متخصصان IT
دو برابر شدن فرصت های شغلی آی تی در آلمان
دسامبر 15, 2019
تعداد دانشجویان بین المللی آلمان
تعداد دانشجویان بین المللی آلمان
دسامبر 15, 2019

آلمان چهارمین مقصد محبوب جهان برای تحصیل

آلمان به عنوان محبوب ترین مقصد تحصیل غیر-انگلیسی زبان جهان پس از کشورهای امریکا، بریتانیا و استرالیا قرار گرفت و در حال حاضر، از نظر تعداد دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در جایگاه چهارم جهان قرار دارد.

آلمان در حال حاضر چهارمین مقصد تحصیلی محبوب دنیا برای دانشجویان خارجی است. بیش از 13 درصد دانشجویان حاضر در آلمان در سال 2018 را خارجی ها تشکیل می دادند. آلمان مقصدی محبوب و جذاب برای دانشجویان خارجی است و دانشگاه های آلمان هم در دنیا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند.

به گزارش اداره تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) و مرکز تحقیقات آموزش عالی و علوم آلمان، تنها در سال 2016 تقریبا 252 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آلمانی مشغول به تحصیل هستند و این تعداد همچنان رو به افزایش مداوم است، به طوری که تنها در سال تحصیلی 2018-2017، 282 هزار دانشجوی بین المللی در آلمان ثبت نام کرده اند.

این گزارش همچنین نشان می دهد که ملیتهای مختلف سهم های متفاوتی در جمعیت دانشجوی خارجی آلمان دارند. کشور نخست این لیست چین است که در سال 2018 بیش از 37 هزار دانشجو در دانشگاه های آلمانی دارد. کشورهای بعدی این لیست نیز عبارتند از هند، اتریش و روسیه.

با توجه به انگیزه های دانشجویان بین المللی که به قصد ادامه تحصیل به آلمان می آیند، سه چهارم دانشجویان بین المللی جذب کیفیت بالای آموزش در این سرزمین فرصت ها شده اند.

80 درصد این دانشجویان بین المللی ادامه تحصیل در آلمان را به دوستان و آشنایانشان توصیه کرده اند. البته ملاحظات مالی نیز نقش مهمی در این تصمیم داشته است: برخلاف بسیاری مقصدهای محبوب تحصیل (همچون امریکا و کانادا)، دانشگاه های آلمانی شهریه اندک یا حتی رایگان دارند.

چنانچه کنجکاوید بیشتر درباره فرصتهای ادامه تحصیل در رشته تحصیلی خودتان در آلمان بدانید، با مشاوران موسسه توسعه علمی رویای پارسیان تماس بگیرید تا راهنمایی تان کنند.

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *