آزمون آنلاین انگلیسی دولینگو
آزمون آنلاین انگلیسی دولینگو Duolingo English Test
آوریل 10, 2020
MBA سکوی پرتاب شما به حرفه بازاریابی در کانادا
MBA سکوی پرتاب شما به حرفه بازاریابی در کانادا
آوریل 19, 2020

برنامه های ویژه سازمانهای دولتی آلمان برای کمک به دانشجویان خارجی در بحران کرونا

 

آلمان محبوبترین کشور غیرانگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی است. طبق گزارش اداره آمار فدرال آلمان، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آلمان مشغول به تحصیل هستند که بحران ویروس کرونا یک چالش خاص برای اکثر آنهاست. چرا که بسیاری از این دانشجویان در حوزه هایی از قبیل کترینگ یا خرده فروشی دارای شغلی جانبی بوده اند و اکنون در پی تعطیلی موقت مغازه ها، رستوران ها و فروشگاه ها شغل خود را از دست داده اند.

به گزارش انجمن ملی امور دانشجویی آلمان (DSW)، بیش از ۶۶ درصد تمامی دانشجویان در آلمان کار دانشجویی نیز می کنند؛ این رقم در بین دانشجویان خارجی بالاتر و به میزان ۷۵ درصد است. به گفته دبیر کل این انجمن آقای آخیم مایر، «وضعیت کنونی مشکل مالی قابل توجهی را برای دانشجویان خارجی ایجاد کرده است. ما اکنون از دولت فدرال خواسته ایم اقداماتی سریع و فارغ از تشریفات اداری زمانبر در این خصوص اتخاذ کند.» این درخواست انجمن ملی امور دانشجویی آلمان توسط انجمن فدرال دانشجویان خارجی آلمان (BAS) نیز تحت عنوان «کمک اضطراری» پشتیبانی شده است.

البته وضعیت بین دانشگاه ها و کالج های آلمان، متفاوت است. دانشگاه ها و انجمنهای دانشجویی و واحدهای بین الملل آنها به هر طریق ممکن به دانشجویان بین المللی کمک می کنند. برای مثال، آندراس وی – رئیس واحد بین الملل دانشگاه بامبرگ که سالانه پذیرای ۱۰۰۰ دانشجوی خارجی تازه وارد است- می گوید: «البته که دانشجویان آلمانی نیز تحت تاثیر شرایط کنونی قرار می گیرند. اما آنها برخلاف دانشجویان خارجی، می توانند سوار یک قطار شوند و نزد خانواده شان برگردند. اما دانشجویان بین المللی چنین کاری نمی توانند انجام بدهند.دانشجویان کشورهای خاور میانه، آسیا و افریقا بیش از همه با خسارات مادی مواجه شده اند. ما در تلاشیم که در حد توانمان به هر دانشجوی خارجی برای غلبه بر این بحران کمک کنیم.»

مرکز خدمات تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) نیز در این بحران به دانشجویان خارجی کمک می کند. دبیر کل این مرکز خانم دوروتا رولند می گوید: «ما شاهد وضعیت اضطراری مالی هستیم که می تواند به این معنا باشد که تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی دیگر از توان مالی زندگی و تحصیل در آلمان برخوردار نیستند. بنابراین ما مذاکراتی برای اخذ کمک هزینه های بیشتر با وزارت آموزش و تحقیقات فدرال، اداره اتباع خارجی فدرال و وزارت توسعه و همکاری های اقتصادی فدرال داشته ایم. ما می خواهیم به این افراد جوان در مقیاسی وسیع کمک کنیم.»

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در آلمان- سرزمین فرصتها- بدانید، با مشاوران خبره موسسه رویای پارسیان با سالها تجربه در حوزه اعزام دانشجو به آلمان تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *