افزایش 10 درصدی تعداد دانشجویان بین المللی در لهستان
افزایش 10 درصدی تعداد دانشجویان بین المللی در لهستان
آوریل 20, 2019
کمپین های گسترده دولت ترکیه برای ارتقای سطح اشتغال
کمپین های گسترده دولت ترکیه برای ارتقای سطح اشتغال
آوریل 20, 2019

صنعت معدن اروپا با کمبود جدی نیروی کار ماهر مواجه است

 

اتحادیه های صنفی اروپا در خصوص کمبود نیروی کار ماهر در صنعت استخراج معدن اروپا اظهار نگرانی نموده اند و معتقدند که این یک مسئله جدی در زمان افزایش تقاضای جهانی برای مواد خام محسوب می شود.

به گفته معاون دبیر کل کنفدراسیون اتحادیه بازارگانی اروپا (ETUC)- Peter Scherrer: جوانان به کار در صنعت مواد خام علاقه چندانی ندارند. شرایط کار در صنعت استخراج معدن را بایستی بهبود داد تا اشتغال در این حوزه برای جوانان جذابتر باشد.

آمار و ارقام فارغ التحصیلان این حوزه در اروپا رضایت بخش نیست. فارغ التحصیلان پردازش معدن در اروپا بسیار معدودند و حدود 1 درصد از مجموع جهانی را تشکیل می دهند. البته بعید است که این وضعیت در کوتاه مدت بهبود پیدا کند و نیاز به جذب نیروی کار و فارغ التحصیل از خارج از اتحادیه اروپا بیش از پیش احساس می شود.

کمبود فارغ التحصیلان اروپایی در رشته معدن دغدغه هایی بین نمایندگان صنعتی برمی انگیزد. نیروی کار ماهر برای برآورده کردن تقاضای روزافزون به مواد خام ناشی از رشد جمعیت جهانی مورد نیاز است.

منابع انسانی همچنان یک دارایی کلیدی برای شرکت های معدن و استخراج اتحادیه اروپا محسوب می شوند. چرا که مواد خام بیش از هر زمانی برای اقتصاد جهانی اهمیت یافته اند، آموزش و جذب نیروی کار ماهر خارجی تنها راهکارهای پیش روی اروپا در طلایه نوآوری جهانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *