بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان
بهترین دانشگاه های کشاورزی آلمان
مارس 8, 2020
آموزش و توسعه مهارتها در آلمان
آموزش و توسعه مهارتها در آلمان
مارس 9, 2020

پرتقاضاترین شغلها در بازار کار آلمان

پرتقاضاترین شغلها در بازار کار آلمان کدامند؟

نیاز به نیروی کار ماهر در آلمان به دلیل تغییرات جمعیت شناختی رو به افزایش است. به ویژه در حوزه مشاغل STEM (علوم پایه و فناوری) و حوزه بهداشت و درمان، آلمان اتکای فراوانی به نیروی کار ماهر خارجی دارد. بسیاری از شغلها توسط مهاجران اداره می شود. طبق تحقیق بنیاد Bertelsmann Foundation، تنها در سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۸ هزار نیروی کار ماهر از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به آلمان مهاجرت کردند. اما پرتقاضاترین شغلها در بازار کار آلمان کدامند؟

پزشکان

هیچ حرفه ای از اعتباری به اندازه حرفه پزشکی در آلمان برخوردار نیست. پزشکان از نظر مالی هم حقوق های بسیار بالایی می گیرند. اما در مناطق روستایی، کمبود شدید پزشک در مطب ها و حتی کلینیک ها به چشم می خورد. در حال حاضر حدود ۴۹ هزار پزشک خارجی در آلمان کار می کنند که این آمار افزایشی دو برابری نسبت به سال ۲۰۱۳ می باشد.

پیش شرط: پزشکانی که در خارج از آلمان آموزش دیده اند و مدارک تحصیلی شان معادل با مدارک پزشکی آلمان تشخیص داده شود، پس از طی پروسه های معینی می توانند مجوز طبابت در آلمان را دریافت کنند.

پرستاران

پرستاران و گروه های بهداشت و درمان به آسانی در آلمان شغل پیدا می کنند. بیمارستان ها، مراکز نگهداری از سالمندان و سایر مراکز بهداشتی درمانی دار کمبود نیروی کار ماهر در این حوزه هستند.

پیش شرط: اگر بعنوان یک پرستار رسمی در کشورتان تحصیل و کار کرده اید، می توانید مدارک تان را در آلمان معادلسازی کنید. الزامات شامل دانش زبان آلمانی در سطح b2 و طی پروسه معادلسازی مدارک و دوره های آموزشی تطبیقی می شود.

مهندسان

در کشوری صنعتی مانند آلمان، مهندسان از بهترین چشم انداز برای ساختن یک حرفه موفق و درآمد بالا برخوردارند. شرکتهای حوزه های برق و ساختمان، ماشین آلات و مکانیک و … شدیدا به دنبال مهندسان و تکنسین های ماهر هستند. در حال حاضر، دانشگاهیان نیز از فرصت های بسیاری برای اعتلای شغلی در حوزه فنی مهندسی برخوردارند و دیجیتالیزه شدن نیز به افزایش تقاضای برای این حوزه دامن زده است.

پیش شرط: اگر مدارک تحصیلی حرفه ای شما بعنوان یک مهندس یا مشاور مهندسی معادل مدارک آلمانی شناخته شود، می توانید به راحتی در آلمان کار کنید.

دانشمندان علوم پایه و دانشمندان کامپیوتر

تنگناهای بسیاری از نظر کمبود نیروی کار ماهر در حوزه ریاضیات، علوم کامپیوتر و فناوری نیز در آلمان وجود دارد. هر دو بخش خصوصی و موسسات تحقیقاتی دولتی مانند جامعه ماکس پلانک و جامعه فرانهوفر مشاغل جذابی برای دانشمندان این حوزه ها ارائه می کنند.

پیش شرط: معادلسازی مدارک تحصیلی و تسلط کافی به زبان آلمانی.

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصت های طلایی ورود به بازار کار آلمان و خدمات ویژه ما در این خصوص بدانید، با مشاوران کارپیرا – کاریابی تخصصی آلمان- تماس بگیرید.

اطلاعات تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *