تداوم اقتدار دانشگاه های آلمانی به عنوان مبتکرترین دانشگاه های جهان
تداوم اقتدار دانشگاه های آلمانی
می 30, 2019
افزایش مبلغ تمکن مالی دانشجویان در آلمان
افزایش مبلغ تمکن مالی دانشجویان در آلمان
جولای 27, 2019

چین قطب در حال رشد آموزش عالی جهان 

طی دهه گذشته، چین نه تنها خود را به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی و فناوری مطرح کرده، بلکه به یک قطب در حال رشد آموزش عالی نیز تبدیل شده است.

از اوایل دهه 2000 میلادی، دانشگاه های چین رشد چشمگیری را هم از نظر تعداد دانشجویان و هم شهرت دانشگاه ها تجربه کرده اند، به طوری که تعداد روزافزونی از دانشگاه ها در زمره دانشگاه های بین المللی قرار گرفته اند.

از سوی دیگر، گرچه چین به عنوان یک بازار مبدا پرطرفدار باقی می ماند، اما به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی نیز تبدیل شده است.

دانشجویان بین المللی اغلب به دلیل موقعیت چین به عنوان یک رهبر کسب و کار، فناوری و تولید و همچنین تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و شهرهای پیشرفته و پررونق آن به تحصیل در چین روی می آورند.

دولت چین با اهتمامی مستمر به ارتقاء رقابت پذیری جهانی دانشگاه های برتر چین، طرح های کلانی برای توسعه دانشگاه های جهانی و رشته های تحصیلی آغاز کرده و از برنامه های مبتکرانه جذب استعداد برای ترغیب اساتید برتر بین المللی به تدریس و فعالیت در چین استفاده نموده است.

میزان سرمایه گذاری در دانشگاه های چین چشمگیر بوده و به رشد مراکز تحقیقاتی پیشرفته، پردیس ها و امکانات آموزشی انجامیده است. جای شگفتی نیست که دانشگاه های چین پیوسته از جایگاه خوبی در رتبه بندی معتبر دانشگاهی بین المللی – از جمله Times Higher Education- قرار گرفته اند که از جمله آنها می توان به ترتیب به دانشگاه های Tsinghua University، Peking University ، University of Science and Technology of China (USTC) و Zhejiang University اشاره نمود.

اطلاعات دانشگاه های چین مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران 

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *