لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت
لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت
فوریه 8, 2021
اعطای پاسپورت امارات به مهندسان و دانشمندان نخبه
اعطای پاسپورت امارات به مهندسان و دانشمندان نخبه
فوریه 11, 2021

ویزای تحصیلی مبتنی بر امتیاز بریتانیا

سیستم جدید ویزای تحصیلی مبتنی بر امتیاز بریتانیا معرفی شد

 

دولت بریتانیا سیستم ویزای مبتنی بر امتیاز جدید خود را تصویب کرده است که به موجب آن، دانشجویان بین المللی باید برای کسب ویزای تحصیلی بریتانیا حداقل ۷۰ امتیاز کسب کنند. این سیستم جایگزین مسیر ویزای Tier 4 شده که قبلا تنها به دانشجویان غیر-اروپایی اعمال می شد.

جهت کسب ویزای تحصیلی بریتانیا، دانشجویان باید شرایط زیر را برآورده کند:

  • نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر بریتانیایی
  • اثبات دانش زبان (مدارک زبان بین المللی مانند آیلتس یا تافل)
  • اثبات تمکن مالی

سیستم جدید امتیازدهی روند درخواست ویزای تحصیلی بریتانیا را برای دانشجویان بین المللی یکدست تر کرده است. دانشجویان بین المللی می توانند حداکثر شش ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود اقدام به اپلای برای ویزای تحصیلی نمایند، در حالی که در مسیر ویزای Tier 4 این زمان سه ماه بود. همچنین نیازی نیست که متقاضیان مدارک تحصیلی خود را همراه با درخواست ویزا مجددا ارسال کنند و ارسال مدارک در زمان امتیازدهی اولیه کفایت می کند.

همچنین دولت بریتانیا اعلام کرده که هیچ محدودیتی بر تعداد دانشجویان بین المللی که اجازه ورود و تحصیل در بریتانیا تحت این فرایند جدید را دارند اعمال نخواهد کرد. این تغییر به منظور افزایش مجموع تعداد دانشجویان بین المللی در بریتانیا تا رقم ۶۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۳۰ میلادی اجرا شده است.

دانشجویانی که قبلا مدارک اثبات تمکن مالی خود برای یک سال زندگی در بریتانیا را ارائه کرده اند، مجبور نیستند مجددا مدارک جدیدی ارائه دهند. همچنین دانشجویان می توانند از انواع مختلفی از حسابها برای اثبات توانایی مالی خود استفاده نمایند. وزیر مهاجرت بریتانیا – کوین فاستر- می گوید: «هموار کردن مسیر اخذ ویزای تحصیلی این پیام روشن را به تمام جهان مخابره می کند که ما مشتاقیم بااستعدادترین دانشجویان برای تحصیل در موسسات آموزش عالی برتر وارد بریتانیا شوند.»

این سیستم جدید امتیازی به دانشجویان بین المللی که از یکی از دانشگاه های بریتانیا فارغ التحصیل شده اند اجازه می دهد به مدت ۲ سال پس از پایان تحصیل (و سه سال برای فارغ التحصیلان مقطع PhD) در بریتانیا اقامت داشته باشند. انتظار می رود این ویزای کاری پس از تحصیل تا تابستان سال ۲۰۲۱ اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *