بورسیه موسسه ملی علوم کاربردی فرانسه
بورسیه موسسه ملی علوم کاربردی فرانسه
سپتامبر 12, 2021
بورسیه های آزمایشگاه EMBL آلمان
بورسیه های آزمایشگاه EMBL آلمان
سپتامبر 18, 2021

مجوز خروج از کشور ویژه مشمولین

 

مراحل اخذ مجوز خروج از کشور ویژه مشمولین چیست؟

اخذ مجوز خروج از کشور

مرحله اول

ابتدا از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) کد ‌سخا را دریافت کنید. کد سخا، یک شناسه 5 رقمی مخصوص هر فرد در سازمان نظام وظیفه است.

 

سازمان نظام وظیفه

مرحله دوم

وارد پرتال جامع سازمان نظام وظیفه شوید.

معافیت سربازی

مرحله سوم

بعد از وارد‌کردن کد ‌سخا و کد‌ملی، اطلاعات شخصی (شامل نام و نام‌خانوادگی، کدملی، آدرس محل سکونت و کدپستی) و اطلاعات مربوط به سفر (شامل کشور مقصد، تاریخ خروج از کشور، تاریخ ورود به کشور، نوع سفر) را وارد نمایید.

یکی از دو گزینه دانشجو و یا دارندگان برگ آماده به خدمت را انتخاب کنید. اگر دانشجو هستید، درخواست خروج از کشور شما به صورت سیستمی به کارتابل دانشگاه می‌رود. وضعیت تحصیلی شما از سوی دانشگاه بررسی می‌شود و در صورت تأیید، معافیت تحصیلی بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت کاری به سامانه وظیفه عمومی انتقال می‌یابد.

پرداخت هزینه خروج از کشور

 

مرحله چهارم

مبلغی به عنوان هزینه خدمات اینترنتی از شما خواسته می‌شود که باید به صورت اینترنتی پرداخت شود. بنابراین به رمز دوم کارت بانکی نیاز دارید.

بانک دریافت‌کننده وثیقه خروج از کشور مشمولین، بانک قوامین است. پس از انتقال اطلاعات شما به سامانه وظیفه عمومی، پنجره‌ای برای دریافت شماره حساب بانک قوامین جهت استرداد هزینه وثیقه باز می‌گردد. به‌یاد داشته باشید شماره حساب باید به‌نام مشمول باشد.

بعد از ثبت شماره حساب، گزینه واریز اینترنتی مبلغ وثیقه فعال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با هر کارت بانکی که دارید، مبلغ وثیقه را به‌صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

پس از واریز مبلغ وثیقه، شماره سریال پرداخت، شماره درخواست، کد ارجاع و….. نشان داده می‌شود. برای پیگیری بعدی این اطلاعات را ذخیره کنید. پس از ذخیره اطلاعات، وارد مرحله ارسال درخواست به نظام وظیفه عمومی می‌شوید.

مبلغ وثیقه معافیت سربازی

مرحله پنجم

بعد از اینکه مدارک شما به سامانه سازمان وظیفه عمومی منتقل شد، اطلاعات بررسی می‌گردد. سپس مجوز خروج از کشور توسط اپراتور سازمان وظیفه عمومی صادر و به سامانه کشوری گذرنامه منتقل می‌شود.

معافیت تحصیلی

مرحله ششم

انتقال اطلاعات به سامانه وظیفه عمومی و انجام سایر اقدامات مربوطه زمان‌بر است. بنابراین جهت خروج به‌موقع از کشور، لازم است یک تا دو هفته قبل از خروج درخواست خود را ثبت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *