هفت گام قبل از تحصیل در خارج از کشور
هفت گام قبل از تحصیل در خارج از کشور
سپتامبر 29, 2021
زبان تحصیل در کشور چین
زبان تحصیل در کشور چین
اکتبر 2, 2021

7 دانشگاه پزشکی فرانسه

از حدود قرن 12، کشور فرانسه دانشگاه هایی را تاسیس کرده است که در حال حاضر جز برجسته ترین موسسات پزشکی در جهان محسوب می شوند. هم اکنون ما می خواهیم شما را با تعداد معدودی از آن ها آشنا کنیم.

دانشگاه ایکس مارسی

 

دانشگاه ایکس مارسی (Aix-Maeseille)

دانشگاه ایکس مارسی در پرووانس قرار دارد و به عنوان یک دانشگاه دولتی فرانسوی مورد احترام و اعتبار بسیار است. شکل گیری این دانشگاه به سال 1409 برمیگردد، زمانی که لوئی دوم دانشگاهی به نام Anjou را به عنوان دانشگاه پرووانس تاسیس کرد.  در واقع دانشگاه ایکس مارسی دانشگاهی متشکل  از سه دانشگاه پرووانس، مدیترانه و پل سزان است. ادغام این سه دانشگاه با یک دیگر باعث شده است تا دانشگاه ایکس مارسی با دارا بودن 80000 دانشجو ثبت نام شده، بزرگ ترین دانشگاه در بین کشورهای فرانسوی زبان  باشد.

از لحاظ تحقیقاتی، این دانشگاه با دارا بودن حدود 16 تیم تحقیقاتی، دانشگاهی قدرتمند محسوب می شود. در حال حاضر تیم های تحقیقاتی دانشگاه مارسی حضور پررنگی در حوزه های بیماری های عفونی (از طریق IHU)، ژنتیک، انکولوژی، ایمونولوژی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم اعصاب، بهداشت عمومی و انسان شناسی، دارند.

این دانشگاه دارای زیر ساخت های مدرن است و مراکز پزشکی پیچیده را در داخل و اطراف دانشگاه تاسیس کرده که موسسه علوم اعصاب Timone، مرکز اروپایی تصویربردای پزشکی و … شامل آن ها می باشد.

 

دانشگاه پاریس دیدرو

دانشگاه پاریس دیدرو (Paris Diderot)

این دانشگاه، دانشگاهی دولتی است که در نتیجه ادغام دانشگاه های پاریس دیدرو و پاریس دکارت در سال 2019 پدید آمده است، شامل 14 موسسه آموزشی می باشد و به نوعی زیر مجموعه دانشگاه سوربن به شمار می رود.

هدف اصلی این دانشگاه آموزش، تحقیق، گسترش و تبادل دانش است و برای همین اگر به تحصیل در دانشگاه پاریس دکارت فرانسه می خواهید بپردازید باید بدانید که داشتن حس کنجکاوی، تفکر انتقادی و خلاقانه خیلی مهم است.

دانشگاه پاریس دیدرو دارای چندین بیمارستان آموزشی از جمله بیمارستان Lariboisière که در قرن نوزدهم در پاسخ به بیماری همه گیر وبا ساخته شده است، می باشد.

دانشگاه پاریس ساکلی

دانشگاه پاریس ساکلی (Saclay)

این دانشگاه، دانشگاه تحقیق محور است و دارای 5 پردیس در جنوب پاریس می باشد. فعالیت این دانشگاه از سال 1971 با نام دانشگاه paris-sud آغاز شده و فقط در سال 2019 این دانشگاه به دانشگاه paris-saclay، تغییر نام داده است.

شهرت این دانشگاه به واسطه برنامه های علمی است که در رشته های مامایی، دندانپزشکی و داروخانه ارائه می دهد.

 

دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن (Sorbonne)

دانشگاه سوربن یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه است که در سال 1257 تاسیس شده و هم اکنون نتیجه ادغام دانشگاه های پاریس- سوربن، ماری کوری، پیر (Pierre) و سایر دانشگاه ها و کالج های کوچک می باشد.

این دانشگاه پیشینه درخشانی در تحقیقات دارد و شاید دلیل اصلی این موضوع تشویق دانشجویان رشته های مختلف پزشکی به تحقیق و پاسخ به مسائل بهداشتی می باشد. تشویق دانشجویان به این سمت، باعث شده است بسیاری از برندگان نوبل و پزشکان بزرگ سراسر جهان در سوربن شکوفا شوند. شهرت بیشتر دانشگاه سوربن به تحقیقات پزشکی بالینی و سایر تحقیقات صورت گرفته در زمینه های زیست شناسی، بیوشیمی، پزشکی قلب، ایمونولوژی، زیست شناسی مولکولی، ژنتیک، علوم اعصاب، انکولوژی، داروسازی، سم شناسی، روانپزشکی و جراحی می باشد.

دانشجویان این دانشگاه را اکثرا در بیمارستان های Pitié-Salpêtrière و Saint-Antoine، می توان مشاهده کرد.

 

دانشگاه لورین فرانسه

دانشگاه لورین (Lorraine)

دانشگاه دولتی لورین، در شمال شرقی فرانسه قرار دارد و از ادغام چند دانشگاه پدید آمده است. آغاز کار این دانشگاه را در سال 1572 با نگاه به دانشگاه نانسی می توان جستجو کرد.

این دانشگاه مانند اکثر دانشگاه های فرانسوی بر تحقیقات بالینی متمرکز است. جالب است بدانید بسیاری از پزشکان فارغ التحصیل محقق برای بسیاری از مطالعات خود بر تحقیقات این دانشگاه استناد کرده اند.

 

دانشگاه لیون

دانشگاه لیون (Lyon) یا دانشگاه کلود برنارد لیون 1 (Claude Bernard University Lyon 1)

دانشگاه لیون، دانشگاهی تشکیل شده از 12 عضو و 25 موسسه وابسته می باشد که پردیس های آن در مناطق لیون و سن-اتین (Saint- Étienne) پراکنده هستند. البته دانشگاه پزشکی آن در پردیس دانشگاه کلود برنارد در لیون 1 واقع شده که حدودا دارای 45000 دانشجو می باشد و نام گذاری این دانشگاه از فیزیولوژیست معروف فرانسوی، کلود برنارد، نشات گرفته است.

این دانشگاه فرانسوی نیز هم چون سایر دانشگاه های فرانسوی از ادغام دو دانشکده در سال 1971، پدید آمده است.

دانشگاه Montpellier

دانشگاه Montpellier

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فرانسه و عضو ComUE است که در سال 1289 تاسیس شده و همچنان یکی از دانشگاه های عالی پزشکی در فرانسه محسوب می شود.

تمرکز اصلی این دانشگاه در زمینه های زیست شناسی، بیوشیمی، قلب، ایمونولوژی، زیست شناسی مولکولی، علوم اعصاب، انکولوژی، داروسازی، بهداشت عمومی و جراحی می باشد.

یکی از نکات جالبی که در خصوص این دانشگاه گفته می شود این است که حتی نوستراداموس در این دانشگاه معتبر ثبت نام کرده است اما بلافاصله تحصیل را رها کرده.

 

 

موسسه توسعه علمی رویای پارسیان : تحقق بخش رویاهای تحصیلی مردمان سرزمین پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *