اعزام دانشجو , اخذ پذیرش تحصیل , تحصیل در خارج , مهاجرت تحصیلی
تحصیل پزشکی در چین
نوامبر 6, 2018
اخذ پذیرش همراه با حقوق
اخذ پذیرش همراه با حقوق
نوامبر 10, 2018

ارز دانشجویی

تازه ترین تصمیمات در مورد ارز دانشجویی اعلام شد؛ ارز شش ماهه اول تحصیلی تامین شد.

در پی درخواست دانشجویان ایرانی خارج از کشور مبنی بر برقراری مجدد ارز دانشجویی به نرخ دولتی، سازمان امور دانشجویان آخرین بخشنامه بانک مرکزی را برای این موضوع، اعلام کرد.بر اساس یکی از بخشنامه های اداره سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، تمام دانشجویان شاغل به تحصیل که واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی هستند از روز شنبه ۱۹ آبان ماه جاری می توانند فرم های لازم به همراه مدارک مورد نیاز را تکمیل و در سامانه سجاد به آدرس Portal.saorg.ir بارگذاری کنند.
این سازمان تنها موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان است و روند و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی صورت می گیرد.
قابل توجه متقاضيان دريافت ارز دانشجويي + جزئيات ثبت نام به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، با توجه به بخشنامه شماره 233452/97 مورخ 1397/8/7 اداره سیاستها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ، بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی می رساند، متقاضیان می توانند از تاریخ 97/8/19 فرمهای لازم به همراه مدارک مورد نیاز را تکمیل و در سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir بارگذاری نمایند.لازم است متقاضیان دریافت ارز دانشجویی به نکات زیر دقت لازم را داشته باشند.
ارز دانشجویی صرفاً در بازه زمانی 97/7/1 تا 97/12/29 از مهر تا اسفند 1397تعلق می گیرد
طبق بخشنامه شماره 233452/97 مورخ 97/7/8 بانک مرکزی ، مبنای نرخ ارز درخصوص حواله های ارزی، نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) و در مورد اسکناس، نرخ ارز اسکناس مندرج در سامانه مذکور خواهد بود.
باتوجه به تغییر سامانه ارزی از سامانه مشارکت دانشجویی (نشا) به سامانه جامع دانشجویی سجاد، کلیه دانشجویان متقاضی در مرحله اول در سامانه جدید (سامانه سجاد) ثبت نام نمایند و در مرحله بعدی درخواست ارز دانشجویی نمایند.
طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز دانشجویی به مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و برای مقطع کارشناسی فقط دانشجویانی که شروع به تحصیل آنها قبل از 97/2/31 می باشد می توانند درخواست نمایند.
شایان ذکر است سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) براساس دستورالعمل بانک مرکزی و بر عهده بانک های عامل (تجارت و سامان) می باشد.
با توجه به اینکه کلیه فرآیندها و خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه انجام می شود، نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت سوالات متداول در سامانه سجاد مراجعه نموده و در صورتی که پاسخ مورد نظر شما وجود نداشت، سوالات خود را از طریق ایمیل support@saorg.ir ارسال نموده و پیگیری نمایید.
برای کسب اطلاع و پیگیری از وضعیت درخواست، متقاضی می تواند به پروفایل و ایمیل شخصی اعلام شده مراجعه نماید.

در پی درخواست دانشجویان ایرانی خارج از کشور مبنی بر برقراری مجدد ارز دانشجویی به نرخ دولتی، سازمان امور دانشجویان آخرین بخشنامه بانک مرکزی را برای این موضوع، اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *