لهستان دومین مقصد جذاب جهان برای سرمایه گذاری
لهستان دومین مقصد جذاب جهان برای سرمایه گذاری
ژانویه 28, 2019
ساختمان های لهستان نامزد دریافت بهترین جایزه معماری اتحادیه اروپا
ساختمان های لهستان نامزد دریافت بهترین جایزه معماری اتحادیه اروپا
ژانویه 28, 2019

تعداد مسافران بین المللی در فرودگاه بین المللی ورشو رکوردشکن شد

فرودگاه بین المللی Chopin لهستان در سال 2018 در مجموع پذیرای تعداد 17 میلیون مسافر بود که یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

به نقل از سازمان دولتی ناظر بر فرودگاه های لهستان، میزان ترافیک مسافر در این فرودگاه 12 درصد نسبت به سال 2017 رشد کرده است. همچنین این رکورد تا حد زیادی ناشی از تعداد رو به رشد مسیرهای پروازی ارائه شده این فرودگاه ورشو می باشد.

این رکورد بی سابقه حتی با وجود ممنوعیت پروازها بین ساعت 11:30 شب تا 5:30 صبح به دست آمده است.

در سال 2019 نیز فرودگاه بین المللی ورشو مجموعه پروازهایش را به مقاصدی از قبیل بیرون، وارنا، لندن و میامی گسترش خواهد داشت و تمامی پروازهای جدید توسط شرکت ملی هواپیمایی لهستان – LOT- مدیریت خواهد شد. همچنین گزارشات جدید حاکی از افزایش ظرفیت پروازهای فعلی در این فرودگاه می باشد.

راه های دسترسی به فرودگاه 

قطار: برای متصل شدن ریل راه آهن به فرودگاه شوپن ورشو، ۲۳۰ میلیون زلتوی(واحد پول رسمی لهستان) در سال ۲۰۱۲ خرج شده است. این خط شما را مستقیما به مرکز شهر ورشو می برد.

ماشین: ۲ شرکت تاکسیرانی به صورت رسمی در هر دو ترمینال این فرودگاه فعالیت دارند.

اتوبوس: ۲ خط اتوبوس ۱۷۵ و ۱۸۸ به مرکز شهر ورشو می رسند. شما با اتوبوس های ورشو می توانید در هر جای شهر که بخواهید پیاده شوید.

ترمینال های فرودگاه بین المللی شوپن ورشو

این فرودگاه دارای ۲ ترمینال است. ترمینال ۱ خود به ۵ قسمت مختلف تقسیم می شود. ترمینال ۲ نیز به ۲ سالن اصلی تقسیم شده است.

ترمینال جنوبی: یا همان ترمینال ۱ ظرفیت ۳٫۵ میلیون نفر مسافر را در خود دارد. این ترمینال در ابتدا به راحتی ترافیک مسافرین را مدیریت می کرد اما با گذشت زمان و بیشتر شدن پرواز ها و مسافران، احتیاج به یک ترمینال دیگر نیز احساس شد. این سالن در می سال ۲۰۱۵، مجددا مورد بازسازی قرار گرفت.

سالن شمالی: یا به عبارتی ترمینال شماره ی ۲، درتاریخ ۱۲ مارس سال ۲۰۰۸، به صورت رسمی افتتاح شد. ترمینال شماره ی ۱ به صورت قابل توجهی از ترمینال ۱ بزرگ تر است و معمولا پروازهای فرست کلاس از این ترمینال صورت می گیرد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی شوپن ورشو

نام فرودگاه بین المللی شوپن ورشو: Warsaw Chopin Airport

کد یاتا: WAW

کد ایکائو:  EPWA

نوع فرودگاه: مسافربری/ نظامی

ارتفاع از سطح دریا: ۱۱۰ متر

ترمینال: ۲ ترمینال مجزا

فاصله با مرکز شهر ورشو: ۱۰ کیلومتر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی شوپن ورشو: www.lotnisko-chopina.pl

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *