امریکا
اعمال شرایط سختگیرانه تر برای متقاضیان ورود به امریکا
آگوست 13, 2017
نظام آموزشی لهستان
چرا لهستان بیش از پیش به مقصد دانشجویان بین المللی تبدیل می شود
سپتامبر 3, 2017

پنج دلیل برای ادامه تحصیل در چین

چین سومین جمعیت دانشجویی بزرگ جهان

تحقیقات رسمی و نظرسنجی از دانشجویان بین المللی نشان می دهد که چین به مقصدی محبوب بین دانشجویان بین المللی تبدیل شده و مزایای زیادی برای فارغ التحصیلان نیز ارائه می‌ کند. اما دلیل این محبوبیت روزافزون چیست؟ در ادامه پنج مورد از مهمترین دلایل این محبوبیت را بررسی می کنیم:
۱- پیوستن به جنبشی در حال رشد: چین با روندی روزافزون به یک مقصد محبوب دانشجویانی از سرتاسر دنیا تبدیل شده و تعداد دانشجویان بین المللی در چین در ۱۰ سال گذشته دو برابر شده است. چین اکنون چهارمین مقصد محبوب گردشگری در جهان و سومین کشور پرجمعیت از نظر دانشجویان بین المللی پس از امریکا و انگلستان است.
ده سال پیش، اکثر دانشجویان بین المللی در چین اهل کره جنوبی بودند، اما امروزه این جامعه دانشجویی بسیار متنوع تر شده است و دانشجویانی از سرتاسر جهان را در خود می پذیرد.
۲- گزینه هایی بیشتر از هر زمان دیگر: در طی ۱۰ سال گذشته، گردشگران و دانشجویان بین المللی سفر در «اعماق» چین را تجربه کرده اند و بازدید از گستره وسیعترین از شهرهای آن را برگزیده اند. در گذشته، شهرهایی مانند شانگهای و پکن تنها شهرهای مورد علاقه دانشجویان بین المللی بودند. اما امروزه ۱۳ شهر در سرتاسر چین پذیرای بیش از ۱۰ هزار دانشجوی بین المللی هستند.
۳- افزایش اعتبار دانشگاه های چینی: چه بخواهید پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوید و چه بخواهید ادامه تحصیل بدهید، اعتبار دانشگاه تان نقش مهمی در آینده شما ایفا می کند.
دانشگاه های چینی اعتبار بالایی دارند: تعداد دانشگاه های چینی در رتبه بندی های بهترین دانشگاه های جهان در پنج سال گذشته رشد بسیاری داشته است. در سال ۲۰۱۱، تنها شش دانشگاه چینی در رتبه بندی برترین دانشگاه های Time Higher Education قرار داشتند، اما در سال ۲۰۱۶ این رقم به ۳۷ دانشگاه رسید که حتی از کانادا و استرالیا نیز بالاتر بود.
۴- سرمایه گذاری چشمگیر دولت برای دانشجویان بین المللی: پشتیبانی مالی یک عامل مهم در تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور است و دولت چین گستره وسیعی از فرصت های کمک مالی را برای جذب دانشجویان بین المللی ارائه می کند که شامل بیش از ۴۰ هزار بورسیه در ۲۷۷ موسسه آموزشی می شود.
در سال ۲۰۱۵، ۴۰ درصد از دانشجویان بین المللی در چین از فرصت های بورسیه دولتی بهره مند شدند. تعداد این بورسیه ها از سال ۲۰۰۶ تاکنون پنج برابر شده است.
۵- چشم اندازهای شغلی عالی: دانش و تجربه زندگی و تحصیل در چین، یک دارایی ارزشمند در بسیاری از صنابع محسوب می شود. چین به عنوان چهارمین مقصد گردشگری محبوب جهان با حدود ۱۲ میلیون سفر تجاری به چین در سال ۲۰۱۵، از نظر امیت اقتصادی و فرهنگی رشد چشمگیی داشته است.
تجربه زندگی در چین و اشنایی با زبان و فرهنگ چینی- که سومین زبان محبوب جهان برای یادگیری است- می تواند ارتقاء چشمگیری در حرفه شما پدید آورد.

تحقیقات رسمی و نظرسنجی از دانشجویان بین المللی نشان می دهد که چین به مقصدی محبوب بین دانشجویان بین المللی تبدیل شده و مزایای زیادی برای فارغ التحصیلان نیز ارائه می‌ کند. اما دلیل این محبوبیت روزافزون چیست؟ در ادامه پنج مورد از مهمترین دلایل این محبوبیت را بررسی می کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *