هزینه تحصیل در رشته های مختلف در کانادا
هزینه تحصیل در رشته های مختلف در کانادا
سپتامبر 23, 2021
شغل دانشجویی در کانادا
شغل دانشجویی در کانادا
سپتامبر 23, 2021

ویزای تحصیلی ایتالیا

همه چیز درباره اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در این مقاله آورده شده است. شما می توانید بر اساس ضوابط و قوانین مشخص شده دولت ایتالیا برای اخذ این نوع ویزا از این کشور اقدام کنید. البته فرآیند اخذ ویزای تحصیلی در این کشور برای یک خارجی تا حد زیادی به ملیت شما نیز بستگی دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

همه چیز درباره اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

شما در صورتی که تقاضای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی معتبر در اروپا را داشته باشید، باید بدانید که ایتالیا با توجه به سطح بالای دانشگاه های خود، یک گزینه کاملا ایده آل است. در صورت داشتن شرایط برای تحصیل در این کشور، شما در کنار دوره های آموزشی عالی و سطح بالایی که در این کشور خواهید دید، می توانید از امکانات و شرایط ویژه این کشور برای زندگی خارجی ها و همچنین جاذبه های طبیعی، معماری ها و غذاهای ایتالیایی لذت ببرید.

 

ایتالیا یکی از کشورهای مشترک المنافع در اروپا و عضو اتحادیه اروپا و EEA است. به همین منظور شما در صورتی که تبعه یکی از کشورهای اروپایی این سازمان ها باشید، برای تحصیل در ایتالیا نیازی به ویزا نخواهید داشت. در غیر این صورت و در حالیکه شما تبعه یک کشور خارجی باشید، برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید مراحل و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

 

ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید تحصیلات خود را در کدام دانشگاه ادامه دهید و سپس برای درخواست به دانشگاه مورد نظر اقدام کنید. بعد از بررسی و ارسال درخواست و در صورت تایید دانشگاه مد نظر، یک نامه مبنی برا موافقت و پذیرش در دانشگاه برای پیگیری اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای شما ارسال می شود.

برترین دانشگاه های ایتالیا

برترین دانشگاه های ایتالیا

نوع ویزای مورد نیاز خود برای تحصیل در اروپا را پیدا کنید: بسته به نوع دوره تحصیلی شما و زمان پایان دوره در این کشور شما باید برای اخذ یکی از انواع ویزای زیر در ایتالیا اقدام کنید:

 

  • ویزای کوتاه مدت type C برای حالتی است که شما برای تحصیلات در ایتالیا تا سقف ۹۰ روز زمان دارید. یعنی دوره های مد نظر شما برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تا ۹۰ روز طول خواهد کشید.
  • ویزای طولانی مدت یا ویزای ملی اقامت تحصیلی در ایتالیا type D نیز برای شرایطی است که دوره های تحصیلی شما حداقل ۲۰ ساعت در هفته و یا ۸۰ ساعت در ماه بدون توجه به مقطع تحصیلات، نیاز به زمان داشته باشد.

شرایطی که با داشتن آن باید برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید

  • پاسپورت شما باید معتبر بوده و حداقل دارای دو صفحه خالی برای صدور روادید باشد.
  • شما باید یک نسخه کپی از اطلاعات پرواز خود داشته باشید و ارائه کنید.
  • شما نباید دارای سابقه جنایی یا امنیتی باشید.
  • شما نباید قبلا برای ورود به ایتالیا درخواست داده باشید و درخواست شما رد شده باشد.

 

زمان و مکان مناسب برای انجام فرآیند درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

شما باید درخواست خود برای تحصیل در ایتالیا را در سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود بدهید. برای خود برنامه ریزی کنید که حدود ۴ تا ۶ هفته فرآیند بررسی تا مصاحبه شما به طول خواهد انجامید. تقاضای شما باید حداقل سه ماه قبل از شروع دوره پذیرش شده در دانشگاه مد نظر شما در ایتالیا ارسال شود.

نکاتی مهم درباره پروسه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

اگر شما تا حداقل ۴ هفته قبل از قرار ملاقات برای مصاحبه، نکته و یا مدرکی را اشتباه کرده اید و یا از دست داده اید، بهتر است با مراجعه به سفارت یا کنسولگری برای لغو درخواست اقدام کنید. بهتر است در سریع ترین زمان ممکن بعد از لغو، مدارک را آماده کرده و دوباره درخواست دهید.

درصورتی که در منطقه خود به کنسولگری دسترسی ندارید و نمی توانید ظرف زمان مقرر برای مصاحبه به آنجا برسید، ممکن است جایی به نمایندگی از کنسولگری در صورتی که نزدیک شما چنین شرایطی وجود داشته باشد، به عنوان کنسولگری افتخاری به شما معرفی شود. با این وجود بهتر است شما ابتدا شرایط نزدیکترین کنسولگری ایتالیا به منطقه خود را بررسی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *