آموزش شهروندی جهانی
آنچه یک دانشگاه را به یک دانشگاه جهانی تبدیل می کند
آوریل 20, 2019
رتبه بندی تاثیر دانشگاهی 2019 تایمز منتشر شد
رتبه بندی تاثیر دانشگاهی 2019 تایمز منتشر شد
آوریل 20, 2019

دولت اتریش در پی کاهش مزایای اجتماعی برای مهاجران دارای مهارتهای زبان آلمانی ضعیف

مهاجران فاقد مهارتهای زبان آلمانی خوب در اتریش مشمول طرح کاهش مزایای اجتماعی دولت خواهند شد.

دولت اتریش در نظر دارد از طریق اصلاحاتی بحث برانگیز در نظام تامین اجتماعی این کشور، میزان مزایا را برای مهاجرانی که هنوز نتوانسته اند مهارتهای زبان آلمانی خود را ارتقا بدهند، کاهش بدهد.

طبق این طرح، افراد بیکاری که نتوانسته اند به سطح الزامات زبانی مورد نیاز برسند، با جریمه 300 یورویی در هر ماه مواجه خواهند شد. این مبلغ در عوض صرف ارائه کلاسهای اجباری زبان آلمانی خواهد شد.

صدر اعظم اتریش- Sebastian Kurz- در توییتر خود نوشته است: «افرادی که تمایلی به ادغام در جامعه اتریش ندارند و نمی خواهند زبان آلمانی یاد بگیرند، داشته های کمتری در آینده خواهند یافت.»

این طرح که با پشتیبانی حزب FPO اتریش اجرا می شود، مهاجران و اقلیت های نژادی را به چندین روش هدف می گیرد. طبق پیش بینی ها کاهشی چشمگیر در پرداخت های تامین اجتماعی به خانواده هایی بیش از دو فرزند اعمال خواهد شد که احتمالا بخصوص خانواده های مهاجر را تحت تاثیر قرار می دهد.

منتقدان این طرح تمرکز دولت بر سطح زبان آلمانی مهاجران را مورد انتقاد قرار داده اند، آن هم در دورانی که دولت بودجه برای برخی برنامه های ادغام از جمله سازماندهی دوره های زبان آلمانی را کاهش داده است.

دولت اتریش معتقد است که مقررات جدید چراغ سبزی به دادگاه عالی اروپا نشان خواهد داد، زیرا به شهروندان اتریشی نیز اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *