رکوردشکنی تعداد متقاضیان بورسیه تحصیلی دولت ترکیه
رکوردشکنی تعداد متقاضیان بورسیه تحصیلی دولت ترکیه
آوریل 20, 2019
لیست جدید مشاغل استان ساسکاچوان کانادا
مشاغل استان ساسکاچوان کانادا
آوریل 20, 2019

عراق تلاش همکارانه استارتاپ ها و متخصصان جوان برای رونق دوباره بازار کار

 

در سال 2019، دولت عراق 52 میلیارد دلار صرف حقوق و مستمری خواهد کرد که افزایشی 15 درصدی نسبت به سال قبل محسوب می شود. در این میان، راه اندازی مجدد کسب و کارها و صنایع خصوصی الزامی است تا از فناوری های مدرن بهره برداری شود.

طبق آمار بانک جهانی، در سالهای اخیر از هر پنج شغل جدید، 4 مورد در بخش عمومی عراق بوده اند. اما دولت انتظار دارد در بودجه 2019، 52 میلیارد دلار برای پرداخت حقوقريال مستمری و پشتیبانی اجتماعی از کارکنان صرف نماید که افزایشی 15 درصدی نسبت به سال قبل و معادل نیمی از بودجه کل کشور می باشد.

هرچند، بخش دولتی به تنهایی نمی تواند تمام تقاضا در حوزه بازار کار را برآورده کند. بنابراین راه برای استارتاپ ها و متخصصان جواب و نوآور باز شده است. استارتاپ های موفق روی مفهوم تولد دوباره عراق سرمایه گذاری کرده اند.

پیشگامان صنعت عراق توضیح می دهند که برای رونق دوباره بازار کار و صنعت عراق دو عنصر مهم وجود دارد که باید مد نظر قرار بگیرند: نخست اینکه بخش دولتی اشباع شده است و دیگر آنکه، نفت تنها منبع محرک اقتصادی برای عراق نیست.

در این میان، بانک ها نقشی کلیدی ایفا می کنند و باید وام های بدون بهره برای کمک به کارآفرینان و استارتاپ های های جوان اعطا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *