رشد چشمگیر تعداد دانشجویان در کانادا
رشد چشمگیر تعداد دانشجویان در کانادا
نوامبر 1, 2020
زبان کشور کانادا
زبان کشور کانادا
نوامبر 1, 2020

آنچه بحران کرونا درباره آلمان بعنوان یک مقصد تحصیلی به ما یاد داد

 

آموزش عالی در سراسر جهان در نتیجه شیوع ویروس کرونا با چالش های خاصی مواجه شده است. آلمان نیز به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی نیز چالشهای قابل توجهی را تجربه کرده است. با این وجود، آلمان حتی در بحبوحه یک بحران جهانی نیز موفق عمل کرده و راهکارهای کارآمدی برای دانشجویان بین المللی خود ارائه داده است.

دانشگاه های آلمان به دلیل فراهم آوردن مهارت های اساسی مورد نیاز در بازار کار و فرصت های بیشمار برای ارتقاء حرفه ای دانشجویان مشهور هستند. مهاجران از سراسر جهان آلمان را مقصدی ایده آل برای ادامه تحصیل و همچنین یافتن شغل می دانند. آلمان به دلیل اقتصاد پیشرفته، فرصت های شغلی متعدد و مقرون به صرفه بودن در مقایسه با سایر کشورها ، به یک مقصد مشهور برای هزاران دانشجوی بین المللی تبدیل شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا، ویژگی های برجسته ای در خصوص آموزش عالی آلمان حتی در بحبوحه یک بحران جهانی توجه همگان را جلب کرده است. بیایید ببینیم چه چیزی آلمان را برای دانشجویان بین المللی بسیار خاص می کند:

۱- تحصیل رایگان

همینکه برای تحصیل در آلمان، مجبور به پرداخت هزاران یورو شهریه نخواهید بود، همیشه اطمینان بخش است. بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های بعدی شغل نیمه وقت خود را در آلمان از دست داده اند. از دست دادن شغل پاره وقت خود یکی از اصلی ترین چالش هایی است که دانشجویان بین المللی در نتیجه بیماری کرونا با آن روبرو شده اند. خوشبختانه دانشجویان دانشگاه های دولتی آلمان برای تحصیلات مجبور نیستند شهریه بپردازند و در هر ترم هزینه بسیار کمی برای مشارکت در دانشگاه پرداخت می نمایند.

۲- هزینه های زندگی مقرون به صرفه

آلمان به دلیل مقرون به صرفه بودن، به ویژه برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است. طبق آخرین تخمین ها، یک دانشجوی بین المللی برای تأمین تمام هزینه های زندگی به حدود 800 یورو در ماه نیاز دارد. از آنجا که بسیاری از دانشجویان به دلیل همه گیر شدن بیماری با چالش های مالی روبرو شده اند، هزینه های زندگی پایین در آلمان عامل تعیین کننده ای می تواند باشد.

۳- کیفیت عالی خدمات درمانی

نظام مراقبت های درمانی آلمان یکی از بهترین سیستم های بهداشتی در جهان است. بودجه خدمات درمانی در آلمان از طریق کمک های مردمی تأمین می شود که اطمینان می دهد همه حق دریافت خدمات بهداشتی رایگان را دارند. آلمان دارای یک نظام مراقبت درمانی دوگانه است که شامل بیمه های درمانی خصوصی و بیمه های درمانی عمومی است. ساکنان آلمان معمولا از بیمه سلامت عمومی برخوردار هستند در حالی که افراد غیر مقیم باید از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنند.

۴- مدیریت چشمگیر بحران کرونا

دانشجویان بین المللی بیشتر علاقه مند به کشورهایی می شوند که مدیریت صحیحی از بیماری همه گیر ویروس کرونا نشان داده اند و آلمان نیز یکی از این کشورها است. از زمان شیوع همه گیر بیماری کرونا در سرتاسر جهان، آلمان نشان داده که برای پاسخگویی به ویروس بسیار آماده است. این بدان معنا نیست که آلمان تعداد کمی ابتلا به ویروس کرونا داشته، اما پروتکل های پیشگیری مورد استفاده این کشور در میان موفق ترین کشورها بوده است.

۵- پشتیبانی دائمی از دانشجویان

دانشجویان در آلمان و به ویژه دانشجویان بین المللی به دلیل شیوع فراگیر کرونا با چالش های زیادی روبرو شده اند. از گذراندن کلاس های آنلاین و مواجه شدن با محدودیت های سفر تا مسائل مالی. ارائه دهندگان آموزش عالی اطمینان حاصل کرده اند که این دانشجویان در هر زمان در خصوص دانشگاه، کلاس ها و چگونگی پیشرفت کارها مطلع و به روز می شوند. همچنین خدمات دانشجویی دانشگاه ها برای هر دانشجویی که با مشکلات یا نگرانی هایی روبروست همواره در دسترس بوده است.

 

آلمان ثابت کرده است که جدا از مزایای نظام آموزشی خود، برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان بین المللی در سایر زمینه های تخصصی نیز آماده است. ویروس کرونا بینشی ارزشمند به جهانیان ارائه داده است که نشان می دهد برخی کشورها چگونه می توانند شرایط غیر منتظره مانند وضعیت فعلی ما را مدیریت کنند. این ویروس تهدیدی برای سلامتی و همچنین رفاه اقتصادی است، بنابراین توجه به چگونگی کنترل وضعیت فعلی بیماری در سراسر جهان، قبل از انتخاب مقصد تحصیلی مهمتر از هر زمانی است.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در آلمان- سرزمین فرصتها- بدانید، با مشاوران خبره موسسه رویای پارسیان با سالها تجربه در حوزه اعزام دانشجو به آلمان و عضویت در جامعه مشاوران آموزشی بین الملل ICEF تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *