ثبت نام بورسیه های دولت ترکیه
ثبت نام بورسیه های دولت ترکیه
ژانویه 26, 2019
چین کاشته های حاصل از سرمایه گذاری عظیم در علم را برداشت می کند
چین کاشته های حاصل از سرمایه گذاری عظیم در علم را برداشت می کند
ژانویه 28, 2019

رضایت چشمگیر دانشجویان دانشگاه های آلمان، با وجود نرخ های پایین تعداد استاد به دانشجو

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا توسط مرکز آموزش عالی آلمان (CHE) برگزار شده، پیشنهاد می کند با اینکه جارچوب کلی دانشگاه های آلمان به بهبود نیاز دارد، دانشجویان تا حد زیادی از تجربه تحصیلی خود رضایت دارند.

 در 39 درصد از دانشگاه ها و دانشکده های تحت این نظرسنجی، دانشجویان به شاخص ارتباط بین دانشجو و استاد نمره خوب تا عالی داده اند و کیفیت سازماندهی برنامه های تحصیلی نیز با امتیاز بالاتر از متوسط و 54 درصد در دانشگاه های آلمانی ارزیابی شده اند که در مقایسه با رقم 32 درصد در کل اروپا بسیار چشمگیر است. کیفیت تدریس بهتر از میانگین کل اتحادیه اروپا ثبت شده است.

تنها 28 درصد از دانشگاه های بررسی شده در آلمان نرخ تعداد استاد به دانشجوی بالاتر از متوسط را نشان داده اند. مرکز آموزش عالی آلمانی (CHE) همچنین خاطر نشان می کند که طول مدت تحصیل دانشجویان در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر می باشد.

مدیر CHE – فرانک زیگل- اظهار داشته است: «با وجود شرایط نامطلوبی که تدریس با آن مواجه است، اکثر دانشگاه های آلمانی و دانشکده های آنها ظاهرا توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. اگر تعداد اساتید با نرخ رو به رشد دانشجویان مطابقت داشته باشد، می توانیم در جایگاه اول اروپا برای جذب دانشجویان قرار بگیریم.»

 

 

نگارنده: موسسه اعزام دانشجوی رویای پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *