بورسیه های PhD دانشگاه توبینگن آلمان
بورسیه های PhD دانشگاه توبینگن آلمان
آوریل 6, 2021
شروع کلاسهای حضوری دانشگاه های کانادا
شروع کلاسهای حضوری دانشگاه های کانادا
آوریل 6, 2021

شش کشور نخست اعزام کننده دانشجو به کانادا

ایران در جمع شش کشور نخست اعزام کننده دانشجو به کانادا

تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا در سالهای اخیر چند برابر شده است. در سال ۲۰۱۹، کانادا پذیرای بیش از ۶۴۰ هزار دانشجوی بین المللی بوده که به معنای افزایش سه برابری جامعه دانشجویی این کشور نسبت به یک دهه اخیر است.

دانشجویان بین المللی به دلایل متعددی از جمله کیفیت بالای آموزش، تنوع، ایمنی، هزینه های مناسب، فرصت های کاری و مسیرهای متنوع مهاجرتی جذب تحصیل در کانادا می شوند.

کانادا اکنون پذیرای دانشجویان بین المللی از حدود ۱۷۵ کشور جهان است. نگاهی سریع به داده های دانشجویان بین المللی کانادا در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که با وجود محدودیت های ناشی از کرونا، همچنان دانشجویان بسیاری برای تحصیل روانه کانادا می شوند.

داده های جدید اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می دهد که کانادا بین ژانویه و آوریل ۲۰۲۰، پذیرای دانشجو از ۱۵۶ کشور جهان بوده است. در این میان، هند همچنان کشور نخست اعزام کننده دانشجو به کانادا محسوب می شود و چین، کره جنوبی، ویتنام و برزیل نیز در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

ایران نیز از نظر تعداد دانشجوی بین المللی در کانادا در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ششم جهان قرار دارد. جایگاه های بعدی را نیز به ترتیب کشورهای فرانسه، نیجریه، کلمبیا، ژاپن، مکزیک، فیلیپین، بنگلادش، مراکش و امریکا به خود اختصاص داده اند.

دولت کانادا پیوسته تغییراتی در الزامات و محدودیت های مهاجرتی را جهت تسهیل ورود و اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا اعلام می نماید. از سوی دیگر یک نظرسنجی اخیر دریافت که دانشجویان بین المللی همچنان برنامه های خود برای تحصیل در کانادا را با وجود بحران کرونا حفظ کرده اند.

دولت کانادا نیز تمهیدات ویژه متنوعی را برای کمک به این دانشجویان اعلام نموده است. برای مثال، دولت کانادا اعلام کرد که به دانشجویان اجازه می دهد به صورت آنلاین در کلاسها شرکت کنند و همچنان امتیاز اخذ اجازه کار پس از فارغ التحصیلی را اخذ نمایند.

با درک اهمیت دانشجویان بین المللی برای پویایی اقتصادی و اجتماعی کانادا، می توان انتظار داشت که IRCC اصلاحات موقت بیشتری جهت کمک به دانشجویان بین المللی برای شروع و یا ادامه تحصیل خود در کانادا در سال جاری را اعلام نماید.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در برترین دانشگاه های جهان بدانید، با گروه پارسیان نماینده رسمی برترین دانشگاه ها و کالج های جهان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *