شهر فرانکفورت آلمان
شهر فرانکفورت آلمان
ژانویه 16, 2021
کار دانشجویی در آلمان
فوریه 1, 2021

دوسلدورف |Dusseldorf

شهر دوسلدورف یکی از شهرهای کشور آلمان و مرکز ایالت نوردراین-وستفالن است و از بزرگترین شهر های آلمان و از پر جمعیت ترین شهرهای این کشور می باشد. جمعیت دوسلدورف در حدود 6.2 میلیون نفر است. نام این شهر از رود خانه دوسل که به رودخانه راین می پیوندد گرفته شده است. دوسلدورف در سال 2012 و در بین مناسب ترین شهرها برای زندگی، در آلمان رتبه یک و در دنیا رتبه شش را دارا می باشد. فرودگاه شهر دوسلدورف سومین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد بعد از فرودگاه فرانکفورت و مونیخ در این کشور می باشد و جزو مقصد های اصلی برای برای مسافران بین المللی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

آب و هوای شهر دوسلدورف آلمان

شهر دوسلدورف مانند بقیه شهرهایی که در قسمت پایینی منطقه “راین لند” قرار دارد، دارای آب و هوای اقیانوسی است. این شهر در زمستان دارای سرمای ملایمی است و به ندرت شاهد بارش برف در این شهر خواهید بود. دوسلدورف در تابستان آب و هوای گرم و شرجی ملایمی را تجربه می کند.

جاذبه‌ های گردشگری دوسلدورف

موقعیت دوسلدورف در کنار راین با محوطه‌های ساحلی وسیع و مسحور کننده، آن را به مکان دلچسبی برای گذران وقت تبدیل کرده است. این شهر هر سال در ماه جولای میزبان بزرگ‌ترین جشنواره بر روی راین است؛ جشنواره‌ای سرگرم‌کننده که یک هفته به طول می‌انجامد و با رژه‌ها و لباس‌های رنگارنگ، بیش از چهار میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور آلمان نگاهی خواهیم انداخت.

کنیزالی | Königsallee

کنیزالی یا به قول محلی‌ها «کو» شیک‌ترین خیابان خرید دوسلدورف است. این خیابان که همیشه با خیابان «مونتاین» در پاریس (طراحی شده در سال 1802 میلادی) مقایسه می‌شود، هنوز با بوتیک‌های منحصر به فرد، مراکز خرید لوکس، گالری‌های هنری و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعددش جمعیت‌های زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ردیف درختان و خط ممتد آب بر زیبایی این خیابان افزوده و فضایی دوست‌داشتنی را برای یک پیاده‌روی خاطره‌انگیز مهیا کرده است. کنیزالی از «گرف-آدولف-پلتز» در جنوب تا «هاف گارتن» در شمال کشیده شده و در محل فواره‌ی تریتون به پایان می‌رسد.

اشلاس بنرت | Schloss Benrath

با یک سفر ده کیلومتری آسان از مرکز شهر با وسایل حمل و نقل عمومی به اشلاس بنرت -کاخ پر زرق و برق باروکی که در سال‌های 1756 تا 1773 ساخته شده است- می‌رسید. شما می‌توانید از داخل کاخ که بسیار مجلل است بازدید کنید و بعد از آن، در پار‌ک‌ها و با‌غ‌های بزرگ آن قدم بزنید. این کاخ که در اصل برای «کارل تئودور» ساخته شد، از سه موزه‌ی عالی با تمرکز بر جنبه‌های مختلفی از زندگی در قرن هجدهم، تشکیل شده است. در ساختمان اصلی کاخ، موزه «کوپس دی لوگس» (Corps de Logis) قرار دارد؛ در دیگر ساختمان‌های پارک، موزه‌ای به همان اندازه جالب برای هنر و موزه علوم طبیعت واقع شده‌اند.

کایزس ورت | Kaiserswerth

کایزس ورت یکی از قدیمی‌ترین محله‌های دوسلدورف است که در سال 1929 با این شهر ترکیب شده و یک مکان فوق‌العاده برای دیدن انبوه ساختمان‌های قدیمی و انعکاس آن‌ها در راین به حساب می‌آيد. با دنبال کردن عناصر برجسته این شهر به قرن سیزدهم بر می‌گردیم؛ کلیسای «سنت سوت‌برتوس» (St. Suitbertus) یکی از بنا‌هایی است که ما را به دل تاریخ می‌برد؛ و حتی قدیمی‌تر از آن، «Kaiserpfalz» دژ امپراطوری امپراطور فردریک اول که به‌عنوان «بارباروسا» نیز شناخته می‌شود. اگر چه بخش عمده‌ای از این دژ خراب شده اما عظمت سایت باستانی‌اش هنوز هم تحسین برانگیز است.

کونست پلست | Kunstpalast

موزه هنر (موزه کونست پلست) یکی دیگر از دیدنی‌های مهم هنر در دوسلدورف با آثار هنری از قرن سوم قبل از میلاد تا به امروز است. از نکات برجسته این موزه می‌توان به مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و به علاوه بیش از 70 هزار مورد از هنر گرافیک، عکس و هنر کاربردی اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های آن، مجموعه‌ی آبگینه «Helmut Hentrich» همراه با آثار نادر باروک ایتالیایی و یک مجموعه هنری مدرن شامل نمونه‌های خوبی از آثار «دالی»، «وارهول» و «کاراواجیو» اعضای مکتب نقاشی و اکسپرسیونیسم دوسلدورف است.

اقتصاد شهر دوسلدورف آلمان

امروزه دوسلدورف به یکی از بزرگترین مراکز ارتباطات تبدیل شده، با داشتن 2 مرکز از 4 مرکز اصلی ارائه دهنده خدمات تلفن همراه دوسلدورف در راس بازار های موبایل کشور آلمان قرار گرفته است. شرکت های بین المللی زیادی در زمینه های اطلاعات و ارتباطات در این شهر واقع شده اند مثل: هواوی، ان تی تی، اریکسون و نوکیا. همچنین 18 مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی هم دراین شهر واقع شده اند. بسیاری از این مراکز اینترنتی خدمات خود را در سطح جهانی و با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهند.

بندر این شهر هم در ده سال اخیر پیشرفت و توسعه بسیار زیادی داشته است و همین امر باعث رونق تجاری و اقتصادی این شهر شده است.

 

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *