کنار آمدن با شوک فرهنگی ناشی از تحصیل، کار و زندگی در خارج
کنار آمدن با شوک فرهنگی ناشی از تحصیل، کار و زندگی در خارج
ژانویه 29, 2019
آیا بین المللی سازی آموزش عالی تحت کنترل سیاست است
آیا بین المللی سازی آموزش عالی تحت کنترل سیاست است
ژانویه 29, 2019

مختصر و مفید درباره آیلتس

 می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟ در ادامه مختصر و مفید درباره آیلتس و آنچه باید از زبان آزمون پرطرفدار زبان انگلیسی انتظار داشته باشید، خواهید آموخت.

 

آزمون آیلتس با کاغذ و مداد انجام می شود و مدت آن 2 ساعت و 45 دقیقه است. این آزمون به چهار بخش تقسیم می شود:

  • LISTENING (30 دقیقه): شما صداهای ضبط شده باری چهار متن و گفتگو درباره موضوعات مختلف و با لهجه های متنوع را گوش خواهید داد. فهم این صداها به مرور سخت تر می شود. سپس زمان دارید تا با پاسخ به سوالات نشان بدهید چه میزان آنها را درک کرده اید.
  • READING (60 دقیقه): سه متن طولانی از انواع توصیفی، تحلیلی و استدلالی به شما داده خواهد شد. این متون از منابع معتبری همچون کتابها، محلات و روزنامه ها برداشته شده اند. سپس 40 دقیق زمان دارید تا درکتان از هر متن را بیازمایید.
  • WRITING (60 دقیقه): این بخش از دو وظیفه (TASK) تشکیل می شود: ابتدا داده هایی به شکل نمودار، جدول یا گراف به شما داده می شود و از شما خواسته می شود با 150 کلمه آن را توصیف کنید، این بخش توانایی شما در درک اطلاعات و توصیف ویژگی های اصلی را نشان می دهد. در بخش دوم، شما یک متن کونه حدود 250 کلمه در پاسخ به یک سوال یا موضوع باید بنویسید که توانایی تان برای ساخت و بیان یک مبحث مختصر با نشان می دهد. پاسخ ها به هر دو TASK باید به سبک رسمی باشد.
  • SPEAKING (14-11 دقیقه): شما باید در یک مصاحبه رو در رو با یک ممتحن شرکت کنید که در طی آن بر مبنای توانایی تان برای پاسخ به سوالات، تعامل با ممتحن و صحبت درباره موضوعات متداول ارزیابی خواهید شد. در TASK اول، ممتحن سوالاتی عمومی درباره خودتان و زندگی، کار، خانواده و تحصیلات و علایقتان خواهید پرسید. در TASK دوم، باید درباره یک موضوع بخصوص صحبت کنید. ابتدا باید یک دقیقه درباره موضوع فکر کنید و خودتان را آماده کنید.

 

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال در چیست؟

همه متقاضیان آزمون های LISTENING و SPEAKING یکسانی را طی می کنند، اما بخس های READING  و  WRITING متفاوتی برای آیلتس آکادمیک و جنرال وجود دارد. اگر قصد ادامه تحصیل دارید، باید در ِآیلتس آکادمیک شرکت کنید.

 

چطور در آزمون آیلتس شرکت کنم؟

با نزدیکترین مرکز برگزار کننده آزمون آیِلتس به خودتان تماس بگیرید و تاریخ مناسبی را برایت خودتان رزرو کنید.

 

نحوه امتیازدهی در آزمون آِیلتس چگونه است؟

آزمون آیِلتس بر مبنی یک سیستم امتیازدهی از 1 تا 9 می باشد و هر نمره متناظر با یک دسته می باشد (از 1: non user تا 9: expert user). هر دانشگاه نمرات آزمون را متناسب با الزامات خود تعیین می کند. اکثر دانشگاه ها نمره ای بین 6 (competent user) و 7 (good user) را طلب می کنند.

 

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شوم؟

وبسایت رسمی آیلتس مطالب متنوعی برای راهنمایی و آمادگی آزمون عرضه می کند. می توانید با دانلود کتابچه information for candidates شروع کنید. همچنین می توانید تمرین های رسمی آیلتس به همراه سی دی و محتوای صوتی و ویدئویی را از مراکز معتبر تهیه کنید. برخی مراکز برگزار کننده آزمون آِیلتس همچنین کارگاه ها و دوره های آموزشی بری آماده سازی شما برگزار می کنند.

همچنین در پایگاه آیلتس می توانید به نمونه سوالات رایگان دسترسی پیدا کنید.

 

روز آزمون چه چیزهایی باید همراه داشته باشم؟

در روز آزمون به میداد و پاکن کن و تراش نیاز دارید. حتما پاسپورت و کارت شناسایی تان را نیز به همراه داشته باشید.

 

 

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *