Trinity College Dublin
دانشگاه Trinity College Dublin برترین دانشگاه رشته روانشناسی در ایرلند
فوریه 24, 2018
مهاجرت تحصیلی به دومینیکا
مهاجرت تحصیلی به دومینیکا
مارس 4, 2018
تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا و شرایط تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا در سال ۲۰۱۸ ، قوانین جدید ۲۰۱۸ تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا چیست ، هزینه های تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا چقدر است و هزینه اخذ پذیرش تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا ۲۰۱۸ چقدر است ، اعتبار تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا از نظر جهانی چقدر است ، چه کشورهایی در اروپا برای تحصیل دکترا مناسب می باشند ؟ آیا دانشجویان بین المللی می توانند جهت مهاجرت به اسپانیا و تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا اقدام نمایند ؟ چه دانشگاه هایی در اسپانیا شامل پرداخت شهریه تحصیل در اسپانیا می شوند ؟ امکان اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا برای تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا وجود دارد ؟ آیا می توان بعد از تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا به اقامت دائم اسپانیا رسید ؟
اسپانیا از متد آموزش عالی اروپا (EHES) استفاده می کند و مقاطع تحصیلات آکادمیک را به سه دسته تقسیم می کند:درجه تحصیلی – مطالعات کارشناسی استاد دانشگاه – مطالعات کارشناسی ارشد دکتری – تحصیلات تکمیلی دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در اسپانیا هستند باید کالسیووییداد ( امتحان ورودی ) دانشگاه اسپانیا را پاس کنند .
چرا مطالعه در اسپانیا؟
در دو دهه گذشته موسسات آموزش عالی در کشور اسپانیا به سرعت در حال رشد بوده است . بسیاری از دانشگاه ها در کشور دارای امکانات بسیار پیشرفت و مدرنی دارند که علاوه بر این امکانات تکنولوژی پیشرفته را در محیط آموزش و یادگیری ترکیب می کنند . در مقطع کارشناسی ارشد ، رشته ی MBA و رشته های دیگری که در ارتباط با رشته ها مدیریت و کسب و کار بسیار پر مخاطب و پر کاربرد هستند و دارای کیفیت بسیار بالای در سراسر جهان شناخته شده اند.
دانشجویان اینترنشنال اسپانیایی به صورت چند فرهنگی هستند که از این میزان ۳۱ درصد از آنها از آمریکای لاتین و همچنین ۵ درصد دیگر از آمریکای شمالی می باشند . تحصیل در کشور اسپانیا بیشترا به زبان اسپانیایی می باشد . دانشجویانی با زبان اصلی کشور اسپانیا آشنا نیستند ، می توانند قبل از شروع مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه در دورهای آموزشی در کشور اسپانیا شرکت نمایند که این دوره ها دارای شرایط و زمان متفاوت می باشد موسسات اسپانیایی دوره های بسیار زیادی را برای آموزش زبان اسپانیایی برگزار می کنند، این دوره ها شامل دوره های غیروابسته ۱ ماهه تا دوره های آکادمیک به صورت کامل ارایه می شود که که البته باید به این نکته توجه داشت که شانس اخذ ویزا برای دوره های کوتاه مدت برای ایرانیان بسیار ضعیف می باشد.
دانشگاه ها
اسپانیا دارای ۸۱ دانشگاه است که حدود ۵۰ مورد دولتی و بقیه خصوصی هستند . دانشگاه ها در جای جای کل کشور وجود دارند و همه دانشجویان بین المللی برای تحصیلات تکمیلی در مقاطع مختلف ، دکترا و کارشناسی ارشد و کارشناسی پذیرفته خواهند شد . دانشجویان قادر هستند مدرک کارشناسی ارشد را در تمامی رشته های تحصیلی از جمله رشته های مانند علوم انسانی و هنر ، علوم بهداشتی ، علوم پایه ، قانون علوم اجتماعی ، مهندسی و معماری فارغ التحصیل شوند .
همانطور که گفته شد دانشگاه های کشور اسپانیا از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند که پنج برتر و معتبر این کشور عبارت هستند از دانشگاه والنسیا ، دانشگاه بارسلونا ، دانشگاه پلی تکنیک والنسیا و دانشگاه ویگو .
فرصت های تحصیلات تکمیلی
با توجه به اقتصاد کشور اسپانیا و وضعیت اقتصادی در حال حاضر در کشور اسپانیا ، اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور اسپانیا نسبت به گذشته کمتر می باشد.
دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند ، قادرند برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا درخواستی مبتنی بر پژوهش و تحقیقات رسمی بدهند..
کشور اسپانیا در زمینه تحصیلات دارای کیفیت بالا می باشد که در این زمینه و نهادهای آموزشی آکادمیک را ارائه می دهد . کشور اسپانیا نه تنها آموزش عالی را به دانشجوین ارایه می دهد بلکه انتخاب مناسبی برای دانشجویان بین المللی برای پیشرفت تحصیلی می باشد، و همچنین برای شیوه زندگی مدرن و سالم ، آب و هوای بسیار مطبوع ، فرهنگ متنوع و شهرهای مدرن را به فرد ارایه می دهد .
برای تحصیل در کشور اسپانیا در مقطع دکترا فرد باید مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط با کارشناسی را به دانشگاه ارایه دهد. مقطع PhD اسپانیا شامل برنامه ها و دوره هایی از جمله سمینارها همراه با تحقیق و پژوهش می باشد که زیر هیات علمی انجام می شود . برنامه دیگر مقطع PhD اسپانیا در ۲ سال اخیر بیشتر به تحقیق و داوری دائمی داوران اختصاص داده شده که فدر باید در محضر یک هیئت کارشناس در این زمینه دفاع نمایند . دوره های مشترک تحصیلی برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور اسپانیا در رشته های مانند علوم بهداشت ، علوم ، مهندسی ، معماری، عمران، حقوق ، و علوم مختلف ارایه می شود .
زمانی که دانشجویان برنامه فارغ التحصیلی خود را در زمینه کسب و کار تکمیل می کنند ، قادرند یک دوره در اداره کسب و کار را دریافت نمایند. این برنامه ها مبتنی بر تحقیق با موضوعات مختلف از جمله طراحی تحقیق، نظریه به عمل و رهبری سازمان می باشد .
مقطع دکترا یا پست دکترا ، دورهایی هستند که پس از تکمیل پایان نامه و دوره های پژوهشی به دانشجویان ارایه می شود. ورود برای این به این دوره ها معمولا نیاز به مدرک کارشناسی ارشد، و فارغ التحصیل شدن پس از دفاع از پایان نامه افراد می باشد .
ساختار دوره اسپانیایی و محتوای دکترا
ساختار ، محتوا و مدت برنامه های PhD اسپانیایی ، دارای قوانین نسبتا سخت با توجه به دوره و نظارت دنبال می کند . بخش زیر شامل اطلاعات دقیق در مورد سازمان دکترای علمی اسپانیایی ، نظارت دکترا در دانشگاه های اسپانیا ، ارزیابی و درجه بندی کار PhD اسپانیایی و الزامات زبان برای دانشجویان دکترا در اسپانیا است .
دوره ی دکترا دراکثر دانشکده های اسپانیایی شامل دو مرحله ( ciclos ) است . معمولا در اولین سال که شامل یک دوره تحصیلی رسمی به ارزش ۶۰ واحد درسی ECTS می شود . این نوع برنامه با هدف طراحی شده است که از ارائه آموزش پیشرفته تحقیقاتی اطمینان حاصل شود که شما دارای دانش موضوعی تخصصی مورد نیاز برای تکمیل دکترای خود هستید . در طی این مدت شما همچنین شروع به طرح تحقیقی خود خواهید کرد . این طرح یک برنامه تحقیقاتی با اهداف مورد نظر شماست و روش تحقیق شما را پوشش می دهد .
برای بقیه برنامه شما بر روی پایان نامه خود تحت نظارت متخصصان منصوب در زمینه موضوع خود تمرکز خواهید کرد . مدت زمان تعیین شده برای یک پی اچ دی تمام وقت در اسپانیا سه سال است ، و دانشجویان نیمه وقت انتظار می رود که پایان نامه خود را در عرض پنج سال ارائه کنند . شما باید آگاه باشید که این دوره ها کاملا دقیق تنظیم می شوند اما تمدید آن ممکن است پس از درخواست اعطا شود .
نظارت بر تحصیل دکترا در اسپانیا
نظارت بر یک دکترای اسپانیایی روش مشابهی با سایر کشورها دنبال می کند . یک یا چند عضو هیئت علمی به وسیله کمیسیون مشخصه که یک نفر به عنوان استاد و راهنمای شما و یک نفر به عنوان مدیر پایان نامه می باشند . استاد راهنما مسئولیت در دانشگاه دارد و مدیر پایان نامه تعامل رسمی با کمیسیون علمی در طول برنامه شما دارد . مدیر پایان نامه دقیقا مسئول کیفیت و موفقیت کار علمی شما است . این شامل شناسایی و برآورده شدن نیازهای آموزشی شما و نظارت بر پیشرفت و کیفیت تحقیقات شما می شود . مربی و کارشناس تئوری شما ممکن است افراد جداگانه باشند و یا مسئولیت جمعی یک عضو هیئت علمی باشد .
سرپرست شما نیز مسئول روش های رسمی مختلف مربوط به تحصیلات و وضعیت دکترای شما در اسپانیا خواهد بود . پس از پذیرش در برنامه شما توافق نامه کتبی از دانشگاه ، استاد راهنما و کارشناسی ارشد خود امضا خواهید کرد . این سند انتظارات و مسئولیت های خود را به عنوان یک شرکت کننده در برنامه دکترا رسمیت خواهد داد و روش های اخلاقی تحقیق ، حقوق مالکیت معنوی و هرگونه واسطه و اختلاف در صورت نیاز را مشخص می کند . شما همچنین در طول تحصیلات نمونه کارهای شخصی را حفظ خواهید کرد . این فعالیت پژوهشی و آموزشی شما را ثبت می کند و تحت نظارت و ارزیابی توسط تیم نظارتی شما قرار خواهد گرفت .
ارزیابی و بررسی یک دکترای اسپانیایی
کمیسیون علمی و مسئول برنامه شما یک ارزیابی کیفی در حال انجام از پیشرفت شما از طریق پرونده فعالیت شخصی شما خواهند داشت . این معمولا شامل ارزیابی رسمی خارج از آنچه که در ابتدای برنامه شما ۶۰ واحد دوره آموزشی (ECTS) گذرانده اید خواهد داشت . با این حال شما نیاز دارید که به طور مرتب نیازهای کمیته علمی خود را برآورده کنید تا بتوانید به تدریس پایان نامه خود ادامه دهید . اگر نمونه کارهای شما یک ارزیابی منفی دریافت کند ، معمولا برای ارزیابی دوم در یک دوره توافق شده مجددا درخواست می دهید . در صورتی که کمیته دانشگاهی نپذیرد ممکن است از برنامه خارج شوید .
پس از تکمیل پایان نامه را به مسئول کارشناسی پایان نامه تان ارسال می کنید و یک تاریخ برای دفاع خواهید داشت . در طول این دوره پایان نامه شما در وضعیت عمومی قرار می گیرد . این به سایر متخصصان علمی در زمینه شما اجازه می دهد تا کار خود را با دست آورده شما بررسی کنند و نظرات خود را قبل از دفاع برای شما ارسال کنند . این به نظر می رسد این روش کمی عجیب و غریب است ، اما نشان دهنده تعهد اسپانیایی به کیفیت آموزش عالی و وجدان جامعه دانشگاهی اسپانیا است . همچنین احتمال دارد که هر گونه مشاوره ای که دریافت می کنید در آماده سازی شما برای دفاع شما مفید خواهد بود .
دفاع از یک پایان نامه دکترا در اسپانیا با دیگر متخصصان علمی در زمینه شما که واجد شرایط اند که مشغول به حضور و سوالات مطابق با مقررات هیئت مدیره هیئت منصفه خود هستند . این هیئت مدیره متشکل از کارشناسان خارجی است و عمدتا مسئول بررسی سوالات شما در طول دفاع از خود و تعیین نتیجه آزمون است .


همچنین بخوانید:
بهترین دانشگاه اسپانیا در سال 2018
اعلام دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال 2018
ارزیابی پایان نامه دکترای اسپانیایی
بر خلاف برخی از کشورهای دیگر که در آن درجه دکترا معمولا بدون درجه خاصی اعطا می شود هیئت امتحان کنندگان در اسپانیا یک حکم خاص برای پایان نامه کاندیدا تعیین می کنند . فراتر از تصویب دفاع ، کار شما ممکن است به عنوان “بسیار خوب” یا حتی عالی باشد . علاوه بر این پایان نامه هایی که به طور یکسان مقام “عالی” را توسط همه اعضای هیئت امتحانات پذیرفته می شود نیز ممکن است وضعیت “تقدیر” را برای تمجید بیشتر آن اعطا کنند .
تمایز دیگر نیز در دپارتمان های اسپانیایی تحت شرایط خاصی اعمال می شود . یک پروژه PhD که شامل یک دوره تحصیلی در یک موسسه خارج از اسپانیا می شود ، ممکن است به عنوان یک دکترای اروپایی ( اگر در یک کشور عضو اتحادیه اروپا ) و یا یک “دکترای بین المللی” ( در جای دیگر) متمایز است .
تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا ، به شما یک امتیاز ویژه می دهد ، مقررات برنامه های دکترای اسپانیایی توانایی شما را برای مدیریت یک پروژه گسترده و کار مستقل در سطح بالایی را نشان می دهد . اسناد و مدارک مانند نمونه تحقیقاتی شما همچنین به شما یک مدرک از دستاوردها و فعالیت های خود را ارائه می دهد که ممکن است در برنامه های کاربردی برای موقعیت های دانشگاهی ارجاع شود یا به عنوان مدرکی از توانایی ها و دستاوردهای شما که هنوز در مقیاس غیر آکادمیک ارزش دارند ، ارائه شود.
الزامات زبان برای تحصیلات دکترا در اسپانیا
در حال حاضر این دوره ها در کشور اسپانیا به زبان انگلیسی تدریس می شوند اما ، دانشجویانی که در مقطع دکترا اسپانیا تحصیل می کند در دانشگاهای اسپانیا ، مطمئنا از توانایی صحبت کردن به زبان اسپانیایی بهره مند خواهند شد . این به شما این امکان را می دهد که به طور موثرتری با همکارانتان شبکه کنید و زندگی روزمره در اسپانیا را ساده تر کنید (و بسیار لذت بخش تر) خواهد بود . الزامات زبان تدریس فرد در دانشگاه بستگی به رشته فرد و فرایند تحصیلی آن ها دارد.
دانشگاه های اسپانیا نیازمند دانشجویان PhD برای برگزاری دوره های سطح اول و دوم هستند ،. این برنامه ها بیشتر در رقابت با تعداد محدودی از مکان هاست . این کار ممکن است شامل ارائه یک پیشنهاد تحقیقاتی رسمی و یا پروژه شخصی در ارائه تجربه و توضیح سطح حرفه ای فرد در این برنامه باشد.. در برخی موارد ممکن است از دانشجو نیز مصاحبه انجام پذیرد . و دانشگاه وظیفه دارد اطلاعات دقیق راجع به پذیرش و برنامه های کاربردی خود را در وب سایت تخصصی دانشگاه منتشرنماید
معیارهای ارائه اسناد رسمی
کشور اسپانیا دستورالعمل های نسبتا دقیقی در ارتباط با اسناد و مدارک ارائه شده به عنوان قسمتی از برنامه دانشگاهی را اجرا نمایند . اسنادی که به صورت رسمی در خارج از کشور صادر شده اند معمولا باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند. . که این موضوع قابل انجام توسط بعضی نمایندگان دیپلماتیک کشور و کنسول گری ها (در سفارتخانه های کشور اسپانیا در خارج از کشور و یا سفارتخانه های دیگر کشور ها در اسپانیا) انجام پذیرد. . مترجمین مستقل رسمی نیز این خدمات را در اسپانیا ارائه می دهند.
مهلت درخواست این پروسه چقدر می باشد؟
جدول زمانی شروع تحصیلی دوره های آکادمیک دانشگاهی در کشور اسپانیا اغلب از ماه سپتامبر تا می تنظیم شده است اما اغلب دیده شده است برخی از دانشگاه ها در اواخر ماه اکتبر هم شروع ثبت نام دارند.، البته شروع برنامه های کاربردی برای مقطع دکترا متفاوت می باشد ، اما اکثر موسسات پیشنهاد می کنند که افرادی که تقاضای درخواست دارند مایل به درخواست بین ماه های ژانویه و می برای پذیرش و ثبت نام خود را انجام دهند. نقطه واقعی شروع دوره دکترا و برنامه های کاربردی آن متناسب با اجزای آموزشی timetabled می باشد و به آن بستگی دارد . هد دانشگاه اطلاعات خود را در وب سایت خودش به اشتراک میگذارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *