مدرک MBA از دانشگاه شانگهای جیائوتانگ
مدرک MBA از دانشگاه شانگهای جیائوتانگ
فوریه 16, 2021
بورسیه های PhD دانشگاه کلن آلمان
بورسیه های PhD دانشگاه کلن آلمان
مارس 8, 2021

پرتقاضاترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱

پرتقاضاترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند

 

همچنانکه کانادا به آرامی از تاثیر اقتصادی ناشی از COVID-19 بهبود می یابد، پرتقاضاترین مشاغل مورد انتظار در سال ۲۰۲۱ نیز مشخص می شوند.

اقتصاد کانادا از بحران ویروس کرونا بهبود می یابد و انتظار می رود محدودیت، تعطیلی ها و موانع به تدریج محو شوند. در این شرایط، بسیاری از کسب و کارها شروع به وفق پذیری و انجام تغییراتی نموده اند. کارمندان بسیاری هم کار از خانه را شروع کرده اند.

کسب و کارها استفاده از پلتفرم های تماس ویدئویی و همکاری آنلاین را آغاز کرده اند و سایر کسب و کارهایی که مستلزم حضور فیزیکی هستند نیز سیاست های بهداشتی و ایمنی ویژه ای – همچون الزام به پوشیدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی- را مطابق با توصیه های دولت پیاده سازی کرده اند.

علاوه بر این تغییرات، افراد بسیاری هم شغلشان را در نتیجه بحران کرونا از دست داده اند که می تواند ناشی از این موضوع باشد که حوزه های شغلی خاصی عملا به دلیل محدودیت ها تعطیل شده اند. البته انتظار می رود این شرایط نیز در نیمه دوم سال جاری تغییر کند.

اما اکنون زمان فکر کردن به آینده است. بیش از دو سوم کارفرمایان کانادایی در صدد استخدام مجدد نیروی کار هستند و متخصصان نیز پیش بینی برای چشم انداز شغلی خود در سال ۲۰۲۱ را شروع کرده اند.

Randstad Canada یک شرکت مشاوره منابع انسانی مشهور بین المللی، پیش بینی خود برای پرتقاضاترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است:

  • نماینده خدمات مشتری:

نیاز به نمایندگان خدمات مشتری در نتیجه بحران کرونا به شدت افزایش یافته است. این متخصصان با مشتریانی که ممکن است از نظر عاطفی آشفته باشند تعامل دارند و از آنان انتظار می رود چنین موقعیت هایی را با مهارت مدیریت کنند.

  • راننده:
    رانندگانی از همه نوع به دلیل شرایط کرونا مورد نیاز می باشند، به ویژه رانندگان کامیون که بسیاری از آنها مسئولیت تحویل منابع درمانی به بیمارستانها و کالاهای ضروری به فروشگاه ها در کل کانادا را بر عهده دارند

  • پرستار:
    پرستاران همیشه جزو نیازهای شغلی بازار کانادا – حتی قبل از بحران کرونا- بوده اند. COVID-19 تنها این نیاز را به دلیل افزایش تعداد بیماران نیازمند مراقبت های درمانی افزایش داده است. طبق تخمین ها کانادا تا سال ۲۰۲۲ به جذب بیش از ۶۰ هزار پرستار برای معضل پیری جمعیت خود نیاز دارد.

  • کارگر ساده:
    نیاز به کارگر ساده در سرتاسر کانادا و در صنایع و حوزه های مختلف خدمات وجود دارد.

  • مهندس برق:
    نیاز به مهندسان برق به این دلیل بالاست که شرکت های متنوعی به سیستم ها ارتباطاتی پیچیده ای برای حفظ عملیات خود در طی بحران کرونا نیاز دارند. به ویژه مهندسان برق دارای مجموعه مهارتهای متنوعی که از مهارتهای فنی فراتر بوده و شامل مهارتهای نگارشی و ارتباطی نیز می شود.

  • مهندس نرم افزار:
    تقاضای بسیار برای مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزار ناشی از دو دلیل اصلی است: اولا تعداد نیروهای کاری که از منزل کار می کنند رو به افزایش است و همچنین محبوبیت تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری است. متخصصانی که قادر به کدنویسی، طراحی و ساخت اپلیکیشن ها و وب سایت می باشند از جایگاه بسیار خوبی در بازار کار کانادا برخوردارند.
     
  • حسابدار:
    در زمان عدم ثبات مالی، حسابداران جزو پرتقاضاترین گروه های شغلی هستند. حسابداران می توانند در مورد موضوعاتی همچون دسترسی به فاندهای ملی و موانع مالیاتی به شرکت ها مشاوره بدهند.
     
  • مدیر منابع انسانی:
    مدیران HR سیاست های منابع انسانی متناسب با شرایط فعلی جهان – مانند سیاست های کار از راه دور و مقررات بهداشتی و ایمنی- را وضع می کنند. آنها همچنین مسئولیت حفظ روحیه کارکنان در این دوران سخت را بر عهده دارند.
     
  • مشاور مالی:
    با رواج حس عدم ثبات مالی در بین اعضا جامعه که یک نتیجه مستقیم بحران کروناست، می توان درک کرد که چرا مشاوران مالی در فهرست پرتقاضاترین مشاغل کانادا در سال ۲۰۲۱ قرار دارند.
     
  • کلیه مشاغل گروه فناوری اطلاعات:
    بحران کرونا چه ریشه کن شود و چه ادامه پیدا کند، کمبود نیروی کار در حوزه فناوری همچنان وجود خواهد داشت. به همین دلیل برنامه های مهاجرتی ویژه ای در کانادا بر جذب نیروی کار در حوزه فناوری تمرکز دارند. استعدادهای حوزه فناوری اطلاعات در تمامی مناطق کانادا به شدت مورد نیازند.

دیدگاه ها بسته شده است