دانشگاه فنی
معرفی 5 دانشگاه نخست جهان از نظر تعداد دانشجویان بین المللی
می 22, 2018
آسیایی
صعود چشمگیر دانشگاه های آسیایی در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان
سپتامبر 18, 2018

دانشجویان بین المللی در آلمان ترجیح می دهند که پس از اتمام تحصیلشان نیز در آلمان بمانند

طبق یک نظرسنجی جدید، اکثر (69 درصد) دانشجویان بین المللی در آلمان ترجیح می دهند که پس از اتمام تحصیلشان نیز در آلمان بمانند.
نظرسنجی Studying-in-Germany.org از 4339 دانشجوی بین المللی در آلمان شامل سوالاتی درباره علت انتخاب آلمان و برنامه های آتی آنها برای پس از فارغ التحصیلی می شد.
بزرگترین بخش پاسخ دهندگان (35.3 درصد) تحصیل رایگان در آلمان را به عنوان دلیل اصلی شان برای انتخاب کشور ذکر کردند، در حالی که 29.3 درصد افراد نیز کیفیت بالای آموزش و اساتید در دانشگاه های آلمانی را علت اصلی انتخاب خود ذکر کردند.
یک پنجم پاسخ دهندگان نیز برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را به عنوان دلیل انتخاب آلمان یاد کردند و 15.1 درصد نیز زیبایی این کشور را دلیل اقامت در آلمان دانستند.
همچنین بخوانید:
معرفی ۵ دانشگاه نخست جهان از نظر تعداد دانشجویان بین المللی
با ۷ شهر برتر دانشجویی جهان آشنا شوید
همچنین این نظرسنجی درنظر داشت تا از برنامه های دانشجویان پس از فارغ التحصیلی مطلع شود. و در مجوع، 69.2 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که درنظر دارند به دنبال یک شغل خوب در آلمان باشند و برای مدت زمان بیشتری در آلمان اقامت کنند.
طبق نظر متخصصان حوزه اشتغال و مهاجرت، آلمان به نیروی کار جوان و ماهر برای تداوم ثبات اقتصادی خود نیاز دارد و دانشجویان بین المللی مزایای اقتصادی بسیاری را چه در حین و چه پس از تحصیل خود برای این کشور به ارمغان می آورند.
نگارنده: سمانه سیدی

طبق یک نظرسنجی جدید، اکثر (69 درصد) دانشجویان بین المللی در آلمان ترجیح می دهند که پس از اتمام تحصیلشان نیز در آلمان بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *