کمک دولت آلمان به دانشجویان زیان دیده از کرونا
کمک دولت آلمان به دانشجویان زیان دیده از کرونا
نوامبر 2, 2020
کشور فرانسه
کشور فرانسه
ژانویه 6, 2021

 

دولت کانادا در سه سال آینده به ۱.۲ میلیون مهاجر اجازه اقامت دائم می دهد

 

کانادا در سال آینده بیش از ۴۰۱ هزار اقامت دائم جدید صادر خواهد کرد، هدفی که در صورت تحقق، تعداد تازه واردان را به نحوی بی سابقه افزایش خواهد بود. اما اینکه نحوه اجرای این طرح با توجه به عصر مرزهای بسته ناشی از کرونا، رکود گسترده اقتصادی و کاهش ظرفیت در دولت فدرال برای رسیدگی به درخواست های اقامت دائم چقدر واقع بینانه است، باید مشخص شود.

وزیر مهاجرت کانادا -مارکو مندیچینو- جمعه ۳۰ اکتبر طی گزارشی که به پارلمان کانادا ارائه نمود، از آخرین اهداف مهاجرتی دولت رونمایی کرد. یکی از نکات مهم این گزارش، هدف­گذاری برای پذیرش بیش از ۱.۲ میلیون مهاجر جدید برای اقامت دائم کانادا بین سالهای 2021 و 2023 می باشد. این رقم سالانه ۵۰ هزار نفر بیش از برنامه قبلی است.

مارکو مندیچینو این را یک برنامه “بلندپروازانه” سه ساله مهاجرتی دولت این کشور نامیده است. لازم به ذکر است که طرح ارائه شده در پارلمان، نحوه تقسیم این تعداد اجازه اقامت دائم بین رده های مختلف مهاجرتی کانادا را مشخص ننموده است. در مجموع، ارقام مورد نظر نشاندهنده افزایش چشمگیر برنامه های سه ساله ای است که دولت کانادا در ماه مارس گذشته از آن رونمایی کرده و اعلام داشت که کانادا تا سال ۲۰۲۲ پذیرای بیش از یک میلیون مهاجر جدید خواهد بود.

این طرح درست در زمانی اعلام شد که کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر جهان در تلاش برای جلوگیری از گسترش COVID-19 در حال بستن مرزها بودند. تعطیلی جهانی به احتمال زیاد منجر به کاهش تعداد اجازه اقامت های دائم صادر شده در کانادا در سال جاری تا حدود نصف خواهد شد. مندیچینو در بیانیه ای اعلام داشته که این برنامه سه ساله برای جبران کاهش تعداد اجازه اقامت های صادره  در امسال تدوین شده است.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره خدمات ویژه پشتیبانی و توانمندسازی ما برای ورود به بازار کار جذاب و در حال رشد کانادا بدانید، با مشاوران کارپیرا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *