چین و ژاپن دارای بیشترین تعداد دانشگاه های برتر
چین و ژاپن دارای بیشترین تعداد دانشگاه های برتر
آوریل 20, 2019
عراق:تلاش همکارانه استارتاپ ها و متخصصان جوان
عراق تلاش همکارانه استارتاپ ها و متخصصان جوان
آوریل 20, 2019

رکوردشکنی تعداد متقاضیان بورسیه تحصیلی دولت ترکیه در سال 2019

 

بورسیه دولت ترکیه

 

بیش از 145 هزار نفر برای برنامه «Turkey Scholarships» دولت ترکیه در سال 2019 اقدام نموده اند.

سازمان YTB که متصدی اصلی این برنامه است، رقم استثنایی 145700 درخواست از سوی دانشجویان خارجی برای تحصیل در ترکیه را دریافت نموده است.

به گفته Abdullah Eren -ریاست YTB- در سال 2012 حدود 42 هزار نفر برای بورسیه دولت ترکیه درخواست داشتند. اما اکنون این رقم به 145700 درخواست از 167 کشور جهان رسیده که یک رکورد محسوب می شود. حتی مهلت اقدام به دلیل استقبال عظیم متقاضیان افزایش داده شد.

Abdullah Eren افزود که در حال حاضر 17 هزار دانشجوی خارجی با بورسیه دولت ترکیه در حال تحصیل هستند و دولت در نظر دارد این رقم را تا سال 2023 به 25 هزار نفر برساند.

لازم به ذکر است که این برنامه به تمامی دانشجویان خارجی در هر مقطع و رشته تحصیلی اعمال می شود و هر سال حدود 5000 دانشجو برای این منظور انتخاب می شوند.

دانشجویان مایل به تحصیل در ترکیه می توانند یک فرم درخواست آنلاین را برای این منظور تکمیل کنند و اگر در فاز اول فرایند پذیرفته شوند، برای شرکت در مصاحبه در یکی از 100 محل منتخب برنامه در جهان دعوت می شوند.

این برنامه بورسیه هزینه های تحصیل، اسکان، غذا و بیمه و سفر به ترکیه را پوشش می دهد. حتی شبکه ای از فارغ التحصیلان برای تداوم ارتباط دانشجویان خارجی با دانشگاه های ترکیه تحت این برنامه تاسیس شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *