صنعت معدن اروپا با کمبود جدی نیروی کار ماهر مواجه است
صنعت معدن اروپا با کمبود جدی نیروی کار ماهر مواجه است
آوریل 20, 2019
چین و ژاپن دارای بیشترین تعداد دانشگاه های برتر
چین و ژاپن دارای بیشترین تعداد دانشگاه های برتر
آوریل 20, 2019

کمپین های گسترده دولت ترکیه برای ارتقای سطح اشتغال

به گفته وزیر خانواده، کار و خدمات اجتماعی ترکیه، دولت این کشور کمپین جدیدی برای افزایش نرخ اشتغال به وسیله حمایت از کسب و کارها راه اندازی نموده است.

Zehra Zümrüt Selçuk طی رویدادی در آنکارا بیان داشت: «دولت حقوق، مالیات و پاداش هر پرسنل جدید استخدام شده توسط کسب و کارها را برای سه ماه نخست پرداخت می کند.»

همچنین وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه – Berat Albayrak- بیان داشته است: «در حوزه خط مشی های متمرکز بر اشتغال ترکیه از سال 2009 تاکنون بیش از 10 میلیون شغل خلق کرده است.» اقتصاد ترکیه عصر جدیدی را آغاز نموده و این کشور وارد فرآیند قویتر و مثبت تری پس از انتخابات محلی خواهد شد.

Rifat Hisarcıklıoğlu- رئیس اتحادیه اتاق ها و بازار بورس ترکیه نیز اذعان داشته که این اتحادیه کمپینی برای ارتقای اشتغال راه اندازی نموده است. افرادی که در اقتصاد ترکیه سرمایه گذاری کرده و تولید شغل نمایند، قطعا موفق خواهند بود.

طبق گزارش موسسه آمار ترکیه، نرخ بیکاری این کشور در نوامبر 2018 معادل 12.3 درصد بود. اما طبق برنامه اقتصادی جدید ترکیه که در سپتامبر 2018 اعلام شد، این کشور در نظر دارد تا سال 2021 به نرخ بیکاری هدف 10.8 دست پیدا کند.

وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه خاطر نشان نمود که دولت پکیج جدیدی برای پشتیبانی از کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMEها) معرفی خواهد کرد. تحت این طرح، بیش از 67 هزار SME می توانند 20.3 میلیارد لیر از دولت وام بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *