ویزای تحصیلی مبتنی بر امتیاز بریتانیا
ویزای تحصیلی مبتنی بر امتیاز بریتانیا
فوریه 11, 2021
برنامه مهاجرتی جدید ایالت نیوفاندلند کانادا
برنامه مهاجرتی جدید ایالت نیوفاندلند
فوریه 13, 2021

اعطای پاسپورت امارات به مهندسان و دانشمندان نخبه

دولت امارات به هنرمندان، مهندسان و دانشمندان نخبه پاسپورت امارات را اعطا می کند

 

دولت امارات متحده عربی در نظر دارد پاسپورت و شهروندی خود را به اتباع خارجی برگزیده اعطا نماید؛ این تصمیم، کشور امارات را به اولین ملت عرب تبدیل می کند که یک فرایند رسمی برای مشارکت بیشتر اتباع خارجی در اقتصاد خود تدوین می نماید.

هدف اصلی دولت امارات از این سیاست مهاجرتی، جذب استعدادهای جهانی برای ارتقاء رشد در امارات است که اکنون قطب های اصلی مالی و گردشگری خاور میانه و میلیون ها مهاجر را در خود جای می دهد. اتباع خارجی بیش از ۸۰ درصد از هفت شیخ نشین امارات را تشکیل می دهند و دهه هاست که سنگ بنای اصلی اقتصاد این کشور را تحکیم بخشیده اند. اما هیچ مسیر شفافی منتج به اخذ شهروندی امارات تاکنون برای اتباع خارجی منظور نشده است.

کشورهای حاشیه خلیج فارس که به دنبال جذب سرمایه و تنوع هستند، ناگزیر از اتخاذ سیاست های مهاجرتی و شهروندی طولانی تر برای اتباع خارجی می باشند. تا به امروز، شهروندی در امارات و برخی از کشورهای دیگر خلیج فارس تنها در موارد خاصی به اتباع خارجی تعلق می گرفت.

به گفته نخست وزیر امارات – شیخ محمد بن رشید- «هدف از سیاست های جدید جذب استعدادهایی است که در مسیر توسعه ما مشارکت خواهند داشت.» این تغییرات به امارات اجازه خواهد داد تا به سرمایه گذاران و متخصصین برگزیده از جمله دانشمندان، پزشکان، مهندسان، هنرمندان، نویسندگان و خانواده هایشان پاسپورت و شهروندی امارات را اعطا نماید.

از جمله شرایط بهره مندی از شهروندی امارات می توان به دارا بودن ملک در امارات برای سرمایه گذاران؛ تخصص در حوزه های پزشکی مورد نیاز در امارات برای پزشکان؛ بیش از ۱۰ سال سابقه علمی پژوهشی در حوزه مد نظر برای دانشمندان؛ داشتن معرفی نامه رسمی دولتی و جوایز هنری بین المللی برای هنرمندان اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *