لوکزامبورگ میزبان دانشجویان بین المللی
لوکزامبورگ میزبان دانشجویان بین المللی
نوامبر 2, 2020
دولت کانادا در سه سال آینده به ۱.۲ میلیون مهاجر اجازه اقامت دائم می دهد
دولت کانادا در سه سال آینده به ۱.۲ میلیون مهاجر اجازه اقامت دائم می دهد
نوامبر 2, 2020

کمک دولت آلمان به دانشجویان زیان دیده از کرونا

کمک ۱۰۰ میلیون یورویی دولت آلمان به دانشجویان زیان دیده از کرونا

 

دولت فدرال آلمان طرحی مبنی بر اعطاء کمک هزینه اضطراری کرونا را تصویب کرده است که با اجرای آن از دانشجویان آسیب دیده از بیماری همه گیر COVID-19 حمایت مالی می کند.

بسته کمک های اضطراری شامل 100 میلیون یورو است که به دانشجویان کمک می کند تا از پس مشکلات مالی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا برآیند. دبیر کل اتحادیه دانشجویی آلمان (DSW) در هفته گذشته در برلین اعلام کرد که از این رقم تاکنون فقط 60 میلیون یورو پرداخت شده است.

بررسی درخواست های دانشجویی برای بهره مندی از این کمک هزینه اضطراری توسط سازمان “Studentenwerk” انجام می شود. تاکنون ۱۳۵ هزار درخواست پذیرفته شده و ۸۰ هزار درخواست دیگر رد شده که باعث نارضایتی بسیاری از دانشجویان شده است.

کمک ۱۰۰ میلیون یورویی دولت آلمان به دانشجویان زیان دیده از کرونا

مبلغ 100 میلیون یورو که توسط وزارت فدرال پژوهش آلمان به عنوان کمک هزینه اضطراری ارائه شده و قرار است به دانشجویان اعطا شود، بلاعوض خواهد بود. با این حال ، این کمک هزینه تنها به افرادی اعطا شده است که با ارائه شواهدی مبنی بر عدم دریافت حقوق در ماه های اخیر، می توانند ثابت کنند در شرایط اضطراری قرار دارند.

طبق برنامه ریزی ها، پشتیبانی مالی برای ماه های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر تخصیص می یابد. بر اساس این بودجه، دولت آلمان حداکثر 500 یورو در ماه به افراد نیازمند پرداخت خواهد کرد و امکان درخواست برای بهره مندی از کمک هزینه ماه سپتامبر تا پایان سال جاری میلادی همچنان وجود دارد.

 

آلمان تنها کشوری نیست که از دانشجویان خود پشتیبانی مالی می کند. برخی دانشگاه های کانادایی نیز تصمیم گرفته اند مبالغی بالغ بر 700000 دلار برای کمک به دانشجویان بین المللی که تحت تأثیر مالی COVID-19 قرار گرفته اند، اعطا کنند.

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در آلمان- سرزمین فرصتها- بدانید، با مشاوران خبره موسسه رویای پارسیان با سالها تجربه در حوزه اعزام دانشجو به آلمان و عضویت در جامعه مشاوران آموزشی بین الملل ICEF و PIER تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *