن شرایط این کشور برای زندگی نیز مناسب است. آلمان از شمال با دانمارک، از شرق با چک و لهستان، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با بلژیک و فرانسه هم مرز می‎باشد و مانند همه این کشورها در اقتصاد، شرایط بهداشتی، امید به زندگی و… در شرایط خوبی قرار گرفته است.

کشور آلمان 82 میلیون نفر جمعیت دارد. این تعداد درمیان کشورهای اروپایی که معمولا جمعیت بالایی ندارند عدد بزرگی محسوب می‎شود. بنابراین بدیهی است که آلمان را پر جمعیت‎‎ترین کشور اروپا بدانیم.

آلمان یکی از کشورهایی است که تاریخی پربار، طولانی و پرحاشیه داشته است. این کشور در سال‎های مختلف یکی از قطب‎های اصلی در فلسفه و علوم اجتماعی بوده و دانشمندان و جامعه‎شناسان زیادی را تربیت کرده است. حتی در سال‎هایی که هیتلر عرصه را برای فعالیت یهودیان تنگ کرده بود؛ جامعه‎شناسان این کشور بسیار فعال بودند و برای مثال مکتب فرانکفورت را به‎وجود آوردند. درحال حاضر نیز وضعت علوم‎انسانی در آلمان خوب است؛ به‎طوری که دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا تمایل دارند در دانشگاه‎های آلمان به ادامه تحصیل بپردازند. بنابراین وقت سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی نیز یکی از رایج‎ترینها می‎باشد.

در این یاداشت سعی داریم شما را با نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور آشنا کنیم. اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم

راهنمای گرفتن وقت سفارت آلمان را باید از اینجا شروع کنید که مشخص کنید اقدام شما برای اخذ کدام یک از انواع ویزای آلمان است. جهت اخذ ویزای آلمان ضروری است مدارک خود را پس آماده کردن و دریافت وقت سفارت آلمان به صورت آنلاین، به سفارت آلمان ارائه دهید.

آدرس سفارت آلمان

آدرس سفارت آلمان در تهران : خیابان فردوسی، پلاک ۳۲۰-۳۲۴

تلفن سفارت آلمان : ۳۹۹۹۰۰۰۰

شماره فکس سفارت آلمان در تهران : ۳۹۹۹۱۸۶۰

ساعات کاری سفارت آلمان : روزهای یکشنبه تا پنجشنبه

صندوق پستی : ۱۷۹-۱۱۳۶۵

کنسولی سفارت آلمان

اگر آلمانی‌ها در کشورهایی خارج از آلمان ساکن باشند و قصد برقراری ارتباط با آلمان را داشته باشند می‌بایست از بخش کنسولی سفارت آلمان اقدام نمایند و در اصل این بخش همچون پل ارتباطی بین آلمان و افرادی که در خارج از آلمان هستند، می‌باشد. در بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان خدمات مختلفی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

ساعت کاری سفارت آلمان (باجه ها)

ساعت کاری بخش حقوقی کنسولی: ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰

ساعت کاری تحویل مدرک تحصیلی برای تائید: ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰

ساعت کاری دریافت مدارک: ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ که البته در ماه‌های ژوئیه تا اوت این زمان تغییر می‌کند و بین ۱۴:۰۰ تا ۱۴:۳۰ می‌شود.

ساعت دریافت گذرنامه: ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰

ساعت کاری دریافت تائید مدارک: این دفتر در سفارت آلمان روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در ساعت‌های ۷:۰۰ صبح تا ۱۴:۳۰ بعدازظهر به تمامی مراجع کنندگان خدمات ارائه می‌نماید و همچنین نیازی به گرفتن وقت قبلی هم نیست.

گرفتن وقت سفارت آلمان ۲۰۲۰

در صورتی که قصد وقت تایید مدارک سفارت آلمان را دارید می‌توانید به طور آنلاین و به وسیله ارسال ایمیل اقدام نمایید. این کار موجب می‌گردد تا نیازی به انتظارهای طولانی مدت در پشت درب‌های سفارت آلمان نداشته باشید. اگر از سفارت آلمان وقت قبلی بگیرید و زودتر از حد موعد در محل مورد نظر آماده شوید باید تا زمان تعیین شده صبر کنید و در صورتی که دیرتر از وقتتان به سفارت آلمان برسید موجب می‌شود تا وقت شما باطل گردد.

برای تعیین وقت سفارت آلمان باید گذرنامه داشته باشید و پس از اینکه به طور آنلاین از سفارت آلمان وقت گرفتید باید در روز معین شده برای مصاحبه به سفارت این کشور مراجعه کنید تا بتوانید ویزای آلمان را دریافت نمایید.

هر زمان صحبت از وقت فوری سفارت آلمان شد بدانید که برای گرفتن این وقت بایستی در موارد پزشکی و اورژانسی به کشور مقصد اقدام نمایید. پس در نتیجه برای گرفتن وقت فوری تایید مدارک سفارت آلمان ارائه مدارک پزشکی الزامی است. وقت سفارت عادی آلمان می تواند از ۱ روز تا ۱سال برای تمامی کشورها طول به طول می انجامد که در سال ۲۰۲۰ حداقل زمان برای وقت مصاحبه سفارت آلمان ۱۲ ماه می باشد.

هزینه وقت سفارت آلمان

حال برای دریافت وقت از سفارت آلمان بایستی هزینه ای پرداخت کنید که این مبلغ نشانگر این است که متقاضی واقعی کیست و چه کسی می خواهد فقط شانس خود را امتحان کند. این مبلغ ۶۰ یورو می باشد که این مبلغ صرفا برای گرفتن وقت است.

در صورتی که در سفارت آلمان حاضر شوید و مدارکتان تایید نشده باشد باید هزینه جداگانه ای را پرداخت نمایید.

۲۵ یورو برای تایید مدارک شناسایی

۴۵ یورو برای تایید سایر مدارک

اما برای دانشجویان تایید مدارک تحصیلی بدون هزینه انجام می گردد. این مبالغ به صورت نقدا و یورو هنگام تایید مدارک دریافت می شود.

برای پرداخت هزینه‌ی ویزای آلمان باید آن را به شکل نقدی و به یورو به سفارت آلمان پرداخت کنید. توصیه می‌شود که مبلغ مورد نظر را به طور دقیق به همراه داشته باشید و آن را بپردازید. نکته‌ی قابل توجهی که وجود دارد این است که این هزینه را تنها می‌توانید به صورت اسکناس پرداخت کنید و نمی‌توانید آن را به صورت سکه بپردازید.

 

چند نکته از سفارت آلمان

  • در اطراف سفارت آلمان چندین موسسه و افراد بسیاری وجود دارند که مدعی هستند با سفارت آلمان در ارتباط هستند و می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. این نکته را بدانید که سفارت آلمان هیچ ارتباطی با این موسسه‌ها و افراد ندارد و در صورت ایجاد مشکل هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.
  • فرم تعیین وقت و درخواست ویزای آلمان به صورت رایگان ارائه می‌گردد و نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. مدارکی که به سفارت آلمان ارائه می‌دهید باید به طور کامل و درست و صادقانه باشند و هیچ دروغی در بین آن‌ها وجود نداشته باشد. در غیر این صورت هیچ ویزایی به شما ارائه نخواهد شد.
  • اگر از سفارت آلمان وقت بگیرید نمی‌توانید آن را باطل کنید پس بهتر است در این خصوص دقت کامل را داشته باشید و موقعی به سفارت آلمان مراجعه نمایید که مطمئن هستید در وقت تعیین شده می‌توانید به آنجا رجوع کنید.
  • همه‌ی ایمیل‌هایی که به سفارت آلمان ارسال می‌کنید می‌بایست به زبان آلمانی و یا انگلیسی باشد. ایمیل‌هایی که به زبان فارسی و یا هر زبان دیگری فرستاده شود پاسخی داده نمی‌شود.

اخذ ویزا سفارت آلمان

بدانید که برای گرفتن ویزای آلمان، شما بایستی در وهله اول وقت سفارت آلمان بگیرید.

برای دریافت ویزای توریستی بعضی از کشورها بایستی از کارگزاری اقدام نمایید که یکی از این کشورها آلمان است. برای دریافت ویزای توریستی آلمان بایستی از کارگزاری ویزا متریک اقدام نمایید و برای کشور ایتالیا به کارگزاری CKGSIR و برای کشورهای اتریش، بلژیک، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، نیوزلند، نروژ، پرتغال، آفریقای جنوبی، سورینام، سوئیس، هلند، اوکراین و انگلیس به کارگزاری VFSGlobal مراجعه نمایید. کارگزاری BLS را برای گرفتن وقت سفارت اسپانیا و ویزای اسپانیا در ایران در نظر داشته باشید.

مصاحبه در سفارت آلمان

اگر با هدف تحصیل در المان در انتظار فرا رسیدن وقت سفارت خود هستید، لازم است با برخی از قوانین مصاحبه سفارت آلمان آشنا شوید.
در نظر داشته باشید که در طول مصاحبه ویزا مهمترین اصل صداقت شما در ارائه مدارک و هم چنین توضیحاتی است که در طول مصاحبه به زبان می آورید.

اطلاعات زیر در مورد قوانین مصاحبه با سفارت آلمان را با دقت مطالعه کنید که در سرنوشت ویزای دانشجویی شما بسیار تعیین کننده است.

۱. دقیق باشید

اطمینان حاصل کنید که چند دقیقه زودتر در محل کنسولگری آلمان در تهران حضور داشته باشید. توجه کنید که حتی یک دقیقه تاخیر هم قابل چشم پوشی نیست.

۲. چی بپوشیم؟

ظاهر و پوشش شما نشان دهنده شخصیت شماست. سعی کنید با پوشش رسمی و اداری برای مصاحبه آماده شوید. از پوشیدن پیراهن هایی که حاوی تصایر چاپ شده و شلوغ یا حاوی نقل قول هستند اجتناب کنید.

۳. چه مدارکی باید با خود ببرید؟

لیست کامل مدارک ویزای دانشجویی آلمان باید در روز مصاحبه همراه شما باشد. کارمندان کنسولگری از شما انتظار دارند که تمام اسناد و مدارک مورد نیاز و کپی های مربوطه را در روز مصاحبه به همراه داشته باشید.

۴. چگونه پاسخ بدهیم؟

پاسخ سوالات را مستقیم، واضح و صادقانه بدهید. برخی از سوالات در طول مصاحبه از شما پرسیده میشود تا میزان انگیزه و تمایل شما را بسنجند با اینکه ممکن است مامور سفارت پاسخ آن را از قبل بدانند. هنگام پاسخ به سوالات سعی کنید کوتاه، واضح و روشن پاسخ دهید.

۵. چه بگوییم؟

تمام اطلاعاتی که به مامور سفارت آلمان میدهید باید با اسناد و مدارکی که ارائه میدهید مطابقت داشته باشد. پس سعی کنید اطلاعاتی که میدهید از روی صداقت باشد.

۶. چه چیزهای را در طول مصاحبه نگوییم؟

صادق بودن در طول جلسه مصاحبه به این معنی نیست که اجازه دارید در مورد جزئیات و نکات غیر ضروری صحبت کنید. بهتر است سعی کنید اطلاعات اضافه در مورد چیزهای که ارتباط مستقیم با سوال پرسیده شده ندارند ارائه ندهید.