تحصیل رایگان در آلمان , مهاجرت تحصیلی به آلمان , تحصیل در چین
7 دلیل بد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
ژانویه 21, 2018
ایرلند
افزایش نرخ اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در ایرلند
فوریه 13, 2018

تغییر قوانین ویزای دانمارک با تسهیلات جدید برای متخصصان خارجی

دولت دانمارک در پی به­روزرسانی قوانین ویزا برای متخصصان خارجی است.

در صورت تصویب قوانین جدید، متخصصان خارجی می توانند با ویزای کاری خودشان شغل دوم نیز داشته باشند.
Inger Støjberg – وزیر مهاجرت دانمارک- طی مصاحبه ای گفته است: «تاکنون اقدام برای اخذ اجازه کار برای هر سمت شغلی اجباری بوده، اما این شیوه از بسیاری جهان منسوخ و غیرمنعطف بوده است. بنابراین دولت اکنون در پی نوین سازی قوانین است. قوانین جدید امکان ۱۲ ساعت کار در هفته برای شغل دوم را ممکن می کند.»
وزیر مهاجرت دانمارک روز جمعه ۲۱ ژانویه طرح پیشنهادی برای تغییر قوانین را به پارلمان دانمارک ارائه کرد. Inger Støjberg در گفتگو با آژانس خبری Ritzau گفته است: «ما طرح پیشنهادی دوم را در اوایل فوریه به پارلمان تقدیم می کنیم.»
از طرفی، حزب مردمی دانمارک که موضعی ضد-مهاجرت دارد، از همان ابتدا مخالفت خود با این طرح پیشنهادی را اعلام کرد. سخنگوی این حزب – Martin Henriksen- در گفتگو با خبرگزاری ها گفته است: «مردم باید به قوانین احترام بگذارند. وقتی به دانمارک می آیید و اجازه کار می گیرید، باید به شرایطش نیز احترام بگذارید.»
در دسامبر ۲۰۱۷، روزنامه Politiken گزارش کرد که یک استاد دانشگاه کلمبیایی به نام Jimmy Martinez-Correa به جرم تخطی از شرایط ویزای کاری­اش متهم شده است. دادگاه عالی هم دریافت که راهنمای آژانس استخدام و ادغام بین المللی دانمارک نیز به حدی پیچیده بوده که این استاد کلمبیایی نتوانسته متوجه شود که به یک اجازه کار دیگر نیاز داشته است.
نگارنده: سمانه سیدی

دولت دانمارک در پی به­روزرسانی قوانین ویزا برای متخصصان خارجی است. در صورت تصویب قوانین جدید، متخصصان خارجی می توانند با ویزای کاری خودشان شغل دوم نیز داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *