دانشگاه فنی
10 دانشگاه برتر جهان در سال 2017 از نگاه THE
ژانویه 8, 2018
قوانین
تغییر قوانین ویزای دانمارک با تسهیلات جدید برای متخصصان خارجی
فوریه 13, 2018

۷ دلیل بد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

آیا به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فکر می کنید؟ در حالی این تصمیم در بعضی موارد یک گام ضروری برای رسیدن به رویای حرفه‌ای شماست، اما همیشه اینطور نیست.

در واقع در برخی صنایع تحصیلات تکمیلی نوعی اتلاف وقت محسوب می شوند، پس بهتر است ابتدا از خودتان بپرسید که واقعا به ادامه تحصیل نیاز دارید؟ اگر انگیزه تان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یکی از ۷ مورد زیر است، بهتر است کمی بیشتر فکر کنید.من آماده کار نیستم احتمالا متوجه خواهید شد که کار در یک شرکت با تحصیل در دانشگاه تفاوتهای زیادی دارد، به ویژه اگر تازه کار باشید. در دانشگاه یک روند روزانه معلوم، ساعات کلاسی مشخص و اهداف مشخص (یعنی نمرات) دارید و هیچ درآمدی هم به دست نمی آورید. اما وقتی کار میکنید، پول بیشتری دارید و میتوانید با آنها تفریح کنید، پس زندگی دانشجویی را به خاطر اینکه می خواهید زندگی بزرگسالی را به تعویق بیندازید، انتخاب نکنید.
میخواهم منتظر بمانم تا اوضاع اقتصادی کشور بهتر شود استفاده از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان فرار از اوضاع اقتصادی رایج کار عاقلانه ای نیست. شاید پس از فارغ التحصیلی هم خودتان را در همان موقعیت قبلی بیابید. هیچ میانبری برای اشتغال وجود ندارد. رمز موفقیت پشتکار است.
می خواهم در حوزه دانشگاهی کار کنم هر شاگرد مدرسه ای بااستعدادی روزی آرزو داشته که استاد دانشگاه شود. اما بدون هیچ تجربه ای از زندگی کاری، چطور با اطمینان می دانید که هیچ گزینه شغلی دیگری برایتان وجود ندارد؟ چرا نباید حداقل یک سال را برای کند و کاو دنیای واقعی بیرون از دانشگاه کنار بگذارید؟
میخواهم کمی زمان بکشم تا بدانم دوست دارم با زندگیم چه کار کنم برای اینکه بفهمید واقعا میخواهید چه کاری در زندگیتان بکنید، هیچ راهی بهتر از این نیست که با واقعیتها روبرو شوید. شغلی پیدا کنید و اگر آن شغل مناسبتان نبود، ناامید نشوید و شغل دیگری بیابید. حذف صورت مسئله آن را از بین نمی برد.
آشنایی با یک شبکه فارغ التحصیلان معتبر به یافتن شغل برای من کمک می کند روشهای دیگری برای ساختن یک شبکه ارتباطات نیز وجود دارد که مستلزم پرداخت شهریه و اتلاف عمرتان هم نیست. کارآموزی در یک شرکت مورد علاقه می تواند نقطه شروعی برای یافتن ایده آلهای شغلی تان باشد.
مجبورم عملکرد معمولیم در دوره کارشناسی را جبران کنم یکی از رایجترین سوء برداشتها این است که داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد در رزومه تان میتواند جبران کننده عملکردتان در دوره کارشناسی باشد. بیشتر کارفرمایان در امریکا به معدل ۳٫۳۳ از ۴ هم رضایت می دهند، البته به شرطی که الزامات دیگر شغل را برآورده کنید.
اعتبار ویزایم رو به اتمام است این دلیل تنها هنگامی می تواند موجه باشد که دارای مهارت خاصی باشید که در بازار به ندرت یافت می شود؛ یا اینکه قوانین مهاجرت آن کشور به وضوح بیان کنند که داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه محلی شانس تان برای دریافت اجازه کار را بیشتر خواهد کرد.

آیا به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فکر می کنید؟ در حالی این تصمیم در بعضی موارد یک گام ضروری برای رسیدن به رویای حرفه‌ای شماست، اما همیشه اینطور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *