تحصیلات تکمیلی
ترکیه اعزام دانشجو به امریکا را متوقف می کند
سپتامبر 22, 2018
درباره سوئد و سوئدی‌ها
دانستنی ها و واقعیت های جالب درباره سوئد و سوئدی‌ها
نوامبر 1, 2018

زنان تحصیلکرده ایرانی

زنان تحصیلکرده ایرانی از موفق ترین زنان مهاجر در کشورهای پیشرفته هستند

مینو اختر زند متولد ۱۳۳۵ در تهران عضو هیئت رئیسه دانشگاه سودرتورن در استکهلم و مدیر عامل کنونی شرکت راه آهن سوئد (بان ورکت) است.ایشان متولد سال ۱۳۳۵ در تهران میباشند .
پدرشان ارتشی بود و خانم زند در ۱۷ سالگی از ایران خارج شدند . وی دانش آموخته سال ۱۹۷۸ در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی تی اچ)است. خانم مینو اختر زند پیش از این مدیر عامل شرکت عظیم تولید انرژی واتن فال و مدیرکل شورای استانی کار در شهر اوپسالا سوئد بود.
مینو اختر زند برنده نشان ممتاز افتخاری بی بی خشت در سال ۲۰۰۸ است. این جایزه در سوئد هر ساله به خانم مدیری داده می‌شود که در طی سال به پرقدرت‌ترین پست مدیریت کشور ترفیع مقام پیدا کرده باشد.ایشان در ماه می سال ۲۰۱۰ به سمت استانداری یونشوپینگ سوئد منصوب شد. او نخستین ایرانی بود که سمت استانداری را درسوئد به عهده می گرفت.
۲۰۱۱: «اگر یورو سقوط کند، اروپا سقوط می کند.»- در بحران مالی سال ۲۰۰۸، خانم مرکل رهبری مذاکرات استراتژیک و تلاشهای اروپا برای رهایی از این اوضئاع را بر عهده داشت.
ایشان دارای همسر ایرانی میباشند و جالب اینست که طبق گفته خودشان در غیر زمان کار و در خانه ایرانی هستند و ایرانی رفتار میکنند و فقط فارسی صحبت می کنند.مینو اختر زند میگوید : “احساس می کنم که ايرانی هستم، علاقه زيادی به غذاهای ايرانی دارم و دوستان ايرانی زيادی داريم که با آنها معاشرت می کنيم.”
وی درباره نحوه مدیریت خود نیز حرف های مهم و شنیدنی ای می زند:” سيستم رياست من سيستم سوئدی است ولی خصوصياتی که برايم بسيار مهم است و همه می دانند، اين است که هرگز بين زن و مرد تفاوت قائل نمی شوم و تنها چيزی که برايم مهم است بازتاب کاری است.
تا کنون نه من با خانم هايی که با من کار کرده اند مشکل و ناراحتی داشته ام و نه آنها با من مشکل داشته اند. البته رفتار من با کارمندان مرد نيز همين گونه است.
افرادی که استخدام می کنيم هميشه ۵۰ درصد مرد و ۵۰ درصد زن هستند. سياست من اين است که خود شخص از لحاظ کاری و روحيه مهم است و جنسيت مهم نيست.”

مینو اختر زند متولد ۱۳۳۵ در تهران عضو هیئت رئیسه دانشگاه سودرتورن در استکهلم و مدیر عامل کنونی شرکت راه آهن سوئد (بان ورکت) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *