بورسیه های آزمایشگاه SUBATECH فرانسه
بورسیه های آزمایشگاه SUBATECH فرانسه
سپتامبر 19, 2021
چرا تحصیل در چین
چرا تحصیل در چین
سپتامبر 20, 2021

تحصیل فیزیوتراپی در چین

 

یکی از مقاصد سنتی و درعین حال مدرن برای تحصیل در رشته های پزشکی، کشور چین است. درحال حاضر بدلیل کیفیت بالای آموزشی در چین، دانشجویان بین المللی زیادی از سرتاسر جهان متقاضی تحصیل در رشته فیزیوتراپی هستند. در این مقاله به بررسی مزایای تحصیل فیزیوتراپی در چین و شرایط و بهترین دانشگاه های پزشکی چین برای پذیرش در این رشته می پردازیم.

 

تحصیل فیزیوتراپی در چین

تحصیل این رشته در میان دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است و کسب مهارت در زمینه های بهبود وضعیت سلامتی افرادرا شامل می شود. بخصوص افراد آسیب دیده و معلول به منظور ارتقای سلامت خود و بهبود امید به زندگی، نیازمند این متخصصین هستند.

بازار کار فیزیوتراپی در کشور چین بدلیل جمعیت بالا و نیاز فراوان متقاضیان، وضعیت مطلوبی دارد. دانشجویان این رشته پس از فارغ التحصیلی فیزیوتراپی در مراکز خدمات درمانی دولتی و خصوصی، بیمارستان ها، خانه های پرستاری و غیره مشغول کار و ارائه خدمات شوند.

 

مزایای تحصیل فیزیوتراپی چین

بسیاری از دانشجویان خارجی از سرتاسر کشورهای جهان، در رشته تحصیلی فیزیوتراپی چین پذیرش می شوند. اما چرا چین را برای تحصیل در این رشته انتخاب کنیم؟ مهمترین دلیل برای این انتخاب این است که چین کشوری اقتصادی و پهناور است و به نسبت مدرن بودن، هزینه های تحصیل و زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه تر است.

امکان تحصیل فیزیوتراپی در چین به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بهترین دانشگاه های چین را دارند، می توانند از ارائه دروس به زبان انگلیسی یا چینی استفاده کنند. بسیاری از دانشگاه های این کشور دارای رنکینگ جهانی عالی و موردتایید وزارت علوم و بهداشت هستند.

در کشور چین بدلیل وجود دفاتر نمایندگی شرکت ها و کارخانجات برتر جهان، بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور وجود دارد.

 

 

مزایای تحصیل فیزیوتراپی چین

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در چین

دانشجویان خارجی می توانند در 3 مقطع زیر به منظور تحصیل فیزیوتراپی در چین اقدام کنند:

  • مقطع تحصیلی کارشناسی به مدت 3 سال
  • مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد به مدت 2 سال
  • مقطع تحصیلی دکترا به مدت 4 سال

 

دانشگاه های زیادی در چین وجود دارند که هم ازدانشجویان داخلی و هم خارجی در رشته فیزیوتراپی پذیرش می کنند. یکی از مهمترین شرایط پذیرش در رشته فیزیوتراپی به منظور تحصیل در چین، این است که متقاضیان دارای مدرک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات مربوطه باشند. همچنین ارائه مدارک هویتی یا پاسپورت برای دانشجویان خارجی الزامی است. متقاضیان تحصیل در فیزیوتراپی چین به منظور ورود قانونی به این کشور و ادامه تحصیل در آن نیاز به اخذ ویزای چین دارند.

 

بهترین دانشگاه فیزیوتراپی چین

دانشگاه های زیادی در کشور چین در رشته فیزیوتراپی، دانشجویان خارجی را نیز پذیرش می کنند. اما برخی دانشگاه ها دارای رنکینگ جهانی بالاتری بوده و در عین حال، موردتایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند.

 

فیزیوتراپی در دانشگاه چینهوا

یکی از برترین دانشگاه ها با رتبه جهانی عالی در رشته های پزشکی، دانشگاه چینهوا است. اگر می خواهید در یک دانشگاه مدرن با رتبه جهانی برتر به منظور تحصیل فیزیوتراپی در چین پذیرش شوید، چینهوا یکی از بهترین گزینه ها است. دانشجویان زیادی در سرتاسر دنیا آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارند و برای اخذ بورسیه از این دانشگاه تلاش می کنند.

 

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه پکینگ

دانشگاه پکینگ پس از دانشگاه چینهوا در رتبه جهانی برترین دانشگاه ها قرار دارد. این دانشگاه جامع دولتی، دانشجویان خارجی زیادی را به منظور تحصیل در رشته فیزیوتراپی پذیرش می کند و بعنوان یکی از دانشگاه های مدرن چین شهرت دارد.

فیزیوتراپی دانشگاه فودان

یکی از قدیمی ترین و برترین دانشگاه های چین، دانشگاه فودان در شهر شانگهای است. این دانشگاه دولتی در رشته فیزیوتراپی دانشجویان زیادی را پذیرش می کند.

فیزیوتراپی دانشگاه ججیانگ

یکی از معتبرترین مراکز آموزشی به منظور تحصیل در چین با تاریخچه ای درخشان، دانشگاه ژجیانگ است. این دانشگاه دارای یکی از بهترین رتبه های جهانی است. به منظور تحصیل فیزیوتراپی می توانید این دانشگاه را هدف خود قرار دهید.

تحصیل فیزیوتراپی دانشگاه ووهان

دانشگاه ووهان چین از بهترین دانشگاه های این کشور است که زیرنظراداره آموزش و پرورش جمهوری خلق چین اداره می شود. دانشگاه ووهان یکی از اولین دانشگاه های جامع ملی در چین مدرن است. دانشجویان خارجی زیادی از سرتاسر جهان متقاضی تحصیل در فیزیوتراپی در این دانشگاه هستند.

دانشگاه جیلین چین

دانشگاه جیلین چین در شمال شرق چین، یکی از برترین دانشگاه های جهان و موردتایید وزارت علوم ایران است. این دانشگاه با داشتن شانزده منطقه تحقیقاتی، 5 آزمایشگاه مهم ملی و 8 دانشکده توسعه علوم است.

دانشجویان بین المللی زیادی از سرتاسر جهان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه پذیرش می شوند.

فیزیوتراپی دانشگاه پزشکی نانجینگ

دانشگاه پزشکی نانجینگ در میان اولین دانشگاه های پزشکی در چین بود که اکنون درمیان برترین دانشگاه های چین و جهان قرار دارد.

 

بورسیه تحصیلی برای فیزیوتراپی چین

یکی از مزایای تحصیل در رشته های زیرمجموعه پزشکی در چین ازجمله فیزیوتراپی، این است که دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی چین استفاده کنند. این رشته یکی از رشته های رقابتی است و رقابت زیادی میان دانشجویان در سرتاسر جهان برای پذیرش در این رشته وجود دارد. یکی از مهمترین مزایای تحصیل فیزیوتراپی در چین، امکان استفاده از طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی است. به کمک این بورسیه ها، دانشجویان امکان تحصیل رایگان در چین را خواهند داشت.

همچنین دانشجویان می توانند هزینه تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین نمایند. انواع بورسیه های تحصیلی کشور چین معمولا با حمایت دولت چین به افراد متقاضی ارائه می گردد. شرط اصلی اخذ بورسیه تحصیلی چین، شایستگی دانشجویان متقاضی است. برای اطلاع از سایر شرایط اخذ بورسیه برای تحصیل در چین می توانید از کارشناسان موسسه توسعه علمی رویای پارسیان با مجوز رسمی از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری مشاوره دریافت نمایید.

 

بازار کار فیزیوتراپی

یکی از زیرشاخه های بسیارمهم و معتبر پزشکی، رشته فیزیوتراپی است. این رشته، انتخاب های مختلفی را برای آینده شغلی دانشجویان ارائه می دهد. همچنین، یکی از مشاغل برتر چین با میانگین درآمد بالا براساس گزارشات آماری چین، فیزیوتراپی است. میزان درآمد فیزیولوژیست ها براساس سابقه کار و میزان تحصیلات دانشجویان متغیر است.

 

ازجمله شغل هایی که فارغ التحصیلان فیزیوتراپی قادر به فعالیت در آن هستند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • پزشک ورزشی
  • فیزیوتراپ
  • فیزیولوژیست ورزشی

ذکر این نکته بسیارمهم است که نیاز به فیزیوتراپیست های متخصص در بازار کار چین هر روز درحال افزایش است. علاوه بر علم و دانش تخصصی، برخورداری از مهارت های عملی برای انجام این کار لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *