دولت اتریش در پی کاهش مزایای اجتماعی برای مهاجران
دولت اتریش در پی کاهش مزایای اجتماعی برای مهاجران
آوریل 20, 2019
راه اندازی دسته مهاجرتی 870 استرالیا ویژه والدین مهاجران
راه اندازی دسته مهاجرتی 870 استرالیا
آوریل 20, 2019

رتبه بندی تاثیر دانشگاهی 2019 تایمز منتشر شد؛ حکمرانی نیوزلند، کانادا، استرالیا و سوئد

رتبه بندی تاثیر دانشگاهی Timer Higher Education تنها جدول عملکرد جهانی است که دانشگاه ها را نسبت به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ارزیابی می کند.

این رتبه بندی از شاخص های بسیار دقیقی برای ارائه مقایسه های جامع و متوازن در سه حوزه گسترده استفاده می کند: پژوهش، دسترسی و نظارت و همکاری.

هدف‌های یازده گانه این رتبه بندی شامل هدف ۳ با محوریت بهداشت و رفاه، هدف ۴ با محوریت آموزش کیفی، هدف ۵ با محوریت برابری جنسیتی، هدف ۸ با محوریت رشد اقتصادی، هدف ۹ با محوریت صنعت، نوآوری، زیرساخت، هدف ۱۰ با محوریت کاستن از نابرابری، هدف ۱۱ با محوریت شهرها و جوامع پایدار، هدف ۱۲ با محوریت مسئولیت مصرف و تولید، هدف ۱۳ با محوریت اقدام آب و هوایی، هدف ۱۶ با محوریت صلح، عدالت و نهادهای مقتدر، هدف ۱۷ با محوریت مشارکت برای نیل به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است.

دانشگاه آکلند نیوزلند در جایگاه نخست رتبه بندی 2019 University Impact قرار دارد، در حالی که دانشگاه های مک مستر و بریتیش کلمبیای کانادا و دانشگاه منچستر بریتانیا در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

همچنین ژاپن کشوری است که بیشترین تعداد دانشگاه ها (41 موسسه) را در این فهرست به خود اختصاص داده است و امریکا با 31 و روسیه با 30 موسسه در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که از مجموع ۴۶۲ دانشگاهی که در این رتبه بندی حضور دارد، ایران دارای ۱۲ دانشگاه می باشد که به ترتیب عبارتند از دانشگاه علوم پزشکی ایران، الزهرا، نوشیروانی بابل، کاشان، کردستان، شهید باهنر کرمان، علوم پزشکی شهید بهشتی، تبریز، تریب مدرس و زنجان.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *