آموزش عالی آلمان
آنچه بحران کرونا درباره آلمان بعنوان یک مقصد تحصیلی به ما یاد داد
نوامبر 1, 2020
لوکزامبورگ میزبان دانشجویان بین المللی
لوکزامبورگ میزبان دانشجویان بین المللی
نوامبر 2, 2020

زبان کشور کانادا

کانادا دارای دو زبان اصلی رسمی است، زبان انگلیسی ۵۹٫۷ ٪ و زبان فرانسه ۲۳٫۲ ٪ جمعیت کانادا راتشکیل می‌دهند.
در ژوئیه سال ۱۹۶۹، برطبق لایحهٔ «زبان رسمی کانادا» از افراد فرانسوی زبان هم به اندازهٔ انگلیسی زبانها در دولت فدرال استفاده شد.
این مسئله روندی را آغاز کرد که طی آن رسماً کانادا خود را به عنوان یک ملت دوزبانه شناخت و آنرا باور کرد. انگلیسی زبانها و فرانسوی زبانها، جایگاه برابری در پارلمان، دادگاههای فدرال و در تمامی نهادهای فدرال دارند.
برخی از زبانهای بومی هنوز هم در بخش‌های شمالی، جایگاه خود را به عنوان زبان رسمی حفظ کرده‌اند.
اینکتیتوت زبان اکثریت مردم در ناناوت است و یکی از سه زبان رسمی در این بخش است. زبانها ی غیر رسمی نیز اهمیت زیادی در کانادا دارد و ۵۲۰۲۲۴۵ نفر به این زبانها صحبت می‌کنند.

زبان انگلیسی

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور کانادا و قرارگیری آن در آمریکای شمالی و نزدیک به ایالات متحده، طبیعتا اینکه بیشتر مردم این سرزمین به زبان انگلیسی صحبت کنند، موضوع دور از ذهنی نیست. تا سال 2016 میلادی زبان مادری و اصلی 58.1 درصد از جمعیت کانادا معادل 20،193،335 نفر انگلیسی بوده است. البته حدود 86 درصد از مردم این کشور توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارند.

زبان فرانسوی

فرانسوی دومین زبان پرکاربرد در کشور کاناداست، به طوری که تا سال 2016 میلادی 7.5 میلیون کانادایی، یعنی چیزی در حدود 21.4 درصد جمیعت این کشور به زبان فرانسوی صحبت می‌کردند. البته کانادایی‌های که به زبان رسمی فرانسوی صحبت می‌کردند 22.8 درصد بودند.

زبان‌های ماندارین

در حالی که 20 درصد از جمعیت مردم کانادا دارای زبان مادری، غیر از انگلیسی و فرانسوی هستند و به زبان‌های دیگر تکلم می‌کنند، 6.2 درصد از جمعیت کل این کشور در خانه خود به زبان‌های بومی نظیر ماندارین (چینی) صحبت می‌کنند. جالب است بدانید این زبان اتفاقا بیشتر در شهرهای بزرگ و اصلی کاربرد دارد. حدود 1.2 میلیون نفر یعنی 3.5 درصد از جمعیت کانادا به زبان ماندارین حرف می‌زنند و افرادی که در خانه نیز از این زبان استفاده می‌کنند حدود 17 درصد رشد داشته است.

زبان کانتونی

یکی دیگر از زبان‌هایی که در شهرهای بزرگ و مناطق شهری کانادا بیشترین استفاده را دارد، زبان کانتونی، یکی دیگر از زیرشاخه‌های زبان چینی است. به همین دلیل این زبان را در جایگاه چهارمِ زبان‌های مرسوم در این کشور قرار می‌دهند.

زبان پنجابییکی دیگر از زبان‌های مرسوم در برخی مناطق کشور کانادا که جزو زبان‌های مهاجرین به شمار می‌رود، پنجابی است. این زبان بیشتر در شهرهایی چون ادمونتون، ونکوور و کلگری به کار برده می‌شود.

زبان تحصیل در کانادا

بعد از آشنایی با مهمترین و رایج‌ترین زبان‌های کانادا شاید این سوال برای‌تان پیش آید که زبان اصلی برای تحصیل در این کشور چیست. با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله منتشر کردیم، طبیعتا بیشتر مراکز آموزشی این کشور از انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان‌های اصلی استفاده می‌کنند، اما گاهی منطقه به منطقه ممکن است متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *