صنعت ساختمان لهستان خواستار رسیدگی به کمبود نیروی کار
صنعت ساختمان لهستان خواستار رسیدگی به کمبود نیروی کار
آوریل 20, 2019
افزایش 10 درصدی تعداد دانشجویان بین المللی در لهستان
افزایش 10 درصدی تعداد دانشجویان بین المللی در لهستان
آوریل 20, 2019

پنج کشور پیشرو در دستاوردهای آموزش عالی جهان معرفی شدند

طبق رتبه بندی منتشر شده توسط گروه یونیورسیتاس 21 (U21)، امریکا، سوئیس، بریتانیا، سوئد و دانمارک پنج کشور نخست جهان از نظر دستاوردهای آموزش عالی در سطح جهان هستند.

رتبه بندی 2019 U21 برای سیستم های آموزش عالی جهان جدیدترین گزارش سالانه تولید شده توسط تیمی به سرپرستی پروفسور راس ویلیامز در دانشگاه ملبورن استرالیا می باشد.

یونیورسیتاس ۲۱ شبکه‌ای بین‌المللی از ۲۱ دانشگاه است که در سال ۱۹۹۷ با هدف ایجاد مرجع و منبع بین‌المللی برای تفکر راهبردی در مسائل پراهمیت جهانی بنیان نهاده شده است. این شبکه روی هم رفته دارای نیم میلیون دانشجو و ۴۰ هزار نفر عضو هیئت علمی است و با بیش از ۲ میلیون نفر فارغ‌التحصیل فعال ارتباط دارد.

این گزارش امریکا، سوئیس و بریتانیا را برترین کشورهای جهان در حوزه آموزش عالی معرفی می کند. کشورهای سوئد، دانمارک، کانادا، سنگاپور، استرالیا، فنلاند و هلند نیز در جایگاه های بعدی این رتبه بندی قرار گرفته اند و آخرین جایگاه ها در 50 کشور نخست این فهرست نیز به تایلند، مکزیک، ایران، هند و اندونزی تعلق دارد.

این تحلیل آموزش و تحصیل مردم یک کشور، توسعه روابط بین موسسات آموزش عالی و ذی نفعان خارجی و تولید تحقیقات نوآورانه را بررسی می کند.

همچنین این گزارش رتبه بندی، تحلیل مجزایی بر مبنای تخمین های عملکرد هر کشور نسبت به سطح GDP آن ارائه نموده و همچنین نکات کلیدی برای هر یک از 50 کشور فهرست را توصیف می کند.

رقابت در صدر این فهرست بسیار شدید است. پروفسور دیوید استوود – ریاست U21- این رتبه بندی را یک تحلیل منحصربفرد و با داده های غنی خصوصیات، تاثیر، ارتبطات و کارایی سیستم های آموزش عالی کشوری برمی شمرد. این شاخص ها از مقایسه سنتی موسسات فراتر می رود و اهداف کلی آموزش عالی را منعکس می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *